Verwijderd
onder photoshop kan ik je helaas niet vertellen, ik heb die sinds kort wel op de hd, maar werkt alleen boven en ik heb ook nog geen netwerk...
onder paint shop pro is dit iig heel makkelijk: je maakt een nieuw plaatje ter grootte van een veelvoud van die van je tex, je pakt de flood filler, zet em op pattern, en klikt een keer op de voorgrond-fill-color. daar kun je dan als pattern ook je zojuist gemaakte texture kiezen...
onder paint shop pro is dit iig heel makkelijk: je maakt een nieuw plaatje ter grootte van een veelvoud van die van je tex, je pakt de flood filler, zet em op pattern, en klikt een keer op de voorgrond-fill-color. daar kun je dan als pattern ook je zojuist gemaakte texture kiezen...
Heb je daar niet gewoon select all - define pattern - fill voor???
http://www.acky.net/tutorials/photoshop/fillpattern/
http://www.acky.net/tutorials/photoshop/fillpattern/
Verwijderd
In Photoshop 7 zit ook nog eens een fijn filter/plugin, de pattern maker, en die zit verstopt achter Alt+Ctrl+Shift+X dacht ik. Erg handig bij het maken van patronen en textures.
Ik ken het wel ik bedoel meer zo iets als dit mooie programma wat echter te weinig functie etc. bied tegenover photoshop:
PhotoSEAM 5mb
test het maar even, en trek een paar lijntjes.
Dan snappen jullie precies wat ik bedoel.
En dan snappen jullie ook dat je dit niet kunt doen met de pattern maker
PhotoSEAM 5mb
test het maar even, en trek een paar lijntjes.
Dan snappen jullie precies wat ik bedoel.
En dan snappen jullie ook dat je dit niet kunt doen met de pattern maker
offtopic:
werkt meestal met UV mapping en een texture die precies goed is voor het object
werkt meestal met UV mapping en een texture die precies goed is voor het object
|{ brrr }] |
doeds!
daar zit standaard een filter bij voor fotoshop, voor vierkante textures gebruik je het offset filter en die zet je op de helft van de res van je document, haalt de seams eruit en zet hem weer terug, en voor een bol textuur gebruik je polar coordinates, haalt de seam eruit en zet hem weer terug.
daar zit standaard een filter bij voor fotoshop, voor vierkante textures gebruik je het offset filter en die zet je op de helft van de res van je document, haalt de seams eruit en zet hem weer terug, en voor een bol textuur gebruik je polar coordinates, haalt de seam eruit en zet hem weer terug.
Stoer; Marduq
Pagina: 1