Toon posts:

[Upload] Standaard extenties

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een upload-script in php gemaakt. Dit werkt allemaal goed, met de benodigde controles. Nu wil ik het 'standaard Bladeren' niet op *.* hebben, maar alleen grafische bestanden, jpeg of gif. Kan dit?

Verwijderd

Zover ik weet is dit onmogelijk

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 19 augustus 2002 @ 12:13:
Zover ik weet is dit onmogelijk
Maar bepaalde programma's kunnen het wel. Is dit niet mogelijk met headers ofzo? (ik gebruik php)

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:42

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Verwijderd schreef op 19 augustus 2002 @ 12:19:
[...]

Maar bepaalde programma's kunnen het wel. Is dit niet mogelijk met headers ofzo? (ik gebruik php)
Maar die programma's hebben waarschijnlijk een eigen ActiveX-object gemaakt, welke alleen de bestanden met de extensie gif /jpeg accepteert.

Nu zul je het op de server moeten controleren of een bestandsnaam een geldige extensie heeft of niet.

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Verwijderd

Topicstarter
Dat zit er al in.. die controle. En die werkt ook. Alleen zou ik het wel mooi vinden als het 'bestands-formuliertje' standaard alleen grafische bestanden laat zien, ipv. alle bestanden.

• SchizoDuckie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-02-2025

SchizoDuckie

Kwaak

zoek eens op mime types. ik heb vorige week een precies dezelfde topic beantwoord.

Stop uploading passwords to Github!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Het kan niet. De <input type="file"> is door alle browsers slecht geimplementeerd. Er is wel een optie voor maar die werkt niet. Vergeet het.

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

Verwijderd

papa eend, mime types hebben hier bar weinig mee te maken... Het gaat er hier om of je kunt zeggen welke bestandstypen de file input type accepteert. Dit zal noch met een extensie noch met een mime type kunnen...

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:31

Crazy D

I think we should take a look.

accept
This attribute specifies a comma-separated list of content types that a server processing this form will handle correctly. User agents may use this information to filter out non-conforming files when prompting a user to select files to be sent to the server (cf. the INPUT element when type="file").
Maar ik geloof niet dat dat echt goed werkt, iig niet in Mozilla en IE.

Exact expert nodig?

Pagina: 1