Toon posts:

Maxtor D740X hoog geluid

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net een nieuwe Maxtor D740X geinstalleerd en er komt een hoog piepend zomend geluid uit. Dit hadik met mijn Western Digital niet die was erg stil. IS dit normaal voor deze Maxtor schijf en ben ik gewoon paranoia of is er iets mis? Verder lijkt de schijf het prima te doen.

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:11
Klikt het ook echt hard en schrapend of is het gewoon een zachte hoge piep?

Als het toch vrij hard is zou je denken dat de koppen langs elkaar gaan ofzo :?

• zimbab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

zijn al errug veel topics over geweest en hij schijnt nogal herrie te maken ja, dwz als je niet de liquid-bearing hebt.

Verwijderd

Topicstarter
internetinfo schreef op 19 augustus 2002 @ 13:25:
Klikt het ook echt hard en schrapend of is het gewoon een zachte hoge piep?

Als het toch vrij hard is zou je denken dat de koppen langs elkaar gaan ofzo :?
ZAchte hoge piep. Wel jammer want mijn oude schijf western digital was echt heel stil. Maar ja mijn broertje had een nieuwe schijf nodig dus heb ik mijn oude aan hem verkocht.

• deavatar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-11-2025
Heb ik ook, zwaar irritant geluid. Lijkt net of ze niet lekker draaien, performance is trouwens ook matig (31000 punten bij sandra 2001 op raid 0 dus)...

Maar ja, ze draaien AL 3 maanden, dus als ze niet goed zouden zijn zouden ze het toch al wel een beetje hebben moeten begeven denk ik.

• sarlo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-03 16:26
nou ik met een non liquid bearing en ik hoor hem bijna niet. Alleen als ik ga zitten leechen met 500 kb dan hoor ik hem

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem gehad met een Maxtor 80g D740X. Ik hoorde een storende hoge pieptoon die bovenuit het geluid van de fans kwam. Dit verdween soms maar het geluid kwam na een paar minuten weer terug. HD teruggestuurd en een vervanging gekregen die het wel goed doet. Hij is iets luider dan mijn WD 20g, maar dit keer is het zeker niet storend en je merkt er niks van als je er niet op let.

Dus als het echt een hoge luide toon is, zou ik om een vervanging vragen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal het eerst een paar dagen aankijken/aanhoren....

De D740X is wel een veel besproken schijf.

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
mijn 60 gigger heeft hetzelfde euvel. hij vertoond echter verder geen kuren. (nok nok) toch denk ik er over om hem ff in te ruilen. voor een cuda IV ofzo.

hij doet dit dus al 4 maanden, sinds ik hem nieuw kocht.

Verwijderd

Topicstarter
smvs schreef op 19 augustus 2002 @ 18:13:
mijn 60 gigger heeft hetzelfde euvel. hij vertoond echter verder geen kuren. (nok nok) toch denk ik er over om hem ff in te ruilen. voor een cuda IV ofzo.

Als ik zo alle topics over de D740X lees, is het niet zo'n beste keuze geweest. Maar de schijf werkt wel "normaal" lijkt het.

• Vodgen
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-03 18:34
smvs schreef op 19 augustus 2002 @ 18:13:

Mijn Maxtor 60 GB 7200 kreeg kort na aankoop ook een hoge fluittoon.
Dit werd langzamer erger. Na 4 maanden was hij dood :'(
Inruilen dus en back-uppen je zooi voor het te laat is.

Verwijderd

ik heb ook een D740X en zelfs met booten hoor ik em maar heeel zachtjes en als ik met 10 MB/s leech(lan) hoor ik nog nix...

• BovenHond
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-04 16:42
De vraag is hoe hard is hard. Ik hoor mijn D740X ook behoorlijk, ik heb hem maar actiefgekoeld en vervolgens goed geisoleerd (temp = omgevingtemp + 6 graden)

maar ik hoop niet dat het harde geluid een reden is om er snel mee op te houden..

• FailFr8er
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-03 09:47
I heb daar dus ook last van en al een paar topics over geopend...maar telkens als ik ze RMA stuur dan krijg ik er één terug met een vergelijkbaar probleem (tis NIET dezelfde die ik telkens terugkrijg ;))

Tis een "zachte" maar ongelovelijk hoge toon, zwaar irritant....

Verwijderd

Topicstarter
Red Nalie schreef op 20 augustus 2002 @ 09:34:Tis een "zachte" maar ongelovelijk hoge toon, zwaar irritant....
Yup, klopt helemaal. Hij spint op en lijkt nooit meer op te houden.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 augustus 2002 @ 10:45:
[...]

Yup, klopt helemaal. Hij spint op en lijkt nooit meer op te houden.
Ik heb de ball bearing 60 gb gehad en nu 2 x 40 gb liquid bearing. Ball bearing maakte wat meer geluid maar absoluut nog stil te noemen. De WD 800JB en de Barracuda IV zijn stiller maar dat vind ik ook niks. Ik wil wel de schijf horen als er iets gebeurt. Echter geen straaljager geluid of zo daar hebben sommige maxtors ook last van (30 gb 5400 rpm). Deze D740X schijfjes zijn, wat mij betreft prima. Geen klachten.
Raid performance is ook behoorlijk om even te reageren om de 31000 in sisoft. Ik haal dik 44000 met de maxtors.
Pagina: 1