Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Mt50 wappen via gprs?

Pagina: 1
Acties:

• Don3k
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-09 06:49
hey,

Ik beschik over een Siemens MT50 prepaid en wil graag wappen over GPRS. Is dit mogelijk?

[ Voor 0% gewijzigd door Don3k op 19-08-2002 14:44 . Reden: typfoutje :( ]

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

het is UMTS.

voor zover ik weet is dat nog nergens beschikbaar.

WAP en UMTS zijn twee verschillende dingen. Twee verschillende netwerken. na GSM had je WAP, maar dat is in de praktijk nogal mislukt. Het is te langzaam, en je kunt er te weinig mee.

Als tussenmaat heb je wel GPRS, die zijn bij een aantal providers beschikbaar. Bij Ben dacht ik niet, en al helemaal niet pre-paid. Voor dat soort dingen heb je eigenlijk altijd een abbo nodig. (KPN I-Mode bv).

Je kunt het best ff wat googlen of kijken op de pagina's van de providers wat deze te melden hebben over WAP, UMTS en GPRS

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:53

job

ten eerste, zoals LuNaTiC al zei, ondersteund ben nog geen umts.
kan nog wel een jaartje of 2 duren

en ten tweede, ondersteund de mt50 nog geen umts.
nog geen enkel toestel trouwens wat in nederland te koop is.

het enige wat je eventueel zou kunnen doen is wap via gprs.
maar of prepaid dat ondersteund?? dat zou je moeten vragen aan ben

• Don3k
dammit, k heb ff een foutje gemaakt.... k bedoelde niet UMTS maar GPRS.. sorry

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Nou goed dan nog kun je het met een prepaid wel nagenoeg vergeten.

Ik meen dat het bij Ben sowieso niet mogelijk is om GPRS te gebruiken, maar de enige manier om daar achter te komen is contact met hen opnemen (overigens leek me dat een logischere stap dan hier een topic te openen, maar goed :P).

Op de site kon ik zelf niet zoveel vinden, misschien dat een abbo via KPN (I-Mode) een alternatief is. Via O2 hadden ze dacht ik ook zoiets soortgelijks, er was een tijdje geleden een vergelijkend onderzoek in de Telegraaf (bij I-mail, door Adam Curry meen ik).

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

• Don3k
kun je ff die topic titel wijzigen? enne weet je of dat met vodafone wel kan?

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:53

job

met een abo kan het volgens mij wel bij vodafone. met prepaid volgens mij weer niet.
maar, wat wil je eigenlijk met gprs gaan doen.
ik kan via mijn telefoon ook wappen, maar ik gebruik het eigenlijk nooit.
het is niet gebruiksvriendelijk. kleine schermpjes, dus weinig tekst.
langzaam. het duurt echt lang voordat een pagina op je scherm staat.

Verwijderd

Heb net een nieuw abo genomen bij Ben + Nokia 8310. Betaal 5 euro per maand voor 5MB data via GPRS.

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

het zal mij ook maar benieuwen of dit allemaal aanslaat. Volgens mij is hier sprake van een 'technology push'; het wordt de consument min of meer wat opgedrongen.

Het is iig niet dat er zoveel behoefte aan is :P In landen als Japan (waar ze ook veel verder zijn) is het ook een grote rage, maar ik ben bang dat het net zo gaat floppen als WAP.

Simpelweg omdat de toepassingen daarvoor gewoon niet zal aanslaan. Misschien als hebbedingetje in het begin, maar als je realistisch kijkt kun je er gewoon te weinig mee, en dat voor een (hoogstwaarschijnlijke) veel te hoge prijs.

Bij WAP was de fout dat er veels te weinig toepassingen waren, VEEEEEELS te sloom, en verkeerd gepromoot. GPRS is al een vooruitgang (alhoewel het eigenlijk alleen als tussenstation vormt voor UMTS, wat toch echt wel als de toekomst wordt gezien), maar is nog te duur. Je moet gewoon teveel bijbetalen voor bandbreedte, en waar gebruik je het eigenlijk voor :?

Zolang andere media net zo makkelijk voldoen en stukken goedkoper zijn, dan lees ik toch echt liever het nieuws in mn gratis Spits in de bus, of nu.nl, speel ik wel spelletjes thuis op mn playstation en download ik muziek via internet :P

En gebruik ik mn telefoon waar ie hoofdzakelijk voor moet dienen: bellen :P

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Verwijderd schreef op 19 augustus 2002 @ 15:10:
Heb net een nieuw abo genomen bij Ben + Nokia 8310. Betaal 5 euro per maand voor 5MB data via GPRS.

ben ik toch eens benieuwd :) :

wat doe jij zoal met GPRS, en wat is de meerwaarde ervan :) Vind je het handiger, is het goedkoop etc, kortom, deel eens wat ervaringen.

Wat ik er allemaal over gelezen heb, kon mij iig niet echt overtuigen van het nut ervan (tuurlijk is dit ook persoonlijk, maar ik ben benieuwd)

• PolarBear
  • Niet online
WAP via GPRS is sneller, wat dan vooral handig is bij BEN is het lezen van de je e-mail via wap.

GPRS is stuk geodkoper op te wappen dan gewoon via GSM. Ook als je moet internetten mobiel is het simpeler en sneller.

• Proggy
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-11-2023
Verwijderd schreef op 19 augustus 2002 @ 15:10:
Plus 15 euro per maand kosten voor je GPRS internet intensief abo :)

voortaan wel ff alles vermelden :P

Verwijderd

Sorry, maar volgens mij zijn hier wat misverstanden :) daarom zal ik het voor de zekerheid even uitleggen :D.
Eerst heb/had je GSM, dat is te vergelijken met een gewone telefoonlijn. Net als met de telefoonlijn kun je een dataverbinding opzetten via die lijn. Met de gsm kan dat dus ook maar, maar met een max snelheid van 9,6 kbit/sec. Dat schiet dus niet echt op, tevens moet je betalen voor het aantal minuten dat je verbonden bent met je provider.
GPRS is een upgrade van het huidige GSM netwerk. Die maakt wat hogeren snelheden mogelijk. ongeveer 2 a 3 kbyte/sec. En in tegenstelling tot GSM betaal je voor de hoeveelheid data je verzend. Je rekent dus af voor de hoeveelheid bytes je verstuurt/verzent.
Bij UMTS, een compleet nieuw netwerk, zal dat ook zo zijn.
Okee, we heben nu de verinding met een dataprovider, of het nu via GSM, GPRS is of UMTS, dat maakt in feite niks uit, het enige verschil is de snelheid, en de kosten.
Nu hebben we nog een medium nodig, zo heb je telefoons met een pop3 programma zodat je je mails op kan halen via die data lijn.
WAP is daar ook een voorbeeld van. Omdat het gewone HTML te groot werd op de manier waarop het toen gebruikt werd, en tevens ook te uitgebreid is er WML gekomen, WAP dus. WAP is dus geen netwerk!! I-mode werkt op dezelfde manier als WAP, het is ook een afstammeling van het HTML.
En WAP en I-mode zullen allebei uiteindelijk heel dicht bij het huidige HTML gaan zitten, en de Telefoons zullen ook geavanceert genoeg worden om dat weer te geven.

Ik hoop dat het wat duidelijker geworden is :)
owja, niet te veel op de typfouten letten :)

Verwijderd

Proggy schreef op 19 augustus 2002 @ 16:01:
[...]

Plus 15 euro per maand kosten voor je GPRS internet intensief abo :)

voortaan wel ff alles vermelden :P
Sorry, ik haalde de dingen even door elkaar. 8)7
Ik betaal 5 euro per maand extra voor GPRS, als ik het goed heb krijg ik dan 1 mb per maand en elke mb extra is nog eens 5 euro. Lijkt niet echt veel maargoed 1mb zijn toch een heleboel e-mailjtes.

Verwijderd

LuNaTiC schreef op 19 augustus 2002 @ 15:13:

[...]

ben ik toch eens benieuwd :) :

wat doe jij zoal met GPRS, en wat is de meerwaarde ervan :) Vind je het handiger, is het goedkoop etc, kortom, deel eens wat ervaringen.

Wat ik er allemaal over gelezen heb, kon mij iig niet echt overtuigen van het nut ervan (tuurlijk is dit ook persoonlijk, maar ik ben benieuwd)
Nog niks, kan de telefoon vanmiddag pas ophalen. Maar er zijn een heleboel dingen die ik er mee kan gaan doen. Via infrarood op mijn laptop kan ik overal waar ik bereik heb m'n e-mail bekijken, in de auto waar ik mijn laptop voorin heb vast zitten op mijn dashboard kan ik de laatste verkeersinformatie bekijken etc. En er zijn vast nog wel meer mogelijkheden.

Nou moet ik ook wel toegeven dat het een hebbeding is natuurlijk, maar ik vind het gewoon leuk om dat soort dingen uit te proberen. En die 5 euro extra per maand aan kosten zijn niet vast dus als het me niet bevalt kan ik het zo weer opzeggen.
Pagina: 1