Ik heb hier een MxStream wireless modem. Om het bereik te vergroten wil ik hem op een andere plek in de kamer zetten, om dat te bewerkstelligen heb ik een langere ethernet-kabel (of hoe zo'n ding ook heet) nodig. Dus heb ik bij de computerboer een kabel gehaald van 15 meter en die onder de vloer door gelegd. Nu heb ik de modem verplaatst alleen de ethernet verbinding doet het niet. Het lampje op de ethernet kaart brandt niet en ook de modem geeft aan geen verkeer vanaf het ethernet te ontvangen. Wat kan er mis zijn? Is de kabel te lang? Kan het een verkeerd type kabel zijn? Alvast bedankt voor wat tips...
of heb je misschien de kabel beschadigd toen je hem onder de vloer duwde?
Ik heb even op de site van MXstream nagekeken om welk soort kabel het zou moeten gaan en je moet inderdaad een cross-kabel hebben. Als je de mogelijkheid hebt om zelf een nieuwe stekker aan de kabel te krimpen, doe dit dan volgens het volgende schema:

Mocht dit niet lukken dan wordt het denk ik toch een andere kabel kopen!

Mocht dit niet lukken dan wordt het denk ik toch een andere kabel kopen!
Ik had inderdaad een crosslink nodig, dus ik ben naar de computerzaak gegaan en daar hebben ze voor niets mijn gemodificeerd. Werkt nu perfect. Bedankt idereen voor de hulp.
Pagina: 1