Toon posts:

Koeler uit voeding en processor uit?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik ben dit hele weekend bezig geweest met me kamer, krijg vandaag nieuwe vloerbedekking en het bureau word vanavond geplaatst.

Nu had ik me server altijd onder me bureau, ergens in een hoekje. Nu komt hij in het midden van de kamer, en vroeg ik me af hoe ik hem stiller kan krijgen. Nu heb ik demping erin, maar de voeding en HD maken veel lawaai.

Inmiddels heb ik een nieuwe hd (Was een oude 2,1 gig nu 20 gig) Maar nu is de voeding een lawaaimaker :)

Het is een enlight voeding (230 watt), als ik de koeler tegenhou, is de pc lekker stil. Nu heb ik vroeger mijn oude P166 als s een half jaar zonder voedingskoeler gedraaid. Dit kon geen kwaad, hoe kan ik dit het beste doen bij deze voeding?

Knopje op kast maken? Voor koelers uit..?

• JER00N
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Het is sowieso niet verstandig om je fans van een 230w voeding uit te schakelen, misschien is waterkoeling een idee (of een stillere voeding/voedingfan nemen)

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04:14
Jij zegt koelers maar jij wil ook de CPU koeler uitzetten? Ik weet niet wat voor proc je hebt maar boven de 233 zou ik het niet doen.
Verder kan je ook gewoon een temp geregelde fan kopen (zalman) die dus harder gaan draaien naar mate de temp hoger wordt.

Verwijderd

Topicstarter
Het is een P 2 400.. en een 230 watt voeding, die koeler maakt veel lawaai.

Dus jullie aanraden is een stille koeler kopen?

Verwijderd

Topicstarter
Coolermaster AF8-25IM-74 - Case Koeler 80x80x25 Ball Bearing

Afmetingen :80x80 (mm)
Voltage :12 VDC
Toerental :2500 rpm
Lucht stroom : 33 CFM
Geluidsniveau : 29 dB(A)

Prijs € 7,50

Snel ff bij onze leverancier gekeken...

• JER00N
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 19 augustus 2002 @ 11:59:
Dus jullie aanraden is een stille koeler kopen?
jep.

Hiervoor had ik ook een voeding die wel een beetje op een vliegtuig leek, en nu heb ik een andere voeding erin gezet en hoor je er niks meer van 8)

[sub]is het niet fan-tas-tisch, Mike? :+[/usb]

• Def_P
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Neem zo'n coolermaster met temp. sensor, heb ik ook heerlijk stil koste me 10 euro.

I, for one, like Roman numerals

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:46

Wallie

Herr

Ik heb hier een AT 200 watt voeding met de fan op 5 volt gezet, draait al meer als een jaar prima (ook tijdens de warme dagen). Is vrijwel onhoorbaar :).

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

Verwijderd

je kunt misschien ook een 400 w voeding kopen en daar de koeler uitslopen.
want die 400 w wordt weinig belast en blijft dus koel.

Verwijderd

Topicstarter
Zet vanavond me bureau inelkaar, en ga morgen ff een en ander zoeken over die koelers. Thnx voor de reactie's

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 augustus 2002 @ 12:01:
Coolermaster AF8-25IM-74 - Case Koeler 80x80x25 Ball Bearing

Afmetingen :80x80 (mm)
Voltage :12 VDC
Toerental :2500 rpm
Lucht stroom : 33 CFM
Geluidsniveau : 29 dB(A)

Prijs € 7,50

Snel ff bij onze leverancier gekeken...
die abslut nie kopen! maar 33CFM en wel 29dB (A)

• Go0s
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 02-10-2010
Wat ook al veel scheeld is het ijzeren grilletje weg slijpen van de voeding en dan een fan guard ervoor plaatsen. Die zit dat verder van de koeler vandaan en dat scheeld ook een hoop herrie.

Heb ik ook gedaan bij een oude bak:
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0702/voeding2.JPG

Verwijderd

idd, koop dan een Papst fan van 12db (A) ofzo :-)

http://www.exile.nl/nl/dept_73.html

(de onderste)

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2002 17:30 . Reden: linkje toegevoegd.. ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga eerst dat rooster weg slijpen :) Heb me server gister ff aangehad..en die maakt een pokkeherrie :)

24 euro voor een koeler hmmz :)

• TripleM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-11-2024
Een Arctic Super Silent Pro koelt zo ongeveer iedere processor (Socket 370/A) en kost 19,90 bij Gistron.com. Dat ding is slechts 20 dB. Verder kun je om je voeding stiller te krijgen een stillere fan monteren (Papst is inderdaad een heel goed merk) maar je kunt ook een Zalman voeding te nemen.. Die koop je voor 69 of 81 euro, dan heb je een 300 Watt model..

In jouw geval, met een wat lager wattage, zou ik gaan voor een stille Papst fan, die toch nog een redelijke luchtopbrengst heeft, eventueel de binnenkant van de voeding beplakken met geluidsdempend materiaal en eventueel het koelrooster naar boven verplaatsen in plaats van op de achterkant..

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 augustus 2002 @ 17:28:
idd, koop dan een Papst fan van 12db (A) ofzo :-)

http://www.exile.nl/nl/dept_73.html

(de onderste)
Dit lijkt me inderdaad een nette oplossing en 12db heb je echt geen last meer van. :)

• tisloafp
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-07 16:45
Verwijderd schreef op 20 augustus 2002 @ 09:25:
Ik ga eerst dat rooster weg slijpen :) Heb me server gister ff aangehad..en die maakt een pokkeherrie :)

24 euro voor een koeler hmmz :)
pricewatch

Verwijderd

Topicstarter
thnx, zal s kijken :)

• BovenHond
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-08 16:06
Ik heb de fan in mijn 235 Watt voeding gemod naar 5 volt. En ik kan je met zekerheid zeggen dat de fan niet uitgeschakeld kan worden. Op warme dagen blaast het ding lucht uit met een temperatuur van minstens 60 graden. Hoe warm de componenten dan wel niet zijn??
Netzoals bij HDD's is het voor je voeding ook belangrijk dat hij goed stevig vastgeschroefd zit aan je case zodat de voeding ook warmte kan overdragen aan je case

Dus zonder extra pasieve koellichamen gaat het niet lukken zonder fan..

ps anders had Zalman of Enermax ook wel een exemplaar zonder fan op de markt gebracht... :-)
Pagina: 1