directe kabelverbinding?

Pagina: 1
Acties:
  • 165 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• lord.farquaad
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 08:36
Wat is de goedkoopste manier om twee computers met elkaar te verbinden? Hoeft niet zo heel erg snel, wel goedkoop.

• Aeon
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-08 12:14
directe kabelverbinding denk ik. Kabeltje kost +/- f10,-

Maar het is wel ééérrug traag.

(m.a.w. die paar tientjes meer voor 2 netwerk kaartjes is het snel waard)

• snakeye
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-08 20:38
Als je het op die manier wil doen neem dan wel een parralelle kabel die je op je printer poort kan aansluiten gaat een factor 7 sneller dan seriel. te koop bij de beter computerzaken voor zo'n 15 gulden.

Atari 2600 @ 1,1 Hz, 1 Bits speaker, 16 Kb mem, 8 kleuren..

• lord.farquaad
Een printerkabel is dus het snelst?
Bedankt.

• Milmoor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-08 19:04

Milmoor

Footsteps and pictures.

De op lange termijn goedkoopste manier is twee netwerkkaartjes en een crosscable. Scheelt een hoop frustraties en kan onder de hfl. 100,-.

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

Verwijderd

gewoon een modem x kabel kopen, dus GEEN printerkabel....

maar idd, twee netwerkkaartjes, is simpelste methode gewoon een networkneighborhood maken.

Ook makkelijker met gamen ipv een Modem 0 kabel

• lord.farquaad
Maar het moet dus nog goedkoper!
Denk aan enkele tientjes.
En wat is nu precies een nulmodem?

Verwijderd

nul modem kabel, is een kabel die eruit ziet als een printer kabel, maar hangt aan je seriele poort,
jij moet doen dit:

*loop naar winkel*
<jij> doe mij een nul modem kabel!
<winkel>okay, hier 1.5 mtr voor een 10`tje
<jij>niet duur!
<winkel> zeker niet duur!
<jij>*ik ben blij*
<winkel>aaah, een blije klant.

Heb je zo gekocht, zij weten et wel :)

Verwijderd

Een gekruiste seriele kabel wordt vaak een null modemkabel genoemd. Een nullmodem bevat wel gekruiste verbindingen maar deze zijn aangebracht in een stekker. Een loop-back stekker dus :)

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Als het zo goedkoop moet neem je toch gewoon een diskette?

Een twee netwerkkaarten met crossover kabel is toch echt het beste en behoorlijk goedkoop.

• collin
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-05 17:08

collin

Who da man !!

stap gewoon de mycom binnen en haal 2 van de meest aggenebbis netwerkkaartjes die er bestaan, en een crossed utp kabeltje.. moetje voor 50 piek lukken :) binnenkort PC dumpdag in amsterdam dan.. lukt het ook wel voor 20 piek :)

Mijn iRacing profiel

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
20 piek voor twee netwerkkaarten en een kabel?
Volgens mij is dat echt veel TE goedkoop.

Verwijderd

UP :)

Ik heb zo'n 0 modem kabel (op school gemaakt en nee hij maakt geen kortsluiting :P) maar nu het volgende probleem. Op mijn vaders laptop (vrij oud) zit geen cd rom, maar ik wil windhoos opnieuw installen op die pc. Nu mijn vraag bestaat er een andere prog die een directe kabelfverbinding kan maken en zo klein is dat het op een flop past? Zoja heb je de naam van het programma en eventueel waar ik het kan downloaden.

BVD :)

Verwijderd

Sjeezz alweer zo'n 5jaar back in time laps topic... pff vandeweek vroeg iemand ook al naar win95 op floppies? :?
Nou vraag ik je waar zijn jullie allemaal mee bezig? pff voor 25/35 piek heb je al een realtek 10/100 pci netwerkkaartje daar ga je toch niet meer serieel voor aan de gang?

Ik weet nog wel dat we dukenukem 3D serieel gingen kopieren (40mb ofzo) dat duurde dik 30 minuten ofzo.... get a life.

Maar terug naar de vraag ik gebruikte naar ik meen altijd norton commander (nc) maar of je dat nog ergens kan downloaden?

maybe op zo'n old dosgame site dat ze ook nog tools uit die tijd hebben ofzo?

jullie verbazen me wel hoor!

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Dat kan,
zoek een set dos-floppen, en verdiep je eens in de files interlink/intersvr.
Ik heb zo een keer op een laptopje W95 geperst

Verwijderd

Koop zo'n netwerk gamers setje bij de Kijkshop of Dixons en je bent voor 89,- helemaal klaar. Alles zit erbij. Inclusief handleiding.

Verwijderd

Pfff, waar gaat dit over? Ik vraag helemaal niet om een game setje of wat dan ook. Sorry maar dit valt me tegen hoe ik min of meer afgezeken word, maargoed het zal wel aan mij liggen. Ik heb trouwens al een lan thuis, die laptop is van men pa en is maar 66 MHZ en heeft geen uitbreidngssloten meer. Dus waar moet ik in godsnaam een netwerkkaart in stoppen. Het gaat mij heel niet om het geld en al helemaal niet om gamen, als ik dat wil doen doe ik dat wel over men gewone netwerkje.

Ik wil gewoon een aantal bestanden over kopieren. Hier zoek ik een klein programmetje voor, dos floppies heb ik helaas niet meer. Dus iemand een andere oplossing?

En owja als laatste, wat is er mis mee met een oud topic ophalen? Ik zit toevallig ook op andere forums en daar is het min of meer "normaal zodat je niet 103x hetzelfde topic krijgt.

Verwijderd

Eeuuhh, geen dosfloppies meer, loop dan ff naar de winkel en haal een dossie floppen. Als je maar een maal wat moet kopieeren, dan kan dat toch prima met een paar floppen :?
En als 't bestandje te groot is maak je toch ff gebruik van windows commander en split 't?
S6

• mars
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-06 14:59

mars

Fokke en Sukke blijven vrolijk

Pfff, waar gaat dit over? Ik vraag helemaal niet om een game setje of wat dan ook. Sorry maar dit valt me tegen hoe ik min of meer afgezeken word, maargoed het zal wel aan mij liggen. Ik heb trouwens al een lan thuis, die laptop is van men pa en is maar 66 MHZ en heeft geen uitbreidngssloten meer. Dus waar moet ik in godsnaam een netwerkkaart in stoppen. Het gaat mij heel niet om het geld en al helemaal niet om gamen, als ik dat wil doen doe ik dat wel over men gewone netwerkje.
Ik wil gewoon een aantal bestanden over kopieren. Hier zoek ik een klein programmetje voor, dos floppies heb ik helaas niet meer. Dus iemand een andere oplossing?

En owja als laatste, wat is er mis mee met een oud topic ophalen? Ik zit toevallig ook op andere forums en daar is het min of meer "normaal zodat je niet 103x hetzelfde topic krijgt.
Ik denk niet dat je afgezeken werd of zo hoor. Dat '5-years back in time topic' sloeg denk ik meer op het feit dat het een nogal ouderwetse manier van verbinden van 2 pc's is en niet op jou dat jij dit topic weer omhoogkickte (jezus wat een zin). En dat er iemand een gamerssetje aanbeval was waarschijnlijk omdat ie (net als ik) niet naar alle data had gekeken en gewoon antwoord op de topicstarter z'n vraag gaf. Daarom dus toch beter een nieuw topic starten...

De enige echte :-)

• Joto
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-08 16:36
windows commander heeft een add-on een dos printer poort ftp programma,.... ja zo noem je dat denk ik , iets van 80Kb kan best op een flop

1+1+1 = 1

Verwijderd

Op dinsdag 02 oktober 2001 19:50 schreef mars het volgende:

[..]

Ik denk niet dat je afgezeken werd of zo hoor. Dat '5-years back in time topic' sloeg denk ik meer op het feit dat het een nogal ouderwetse manier van verbinden van 2 pc's is en niet op jou dat jij dit topic weer omhoogkickte (jezus wat een zin). En dat er iemand een gamerssetje aanbeval was waarschijnlijk omdat ie (net als ik) niet naar alle data had gekeken en gewoon antwoord op de topicstarter z'n vraag gaf. Daarom dus toch beter een nieuw topic starten...
Ok zo had ik het nog niet beken, zal de volgende keer nieuw topic openen.

Sorry als ik iemand heb gekwetst ofzo ;) :)

Verwijderd

Hmm Windows commander kan ik nergens vinden (sorry beetje n00b op dat gebied) Kun je misschien iets duidelijker zijn waar ik het precies kan vinden.

Verder al bedankt voor de hulp

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online
Ik gebruikte hier vroeger Fastlynx voor. Deze paste op 1 flop en kan zowel met nulmodem kabel als 'Fastlynx' parallele kabel overweg (en dat is weer exact dezelfde kabel die later ook door Win95's direct cable connection ondersteund werd).

http://www.jh-systems.nl/prodinfo/fastlynx/fast.htm (ik zie dat ie tegenwoordig ook al USB bridge cables ondersteunt:)

dit is volgens mij de versie die ik ooit gebruikt heb : http://www.powerload.fsnet.co.uk/download/fx2.exe

Verwijderd

sverzijl jij ongelooflijke koning! die wilde ik eigenlijk als eerste opnoemen maar kon niet meer op de naam komen! :)

enne... no offence ment met mijn zo mooi genoemde '5-years back in time topic' reply. Was alleen verbaasd dat nog zoveel mensen met zulk oud spul werken, niks persoonlijks hoor!!

Verder zou het gewoon moeten werken met fastlynx en een null- of paralellekabel.

Succes ermee en hoop dat je hem idd voor 10/15,- krijgt. Ken hier een hoop ripoff shops die er zo nog 25/35 piek voor vragen, voor zo'n snoertje van 5 metertjes ofzo! :(

Verwijderd

Het adres voor de [url="http://http://www.ghisler.com"]Windows Commander[/url]

Nieuw o.a. in versie 4.54:

Parallel port link
Pagina: 1