[laptop] beveiligen in trein?

Pagina: 1
Acties:
  • 122 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Rusky
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-06 10:19
Ik heb hier een laptop en als ik straks met de trein naar school wil, wil ik hem toch enigzins beveiligen. Ik zelf dacht al aan een soort pols band, zodat ze hem niet zomaar van je schoot kunnen sleuren. Maar ik heb al een paar weken gezocht, maar kan niet vinden waar zoiets te krijgen is.

Weet iemand zoiets en waar te krijgen (internet of provincie gelderland / tenminste daar in de buurt), of weten jullie nog meer goede tips voor mij??

Alles is welkom.

(search gebruikt, maar niks gevonden :( )

mijn pc

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-07 16:55

jep

Goed kijken op welke plaats je gaat zitten helpt imho meer dan een polsbandje die jij los doet als ze daar op een bepaalde manier op aandringen :+.

• Rusky
jep schreef op 19 augustus 2002 @ 11:23:
Goed kijken op welke plaats je gaat zitten helpt imho meer dan een polsbandje die jij los doet als ze daar op een bepaalde manier op aandringen :+.
kan ook heel veel schelen, maar wil toch het zekere voor het onzekere

mijn pc

• Expander
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Hehe, ik voel me soms al niet op mijn gemak met mijn GBA..

Maar ja, een beetje vertrouwen in jezelf hebben en goed opletten, in de buurt van een grote, vriendelijke kerel gaan zitten helpt ook.

Ik vraag me verder af hoe makkelijk het is het polsbandje eraf te rukken. Als het bandje vastzit aan zo'n plastic staafje, gebeurt dat snel denk ik..

Expanding the inexpandable

Verwijderd

Ik denk niet dat het voor diefstal echt goed te beveiligen is, ik denk dat je maar beter goede backups maakt en m goed laat verzekeren. En zo snel stelen ze niet in de trein (?)

• Krankenstein
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-05 12:04
Kettingkje eraan maken met handboei :P

• Rusky
hmmm, zo kan ik er dus niet mee werken in de trein, dus dat schiet ook niet echt op.
Krankenstein schreef op 19 augustus 2002 @ 11:34:
ja, dat idee. maar waar te krijgen? (maar een echte handboei vind ik ook weer overdreven)

mijn pc

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:35

Nakebod

Nope.

Je zou ook kunnen zoeke naar een rugzak voor je laptop, heb er een keer 1 gezien, eet niet welk merk enzo, ziet er gewoon uit als rugzak, maar dan speciaal voor laptop + toebehoren + wat andere zooi.
Neem aan dat jij je laptop nu dus gewoon in een normale, zeer herkenbare, draagtas meeneemt.
In zo een geval is zo een rugzak veiliger, lijkt me ;) Moet je btw niet de eigenschap hebben met je rugtas te gooien :)

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Verwijderd

Een roof wordt vaak gepleegt op het moment dat de trein bijna vertrekt zodat de deur net voor jou neus dicht gaat als je in de achtervolging gaat :/ Het is dus verstandig om je laptop pas te pakken als de trein in beweging is en weg te doen voordat je bij een station aankomt ;) Er lopen dan ook minder mensen rond in de trein en wordt je dus ook minder snel gespot door mensen die graag over jou rug geld willen verdienen :r Wat ook helpt is een onopvallende tas, ik heb zelf een rugtas waar mijn lappy perfect in past en waarvan mensen zeggen "daar past toch geen laptop in" :D

Veel succes met je anti-steel-mijn-lappy pogingen :P

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:35

Nakebod

Nope.

hokitoki die rugtas is een gewone rugtas? of zo 1 die ik bedoelde, die ook extra verstevigd is enzo?

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Verwijderd

Krankenstein schreef op 19 augustus 2002 @ 11:34:
LOL!

Moet ineens denken aan die spionage films en/of drugs films ;)

Is dan wel niet handig als men per ongeluk ook nog een hakbijltje meenemen :+

• Rusky
heb ik net een mooie tas gekocht, blijkt hij nu verkeerd te zijn :?
ja kan ik ook niks aan doen, ga geen nieuwe kopen, want die tassen
zijn ook niet echt gratis.

maar kent echt niemand die polsbandjes???

mijn pc

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 augustus 2002 @ 11:45:
Een roof wordt vaak gepleegt op het moment dat de trein bijna vertrekt zodat de deur net voor jou neus dicht gaat als je in de achtervolging gaat :/ Het is dus verstandig om je laptop pas te pakken als de trein in beweging is en weg te doen voordat je bij een station aankomt ;) Er lopen dan ook minder mensen rond in de trein en wordt je dus ook minder snel gespot door mensen die graag over jou rug geld willen verdienen :r Wat ook helpt is een onopvallende tas, ik heb zelf een rugtas waar mijn lappy perfect in past en waarvan mensen zeggen "daar past toch geen laptop in" :D

Veel succes met je anti-steel-mijn-lappy pogingen :P
Helemaal mee eens _/-\o_

Verwijderd

Je kan een alarm aansluiten op de laptop. Diefstal vind dan wel plaats, maar niet onopgemerkt. : http://www.targus.com/product_details.asp?sku=PA400U

Kun je hem ook gelijk vastmaken aan de bank van de trein. Kijk als ze willen, krijgen ze hem toch wel, maar je moet het ze niet makkelijk maken.

BTW: ding loeit als een gek. Ik heb het zelf mogen ervaren. Daar wil je niet bij staan!

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2002 11:56 . Reden: BTW bijgeplaatst ]

Verwijderd

Ik heb een Samsonite rugtas. Het middenvak ziet eruit als zo'n standaard laptop tas (zo'n klitterband ding en verstevigd etc.) Het achtervak is ook verstevigd en vaak doe ik daar juist mijn laptop in. Dan kan je in het middelste vak je boeken e.d. kwijt en valt het al helemaal niet op dat je een lappy bij je hebt :)

Verwijderd

oke deze is dan een beter oplossing
http://www.kryptonitelock...atf=products_item&pgrp=20

Verwijderd

Das zo'n zelfde die ik aangaf ;)

Verwijderd

Hmmmz, Ik zou nooit een polsbandje aan mn laptop in de trein doen. Als ze je laptop stelen komen ze de wagon doorrennen, grissen je laptop weg en rennen naar buiten. Als je laptop dan vast zit aan je pols kunnen er 2 dingen gebeuren.

1. Je arm uit de kom en erger
2. Ze krijgen de laptop niet mee (zit vast aan je op zn minst bezeerde arm) en laten de laptop los. Gevolg: laptop klettert op de grond en de plek waar het bandje vastzat is ook zwaar beschadigd. :)

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2002 12:07 . Reden: typo ]

• Toink
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
http://www.kensington.com/products/pro_sec_d1433.html

zo 1 heb ik nog ergens liggen geloof ik. Je sluit 'm aan op de zijkant van je laptop waar bijna altijd zo'n universeel gaatje zit voor deze sloten. Vergrendeld aan het frame van je laptop dus en dan kun je hem bijvoorbeeld door je arm of been lussen. Knappe vent die dat ding dan nog meeneemt.... Als je hem wil hebben dan moet je me maar even een mailtje droppen.

Succes!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
je moet gewoon opletten waar je zit.. ik pak mn laptop alleen als ik aan het raam zit op zo'n 2persoonsbankje. En ik denk dat ze sowieso de laptop niet uit je handen graaien, is veel te link want ze kunnen nergens heen. Ik denk dat ze een goed moment afwachten als jij bij het in- of uitstappen je laptop in je tas hebt en ff niet oplet. Dan slaan ze toe en pakken je tas af. Daarom moet je ook nooit erg opzichtig met je laptop gaan zitten in de trein, zo van: "KIJK ES!!! IK HEB EEN LAPTOP!!! EN STAP ZO UIT EN IK STOP HEM IN DEZE TAS!!". Als je aan de raamkant op zo'n 2persoonsbakje gaat zitten zal niet snel iemand zien dat jij met een laptop bezig bent. Ik heb mn laptop ook in mn normale rugtas, dus het valt verder niet op dat daar een laptop in zit.

• Verbal Kint
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-05-2025

Verbal Kint

The man with the plan

Deze kabel kun je om je middel doen en hem dan vastklikken aan je laptop, dat lijkt me beter dan om je pols:

http://www.targus.com/product_details.asp?sku=PA450U

Great minds think alike!

• DrJamez
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:27
Verwijderd schreef op 19 augustus 2002 @ 12:07:
Hmmmz, Ik zou nooit een polsbandje aan mn laptop in de trein doen. Als ze je laptop stelen komen ze de wagon doorrennen, grissen je laptop weg en rennen naar buiten. Als je laptop dan vast zit aan je pols kunnen er 2 dingen gebeuren.

1. Je arm uit de kom en erger
2. Ze krijgen de laptop niet mee (zit vast aan je op zn minst bezeerde arm) en laten de laptop los. Gevolg: laptop klettert op de grond en de plek waar het bandje vastzat is ook zwaar beschadigd. :)
Maar ze hebben je laptop niet :+

Temper is the one thing you can't get rid of by losing it.

Verwijderd

quote: "Kun je hem ook gelijk vastmaken aan de bank van de trein."

En toen was je het sleuteltje kwijt O-)

• Rusky
DrJamez schreef op 19 augustus 2002 @ 12:24:
[...]
Maar ze hebben je laptop niet :+
en als ze zien dat het moeilijk gaat, hoop ik dat ze iemand anders gaan opzoeken.
want ze hebben mij verteld dat het meer gelegenheids diefstallen zijn. dat als je argeloos naar buiten kijkt, en iemand loopt langs en denkt zo van, dat is wel heel erg makkelijk. dus als ze zien dat hij aan je vast zit, doen ze het minder (hoop ik :) )

mijn pc

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

[HK-modus]
Deadman's button aan polsband met 300 gram semtex eraan onder de laptop geplakt >:)

Neem wel een iets langere kabel in dat geval ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Rusky
BackSlash32 schreef op 19 augustus 2002 @ 12:28:
[HK-modus]
Deadman's button aan polsband met 300 gram semtex eraan onder de laptop geplakt >:)

Neem wel een iets langere kabel in dat geval ;)
kijk daarom dacht ik: NIET in de HK plaatsen 8)

mijn pc

• Bazer
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Bazer

En nou?

tja, jammer dat zoiets nodig is. :r

wat ik meegemaakt (gezien) heb is dat die gasten meestal met een paar man zijn. Als de trein stilstaat gaan ze buiten je af staan leiden en een ander gaat naar binnen en grist de laptop weg.

Handboei is overdreven denk ik.
Ga in het midden van de trein zitten. Want dan moeten ze verder lopen om buiten te komen, is dus meer risico voor ze.

En verder de andere tips van hierboven.

Kamperen; alles wat je thuis laat is meegenomen!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 augustus 2002 @ 12:27:
quote: "Kun je hem ook gelijk vastmaken aan de bank van de trein."

En toen was je het sleuteltje kwijt O-)
Als je had gekeken had je gezien dat het om een cijferslot gaat en geen sleuteltjes 8)

Verwijderd

Toink schreef op 19 augustus 2002 @ 12:12:
http://www.kensington.com/products/pro_sec_d1433.html

zo 1 heb ik nog ergens liggen geloof ik. Je sluit 'm aan op de zijkant van je laptop waar bijna altijd zo'n universeel gaatje zit voor deze sloten. Vergrendeld aan het frame van je laptop dus en dan kun je hem bijvoorbeeld door je arm of been lussen. Knappe vent die dat ding dan nog meeneemt.... Als je hem wil hebben dan moet je me maar even een mailtje droppen.

Succes!
commentaar weg. dacht dat je een bedrijf was.

• Dr. Boktor
  • Laatst online: 21-07 01:34
Ik stop mijn laptop eerst in mijn laptoptas en daarna in mijn gewone rugzak (denk je in hoe groot mijn gewone Eastpak is :-D). Verder reis ik veel op het traject Hengelo - Amsterdam Zuid-WTC. WTC en Duivendrecht staan bekend om hun zakkenrollers en andere tuig, dus zodra ik in Amersfoort aankom stop ik die laptop weg. Verder is het altijd een beetje in de gaten houden wat voor mensen in je omgeving gaan zitten.
Wat dit soort dingen betreft kun je het beste zo para als mogelijk zijn. Zo'n figuur als hierboven die denkt dat ze je laptop niet zomaar uit je handen graaien heeft er nog duidelijk niets over gehoord. Ze komen aangerend, grijpen dat ding van je schoot en zijn weg, en niemand die dief tegenhoudt.
En uiteindelijk kun je beter een beetje meer de drukte opzoeken, want in zo'n lege wagon moet je al helemaal niet zitten. Die figuren lopen namelijk een aantal keer van begin tot eind de trein door om op zoek te gaan naar dit soort slachtoffers (wellicht is je dat misschien al een keer opgevallen).

• bladebla
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

bladebla

<Piéééép>

Eastpak maakt laptop-rugzakken. Er kan meer in dan een gemiddelde laptop-tas zodat je ook niet met een 2e tas hoeft te lopen als je nog meer dingen bij je hebt. Bammetjes ofzo :P
En een rugzak valt niet zo snel op.

Model 'nerd' kan ik aanraden >:) Hoe komen ze erop...
Afbeeldingslocatie: http://www.eastpak-eu.com/products/_ca/nerd.gif

WP: Kronoterm Versi-I | ESS: Victron MP-II 3f 5000VA + 65kWh Pylontech US5000 | PV: 8.3kWp Trina glas/glas + Fronius Symo 8.2-3-M + Victron MPPT 250/60

• Positron
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-08 20:21

Positron

Immer positief! +1,6*10^-19 C

Ik dacht dat The North Face ook tassen speciaal voor Notebooks had :)

Garmin Fenix 6 Sapphire | Swim.. Bike.. Run!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Dr.Boktor schreef op 19 augustus 2002 @ 12:47:
Zo'n figuur als hierboven die denkt dat ze je laptop niet zomaar uit je handen graaien heeft er nog duidelijk niets over gehoord.
je bedoelt zeker dit 'figuur'? :{ Nou ja, ik heb er gelukkig geen ervaring mee, maar het lijkt me wel heel dom als dief zijnde om in een rijdende trein iemands laptop voor hem weg te grissen.. dan loop je daar met die laptop en kun je nergens heen |:( En als je achter je laptop zit te werken kan zo'n dief echt niet zomaar mn laptop voor me weg grissen. Tenminste daar zorg ik wel voor dat ik hem niet ver van me af laat staan.. Je hoort altijd dat die dingen gejat worden als je de trein uitgaat of net de trein ingaat.. dan is het altijd een beetje choatisch en slaan dieven hun slag. Gewoon voor iemand wegtrekken in een rijdende trein lijkt mij erg onwaarschijnlijk..

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-08 12:15

ReseTTim

Chocolate addicted

idd ik heb me laptop ook in een rugtas. niemand weet dan dat je een laptop daar in versleurd. ik voel me ook veel prettiger erbij dan wanneer ik iemand zie met een tas lopen waar duidelijk Dell opstaat oid..

iig de veiligheids kabel zou ik alleen kopen/ gebruiken wanneer je op een hotel zit. zow heb ik me laptop dan in de tas gestopt kabeltje eruit laten lopen en die gaat dan naar de verwarming. gaat perfect.

in de trein is het idd aan te raden om pas uit te pakken als de trein rijdt. * ReseTTim reist vaak met de trein en laptop.
ik heb een half jaar lang me laptop elke dag mee genomen van Haarlem naar Amsterdam nix gebeurd :) , ik denk er niet eens overna dat ie gejat wordt omdat die rugtas niet opvalt als een laptop tas. ik heb een gewone yes or no van de V& D voor fl 40,= gekocht en er isolatie materiaal ingegooit :)

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

• XthinkZ
  • Laatst online: 13-04 01:45

XthinkZ

+3 Geniaal. :p

Je hebt ook nog zo'n kensington lock kabel die op de parallelle poort gaat.

Die koste me 7,50 euro bij Correct in Rotterdam.
Misschien dat je hem doorje riem kan halen of zoiets.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

misschien een beetje offtopic, maar het lijkt me niet dat je notebook zo 1,2,3 gejat wordt
ik weet niet in welk gebied je reist, maar ik reis voor school dagelijks tussen cuijk en Arnhem, (ja, met notebook) en heb nergens last van.

zelf zorg ik gewoon dat ik het een beetje in de gaten houdt wat er gebeurd.
zeker als je met meerdere mensen reist is het geen probleem lijkt me.

Je zou een kensington lock kunnen kopen voor dat ding (als je notebook dat ondersteund natuurlijk)

Verwijderd

Hmm gewoon een niet standaard laptop tas wil ook wel eens helpen.

http://www.oxfordproducts.nl/oxford.htm
Deze tassen zijn erg sterk, speciaal voor motorrijders maar zeer goed voor gewoon gebruik. Metalen framepje en lijken op gewone tassen. :)
Pagina: 1