Weet iemand een goed manier ( b.v. ala messenger ) om het actief zijn van een internet verbinding te detecteren ?
Heb je al eens gegoogled?
Heb je de Quickstart al eens gelezen?
Heb je de Quickstart al eens gelezen?
https://fgheysels.github.io/
het probleem is dat ook niet weet waar ik moet beginnen, de wininet functies lijken te kort te schieten voor online detectie. Andere mogelijkheden zijn netwerk events of eventueel performance counters of misschien bestaat er ook systeeminformatie waar dit soort dingen in staan ?
Google vind dus wel concreet iets. Zoek maar eens, en dan krijg je volgend resultaat:
Klik!
en dan krijg je nog wel een link naar een site van Microsoft.....
Dan kom je toch niet echt geloofwaardig over als je zegt dat google geen uitkomst bood en er bij MS ook niets te vinden was...
Klik!
en dan krijg je nog wel een link naar een site van Microsoft.....
Dan kom je toch niet echt geloofwaardig over als je zegt dat google geen uitkomst bood en er bij MS ook niets te vinden was...
https://fgheysels.github.io/
InternetGetConnectedState(...) werkt wel leuk maar op notebooks waar de verbinding zonder aankondiging kan wegvallen en tijdens startup van ( ook ) desktops werkt het niet geweldig, de true en false resultaten zijn niet erg betrouwbaar.
Ik ga het MSN protocol eens verder bestuderen maar heeft iemand deze code al eens gebruikt in genoemde situaties ?
Ik ga het MSN protocol eens verder bestuderen maar heeft iemand deze code al eens gebruikt in genoemde situaties ?
volgens mij bedoel je:dr2epacs
de true en false resultaten zijn niet erg onbetrouwbaar
* niet betrouwbaar
* erg onbetrouwbaar
Mannen komen van Mars Tweakers, vrouwen van Venus Bokt
Verwijderd
Nou protocol is naar mijn weten 'n beschrijving van communicatie tussen client en server als jij de msn server bereiken kan garandeer ik je dat je 'n inet verbinding hebtIk ga het MSN protocol eens verder bestuderen maar heeft iemand deze code al eens gebruikt in genoemde situaties
Helemaal gelijk, stom stom, is veranderdSWINX schreef op 30 augustus 2002 @ 00:34:
[...]
volgens mij bedoel je:
* niet betrouwbaar
* erg onbetrouwbaar
Verwijderd
is een protocol niet alleen een "afspraak" van de manier waarop client en server met elkaar communiceren. zal maar zeggen een soort van: welke taal spreek jij, en welke versta jij?Verwijderd schreef op 30 augustus 2002 @ 03:14:
[...]
Nou protocol is naar mijn weten 'n beschrijving van communicatie tussen client
correct me if im wrong.
Je kunt toch gewoon proberen te connecten naar de server? Dan merk je vanzelf wel of je het Internet op kunt
Verwijderd
meschien ben ik stom hoor maar.
laat het programma een poort scan maken op de computer waar je wilt checken of die IM draait op de poort waar hij hoort te draaien.
laat het programma een poort scan maken op de computer waar je wilt checken of die IM draait op de poort waar hij hoort te draaien.
Dit heb ik ook al gezien in stukken code, een ping implementatie met een time-out om te bepalen of een server bereikbaar is. Om te zorgen dan de auto-dial niet geactiveerd wordt mag je geen DNS aanroep activeren dus je moet een ip gebruiken. Je kunt bijvoorbeeld het ip van de dns gebruiken die ingevuld is in je netwerk instellingen. Meteen heb je dan het volgende probleem, reageert de DNS wel op ping requests .... Wat bedoel je precies met een scan ? de ping is volgens mij ook een plak oplossing.
Verwijderd
nou, het leek mij handiger om te kijken op poort.
tis natuurlijk leuk om te kijken of een computer on-line is of niet.
maar als hij jouw programma niet draait schiet je er nog niks mee op.
maar ik geloof dat ik meschien iets gemist heb. gezien jij over een server praat en ik over gewoon IM. dus een directe connectie tussen 2 mensen.
en met poort scan. bedoelde ik gewoon dat. een poort scan op 1 poort. (alla nmap ofzo)
tis natuurlijk leuk om te kijken of een computer on-line is of niet.
maar als hij jouw programma niet draait schiet je er nog niks mee op.
maar ik geloof dat ik meschien iets gemist heb. gezien jij over een server praat en ik over gewoon IM. dus een directe connectie tussen 2 mensen.
en met poort scan. bedoelde ik gewoon dat. een poort scan op 1 poort. (alla nmap ofzo)
Mijn programma moet kunnen detecteren of er een internet verbinding is, zoja dan moet hij iets doen, anders moet hij rustig wachten op betere tijden. Messenger kan dit, zover ik kan zien zonder problemen, en daarom was dat voor mij een voorbeeld.
Die poort scan waar jij over praat ala nmap is natuurlijk wel leuk maar nmap gebruikt tig verschillende methoden om vanalles over een server/computer te weet te komen.
Daarmee kan ik nog steeds niet zien of er op moment x een verbinding is of niet.
Die poort scan waar jij over praat ala nmap is natuurlijk wel leuk maar nmap gebruikt tig verschillende methoden om vanalles over een server/computer te weet te komen.
Daarmee kan ik nog steeds niet zien of er op moment x een verbinding is of niet.
Verwijderd
aaah, nee sorry dan had ik je verkeerd begrepen.
ummm. zou je meschien niet het programma elke x seconden ofzo.
een klein berichtje kunnen laten zenden naar alle ip's waar dat programma ook draait
dan als jouw programma om de zoveel tijd berichtjes binnen krijgt op zijn poort. (die je dat programma natuurlijk laat bekijken) dan weet je welke on-line zijn en welke niet. toch?
moet bekenen dat C en alle varianten daarvan niet op mijn lijstje met programmeer talen staat die ik beheers maar moet toch wel mogelijk zijn lijkt me.
meschien een beetje knude voord dataverkeer. maarja 1 char verzenden over een netwerk moet nou toch ook weer niet zo veel verkeer zijn.
ummm. zou je meschien niet het programma elke x seconden ofzo.
een klein berichtje kunnen laten zenden naar alle ip's waar dat programma ook draait
dan als jouw programma om de zoveel tijd berichtjes binnen krijgt op zijn poort. (die je dat programma natuurlijk laat bekijken) dan weet je welke on-line zijn en welke niet. toch?
moet bekenen dat C en alle varianten daarvan niet op mijn lijstje met programmeer talen staat die ik beheers maar moet toch wel mogelijk zijn lijkt me.
meschien een beetje knude voord dataverkeer. maarja 1 char verzenden over een netwerk moet nou toch ook weer niet zo veel verkeer zijn.
Het gaat mij NIET om peer2peer communicatie. Voorbeeld : als ik online ben wil ik weten of bepaalde servers up zijn. Als ik niet online ben wil ik geen melding dat alle servers down zijn ( dit vanwege de reden dat er geen internet verbinding is ). Op dit moment met de InternetGetConnectedState() functie vliegen de warning me al om de oren tijdens het opstarten. Als mij notebook in suspend gaat en ik hem afkoppel van mijn docking station dan weet ik al wat er gebreurd als ik hem weer open doe. InternetGetConnectedState() werkt dus maar matig. Het roepen op een server mag ook niet ongestraft, lees het stukje hierboven over de trigger naar de autodial. Kortom niet veel goeds en kan en wil niet geloven dat dit niet beter opgelost kan worden !
Verwijderd
dit is een compleet dom voorbeeld.
ok dit is een stom klein script voorbeeld van een mogelijke oplossing.
maar dit is ongeveer hoe ik het zou doen.
"if ping $server-ip`=~/TTL/" is trouwens mijn standaart, check of ik can connecten
regeltje. omdat hij aleen een TTL terug geeft als je een connectie hebt.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| if (`ping $ISP-IP`=~/TTL/)
{ # je hebt uberhaupt connectie met i-net.
$connected=1;
while ($connected==1)
{
$i=0;
while ($tel!=$max_servers)
{
if (`ping $server-ip[$i]`=~/TTL/ { $serers-conn[$i]=1; }else{ $servers-conn[$i]=0; }
$i++; #oeps was ik ff vergeten :D
}
if (`ping $ISP-IP`!~/TTL/) { $connected=0 };
}
} |
ok dit is een stom klein script voorbeeld van een mogelijke oplossing.
maar dit is ongeveer hoe ik het zou doen.
"if ping $server-ip`=~/TTL/" is trouwens mijn standaart, check of ik can connecten
regeltje. omdat hij aleen een TTL terug geeft als je een connectie hebt.
[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2002 13:38 . Reden: blijf maar foutjes in de code veranderen :D een $i=0; leek me ook handig ]
Pagina: 1