32bit RIMM's.

Pagina: 1
Acties:

• poing
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Een 16bit RIMM moet per paar geplaatst worden, een 32bit RIMM niet. Nu is men vraag, gaat het sneller zijn als ik ze toch per paar plaats? vb 2x 256Mb ipv 1x 512Mb.

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Bedoel je nou dat je 2 32bits rimms wil plaatsen op een 16 bit rimm mobo ofzo? Of dat je gewoon 2 rimms plaatst op een 32 bit mobo?

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:18
Nee, een 32bit RIMM is gewoon hetzelfde als twee 16bit RIMM's, dus snelheidswinst is er niet met het plaatsten van twee stuks. Sterker, met de huidige borden/chipsets zal het toevoegen van RIMM's zelfs resulteren in een ietwat (praktisch onmerkbaar) mindere geheugen performance; hoe meer RIMM's hoe langer het pad hoe langer de wachttijden. Voor hetzelfde snelheidsverhogende 'trucje' als gebruikt wordt met het plaatsen van twee identieke 16bit RIMM's heb je in het geval van 32bit RIMM's geen Dual maar Quad channel Rambus geheugen bussen nodig, en zulke borden/chipsets bestaan niet.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Lennieboy83
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-05-2024
Ik ga vrijdag ook zo'n bordje kopen met 32 bits Rimms, nou zag ik dat als je de 2 geheugenpoorten gebruikt dat je dan 8,4 gb/s bandbreedte gebruikt :? ,wat is daar nou waar van?

En nog bedankt voor de info ;) , maar ik zie nergens 512 MB modules te koop staan, ik wil graag weten wanneer ze komen, enof ze nog komen (512 MB geheugen is niet zoveel meer namelijk vandaag de dag).

• Lennieboy83
Niemand :?

• Lennieboy83
Nogmaals een schop!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:18
Nee zo werkt dat niet, er zijn weliswaar twee geheugekanalen op dat bord, maar élke 32bit RIMM gebruikt beide 16bit kanalen en de 2e RIMM wordt in feite in serie er achteraan geplakt. Zodoende zit je dus met twee 16bit kanalen van elk 1600 of 2100MB/s (afhankelijk welke type RIMM je gebruikt, RIMM3200 of RIMM4200) en kom je in totaal op max 4.2GB/s uit.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• mOrPhie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:04

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Topicstarter + Darkeye, lees volgende topic ook ff:
RIMM 4200 = PC1066 of niet???

Er staat een hoop info over RDRAM waar je wat aan zou kunnen hebben denk ik :)

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

Pagina: 1