php | login systeempje werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
Sorry dat ik zo veel vraag hier, maar ik heb nog niet echt de kennis om mensen te helpen.
Maar ik zit voor de zoveelste keer weer met een probleempje waar ik niet uitkom.
Ik ben bezig met een sim-pel login systeem.
Meldaan.php om je aantemelden
beveiligd.php ... staat de 'beveiligde' gegevens
login.php waar zou dat toch voor zijn???

In iedergeval ik ga naar meldaan.php en voer mijn naam, wachtwoord, en e-mail in.
Op het moment dat ik op submit klik krijg ik deze melding:

Warning: Cannot add header information - headers already sent by (output started at c:\apache\htdocs\inc\config.inc:24) in c:\apache\htdocs\meldaan.php on line 30

regel 30 van meldaan.php is als volgt: Header("Location: beveiligd.php");
en regel 24 in mijn config.inc ziet er zo uit: ?> (gewoon de php tag wordt afgesloten) en daar zitten verder geen fouten in.

Als jullie denken dat 't slim is om de complete php te posten wil ik dat best doen, maar 't is anders zo'n flinke lap tekst en dat is nooit fijn als 1st post.
In iedergeval al vast bedankt

//edit
Het maken van de gebuiker lijkt te werken want deze info wordt (goed) weggeschreven in mysql.
User is dus gemaakt, als ik probeer in te loggen via login.php (user + wachterwoord ingetypt) krijg ik deze melding:

Warning: Cannot add header information - headers already sent by (output started at c:\apache\htdocs\inc\config.inc:24) in c:\apache\htdocs\login.php on line 18

en ook op regel 18 van login.php is Header("Location: beveiligd.php"); terug te vinden. Net als met meldaan.php

Je zou dus zeggen; beveiligd.php bestaat niet of is in in 't path terug te vinden. Dat is echt wel zo.

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Verwijderd

je hebt al html uitgepoept voordat je je header stuur.. mag dus niet...

EDIT: Komt er misschien een spatie na je sluitings tag in de config file?

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:04
Tja, de foutmelding is toch duidelijk?
'Headers already sent' -> je hebt de headers al verstuurd, dus moet je ze niet nog eens sturen.

https://fgheysels.github.io/

Verwijderd

De header functie van php werkt anders dan de <meta refresh> tag van html of vergelijkbare functies in javascript. De server stuurt altijd eerst de headers naar de browser om duidelijk te maken wat de inhoud van de pagina is. Bijvoorbeeld bij een plaatje, zegt de server "dit is alleen een plaatje", of "dit is een filmpje", zodat de browser er wat mee kan doen, bijvoorbeeld het filmpje in een player openen. de header("Location: ...."); zegt eigenlijk "dit is niet de goede locatie, maar dit wel".
De headers komen altijd als eerste, dus voor enige andere tekst. Zodra je al iets naar de browser hebt gestuurd, bijvoorbeeld - echo "Je bent ingelogd"; - dan kan je geen headers meer sturen. Zorg dus dat je niets naar de browser hebt gestuurd voordat je de header functie uitvoert...

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Je moet in zo'n geval even bij www.php.net/header kijken, daar staat uitgelegd waarom die melding komt.

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
Verwijderd schreef op 19 augustus 2002 @ 13:17:
je hebt al html uitgepoept voordat je je header stuur.. mag dus niet...

EDIT: Komt er misschien een spatie na je sluitings tag in de config file?
Damn nooit geweten / gehoord dat dat een mogelijke fout kan zijn, blijkt wel te werken :)
want als ik een nieuwe user aan maak via meldaan.php wordt ik doorgestuurd naar beveiligd.php maar die laat mij m'n formuliertje zien om inteloggen :? en dat is dus niet de bedoeling.
Als ik dan inlog gebeurd er niets.

//edit
misschien iemand enige 'freespace' of zo zodat ik m'n php kan uploaden? om te laten zien hoe ik 't gemaakt heb. Of zal ik al die pagina's gewoon hier posten?

//edit
beveiligd.php
PHP:
1
2
3
<?php
echo "problem solved";
?>  

zelf denk ik dat hier de fout in zit.

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Pagina: 1