Toon posts:

Comp komt vast te zitten :(

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo!
Ik heb net een paar dagen mijn Geforce 4 ti 4400 binnen!
Nou de probleem is als ik sommige spellen wil speelen komt mijn comp vast te zitten soms is dat met een vaag piepje dat heel lang doorgaat tot dat ik em op Reset druk maar soms ook zonder.
Nou heb ik geen idee hoe dat komt, ik heb de nieuwste drivers erop zitten die ik kon vinden op de Nvidia site. Heb er ook een andere cooler op gezet (Alpha Heatsink Pal8045T + Enermax UC-8FAB-B) Want ik d8 dat et ook door mijn proc zou kunnen komen.
Heb ervoor ook nog die vorige GF4 ti 4400 terug gebracht en nieuwe gekregen.
Maar dat helpde ook niet :'(
Maar ik kan sommige spellen wel speelen zoals Day of Defeat en Counter strike.
Maar Rogue Spear - black thorn (die bij mijn GF4 kwam) en Warcraft 3 kan ik niet speelen dan heb ik weer dat tie na 5 min vast komt te zitten :'(
heeft iemand enige idee hoe dat kan?? misschien is et ook mijn GF4 niet..
kan et ook een Asus A7V333 isue zijn??
Of AMD 1800+??

Plz help! ik ben ten einde raad :(

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Welke detonator dirvers gebruik je(niet "nieuwste", maar welk versienummer)?
Welke VIA 4in1 drivers gebruik je?
Hoe warm worden je CPU, GPU en kast?
Draai eens wat stress programma's als BURNK7(voor de CPU) en 3Dmark (voor CPU en video kaart).

Verwijderd

Topicstarter
Nou eemm.. die Driver heet "30.82_winxp" dus 30.82.
Die VIA 4in1 drivers weet ik niets van :( (ben nog al n00b) waar kan ik die haalen en moet ik dan bios flash doen waar ik zo bang voor ben? |:( :P
en Ja.. ik heb mijn CPu getest met een proggie dat heet "Toast" en hij heeft et overleeft. en Ja ik heb ook 3d marks gedaan en dat deed hij ook zonder probleemen.
Ik weet niet precies hoeveel Grade mijn CPU is maar als tie gestrested is is tie iets van 58 d8 ik. en misschien 54 idle..
Als je denkt dat et aan die VIA drivers kan ligen dan zal ik graag willen weten waar ik die vandaan kan haalen :)
thanx!! :D

• SH007
  • Niet online
http://www.viaarena.com/?PageID=2

Alle instructies goed lezen...

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb em ge-installeerd eens kijken of tie et doet :)

Verwijderd

Topicstarter
bah! meteen toen het level werdt geladen.. Peeeeeeppppp 8)7 :r
Ik weet nie wat het probleem is.. het is super vaag :(

• SH007
  • Niet online
Verwijderd schreef op 19 augustus 2002 @ 13:14:
bah! meteen toen het level werdt geladen.. Peeeeeeppppp 8)7 :r
Ik weet nie wat het probleem is.. het is super vaag :(
nogmaals:
Hoe warm wordt je Videokaart(GPU)?
Van welk merk is ie eigenlijk?

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Heb je een NVIDIA reference card ofzo :?

De meeste mensen deugen!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:38

Phydomir

Dennis

Ik heb ongeveer hetzelfde probleem, het beeld blijft gewoon stil staan en d'r gebeurd verder niets tot ik reset, alleen heb ik een OEM Leadtek ti-4200... Misschien worden de geheugen chipjes te warm maar dat zou eigenlijk niet mogen gebeuen aangezien ik deze nu niet heb ge-oc-ed

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

• kNarf_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-09-2024
Lijkt me dat die kaart te warm wordt.. hebben toch wel erg veel mensen last van met een GF4 (including me) Ik heb een extra casefan in m'n pc gezet, zul je denk ik ook moeten doen.

Verwijderd

Topicstarter
hmm.. volgens mij komt et ook door mijn Processor hij wordt wel erg warm.. :/ laatste keer craschde ik ook met Day of Defeat ik dus Reseten.. en ff snel naar bios.. zag ik tot mijn schrik dat tie 64.5 was!!!! :|
Volgens mij Stressed mijn GF4 mijn CPU meer dan normaal.. klopt dat ook of zie ik spoken?
Nu moet ik weer moet die Alpha Heatsink kloten en hoopen dat ik mijn Core niet stuk maak :'(

En de merk was Leadtek Gf 4 ti4400

Verwijderd

Topicstarter
SH007 schreef op 19 augustus 2002 @ 13:26:
[...]

nogmaals:
Hoe warm wordt je Videokaart(GPU)?
Van welk merk is ie eigenlijk?
DAMN!
Ik heb net aan mijn GF4 gevoeld en hij is echt super warm!!
niet normaal!! :(
Waar kan ik zien hoe warm die is? :?

• Schaapje_BlaaT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-08 20:36
vastlopen met PIIIIIIIEP heb ik ook met mijn gf2, maar aan de videokaart ligt het volgens mij niet, ik heb er lichtjes op zitten, rood voor error en groen voor OK, en het groene lichtje blijft dus gewoon branden
proc. of video overklokken of niet deed er absoluut niet toe

pruts eens met de AGP settings, dat loste het bij mij niet op maar hielp wel iets
geforcen worden altijd warm, zolang je je vingers niet brandt moet het kunnen volgens mij

ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB

Verwijderd

Topicstarter
Schaapje_BlaaT schreef op 19 augustus 2002 @ 15:54:
vastlopen met PIIIIIIIEP heb ik ook met mijn gf2, maar aan de videokaart ligt het volgens mij niet, ik heb er lichtjes op zitten, rood voor error en groen voor OK, en het groene lichtje blijft dus gewoon branden
proc. of video overklokken of niet deed er absoluut niet toe

pruts eens met de AGP settings, dat loste het bij mij niet op maar hielp wel iets
geforcen worden altijd warm, zolang je je vingers niet brandt moet het kunnen volgens mij
Ik zal eens kijken!
bedankt voor de tip! :)

• SH007
  • Niet online
Verwijderd schreef op 19 augustus 2002 @ 15:45:
[...]

DAMN!
Ik heb net aan mijn GF4 gevoeld en hij is echt super warm!!
niet normaal!! :(
Waar kan ik zien hoe warm die is? :?
Ik weet niet of je het bij een Leadtek Gf 4 ti4400 met een progje uit kunt lezen.
Zet anders je kast open, en zet een paar fans zo neer dat de videokaart goed gekoeld wordt.
Als ie dan niet meer crasht weet je de oorzaak :)

• kNarf_
Draai eens een tijdje de }:O of een ander processor-intensief programma (geen games dus) en kijk of je pc vastloopt. Zo ja, ligt het aan je processor. Maar ik denk dat het aan je videokaart ligt. Zoals hierboven ook al werd gezegd, koel je videokaart eens wat beter, zet er een ventilator op ofzo :) Als ie dan nog vastloopt lijkt het me dat het aan je cpu ligt.

Verwijderd

Topicstarter
kNarf schreef op 19 augustus 2002 @ 16:56:
Draai eens een tijdje de }:O of een ander processor-intensief programma (geen games dus) en kijk of je pc vastloopt. Zo ja, ligt het aan je processor. Maar ik denk dat het aan je videokaart ligt. Zoals hierboven ook al werd gezegd, koel je videokaart eens wat beter, zet er een ventilator op ofzo :) Als ie dan nog vastloopt lijkt het me dat het aan je cpu ligt.
Hij is ook wel eens vast gelopen in windows.. maar dat kan wel weer mijn CPU zijn..
Maar dat van GF4 valt me ENORM tegen.. je koopt een kaart van 300 euro, je oc-et em niet eens en hij wordt te warm.. ik vindt dit gewoon belachelijk! ik zit hier weer op mijn oude TNT 2 pro.. en die doet et nog veel better dan die GF4 :(
echt domme shit.. je koopt een upgrade.. en je PC wordt nog slechter dan die al was.. dit is echt... heb er geen woorden voor :|

• kNarf_
Idd, ik had dus precies hetzelfde.. maar nu met een goede 80mm casefan erin loopt hij bij mij al stukken minder snel vast (net nog 2uur battlefield 1942 gespeeld zonder vastloper) Maar dat je zelf voor extra koeling moet zorgen bij aankoop van een GF4 vind ik ook echt belachelijk, je hoort van zoveel mensen dat hun GF4 te warm wordt.. toch heeft het nu ook wel vaak met het warme weer te maken. Als het straks weer wat kouder wordt zullen er een stuk minder vastlopers zijn :)
Pagina: 1