Toon posts:

DVD-brander... Welke aanbevolen ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan om binnenkort een DVD-brander aan te schaffen. Als gevolg van mijn ervaringen met CD-branders leek het mij niet onverstandig om eens rond te vragen naar ervaringen met bepaalde merken/types. Aangezien er nogal wat buggy spul op de markt was ten tijde van de CD-branders (Philips CDD2000, HP rewriters) en ik dus wel te verstaan 2000 gulden (en veel mislukte cd's) verder was voordat ik eindelijk mijn huidige Panasonic 8 speed te pakken had, die het perfect doet...

Ik heb al even wat rond geneusd, en de HP dvd200i lijkt me wel wat, maar nu lees ik dat ie geen DVD- ondersteunt, enkel DVD+... Het zou misschien mooi zijn om er eentje te hebben die beide ondersteunt...

Nuja de vraag: wie heeft zelf een DVD-brander/(of weet er veel over), en is daar tevreden over/heeft iets aan te bevelen ?

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 16:04
Geen enkele (bestaande) DVD+R(W) ondersteunt DVD-R(W) en andersom ook niet. Dat kun je dus wel vergeten. In verschillende discussies wordt aangehaald dat microsoft heeft gekozen voor DVD+R(W). Technisch is DVD+R(W) beter, DVD-R(W) is echter goedkoper. Ik denk dat de keuze voor een formaat volledig afhangt van wat je ermee gaat doen.

• GertjanO
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:04
Verwijderd schreef op 19 augustus 2002 @ 11:13:

Ik heb al even wat rond geneusd, en de HP dvd200i lijkt me wel wat, maar nu lees ik dat ie geen DVD- ondersteunt, enkel DVD+... Het zou misschien mooi zijn om er eentje te hebben die beide ondersteunt...
Ik heb zelf geen DVD brander maar ik kan je vermelden dat er nog geen enkele DVD brander is die zowel + als - kan branden. De tweede generatie die nu op de makrt komt kan wel het andere formaat al lezen maar nog niet branden.

De HP dvd200i zal ik je niet aanraden omdat vrijwel alle branders gewoon de Ricoh brander zijn met een ander frontje. Een verschil daargelaten: de HP ondersteunt geen RAW modus voor het kopieeren van beveiligde DVD's

De Philips wordt vaak als beste getest.

Verwijderd

Kortom, zo'n beetje alle huidige DVD +R/+RW writers zijn gebaseerd op het Ricoh-model (MP5125A-DP); alleen de frontjes van de andere producenten en de firmware-versie's verschillen.
Enige overzichten vind je op:

http://www.dvdplusrw.org/pc/overview_dvdplusr.html

Verwijderd

Topicstarter
Het primaire doel is het opslaan van homevideo's (wat vooral mijn ouders/sponsors ;) willen gaan doen) (die dan dus later gewoon in de DVD-player op de tv moeten kunnen worden afgespeeld)

Maar verder zou het natuurlijk aardig zijn om zo nu en dan een backupje te maken van't een of andere softwarepakket (en die dan door te verkopen/weg te geven aan iemand zonder DVD-brander) >:) , en het overnemen van DVD-films is ook wel eens wenselijk... :9

offtopic:
Ja ik heb in de FAQ gelezen dat dit soort vragen beter beantwoord worden in revieuws ect, maar ik kon niet zo iets vinden, o.a. niet op tomshardware, ect... Dus mocht je nog een goede revieuw/benchmark weten op de een of andere obscure site, dan is dat ook welkom

Verwijderd

Topicstarter
Quadri bedankt voor de link naar de vergelijkingstest, en alle anderen ook bedankt voor de reacties...

Verwijderd

Topicstarter
GertjanO schreef op 19 augustus 2002 @ 11:22:
[...]

De HP dvd200i zal ik je niet aanraden omdat vrijwel alle branders gewoon de Ricoh brander zijn met een ander frontje. Een verschil daargelaten: de HP ondersteunt geen RAW modus voor het kopieeren van beveiligde DVD's

De Philips wordt vaak als beste getest.
On de Revieuw op hardware.info wordt vermeld dat de HP wel Raw ondersteunt... (http://hardware.info) Wat betreft het frontje heb je natuurlijk gelijk, en het is dus misschien het handigste om een zo goedkoop mogelijke Rocoh brander te kopen, met zo min mogelijk software er bij... (Software zoek ik altijd het liefste zelf uit, en ook op bepaalde plaatsen... waar het goedkoper is O-) )

Ik lees ook net dat het kopieren van DVD-films onmogelijk is... Is het misschien verstandiger om te wachten totdat er multiple-layer DVD-branders uitkomen ?

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 16:04
Denk niet dat die er ooit komen, da's niet lucratief voor de film industrie ;)
Ik zou eerder mijn geld op blu-ray zetten.
Pagina: 1