waarom kan ik geen 8cm cd's branden?

Pagina: 1
Acties:

• Borry
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-04 16:54

Borry

prutsen is mijn leven

Topicstarter
Ik heb een Plextor 12/10/32A brander met de nieuwste firmware 1.10.
Deze brand alles, behalve 8 cm cdr/rw.
Ik gebruik Nero 5582 en die geeft bij medium info netjes aan dat het een 193Mb schijfje is en dat hij leeg is. Als ik hem wil branden gaat de simulatie goed maar bij het echte branden geeft hij aan "no seek complete".
Ik heb schijfjes gebruikt van verschillende merken en gebruik WinXP-prof en Win2K.
Wat kan hiervan de oorzaak zijn?

The fact that Jellyfish have survived for 650 million years despite not having a brain is GREAT NEWS for stupid people!

Verwijderd

Staat er inde manual dat je die 8cm dingen ook daadwerkelijk kunt branden?
In de manual van mijn oude branden stond expliciet dat het *niet* kon.

• Borry

Borry

prutsen is mijn leven

Topicstarter
Heb ik nog niet eens aan gedacht, ik zal hem eens doorlezen.

The fact that Jellyfish have survived for 650 million years despite not having a brain is GREAT NEWS for stupid people!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01:03

Wildfire

Joy to the world!

Als er een uitsparing voor 8cm CD's is gemaakt dan zou 'ie ze in principe toch ook moeten kunnnen branden...

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• Borry

Borry

prutsen is mijn leven

Topicstarter
Die uitsparing zit er inderdaad wel in, volgens het boekje kan hij alleen geen CD-ROM XA aan,lezen en schrijven, maar ik heb geen idee wat dat is, hij kan wel 8cm lezen.

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:56
ik heb ook zo'n plextor 12x gehad en kon prima 8cm cdz branden.

Verwijderd

probeer eens disc-at-once ofzo....

ik weet niet of je altijd simuleert, maar als je Plextor Burn-Proof heeft (ik denk haast wel) dan kan er moeilijk wat fout gaan. et kost alleen maar tijd dat simuleren....

Ik heb zelf een 16/10/40A brander ook van plextor, kheb al minstens 150 CD's gebrand, en nog nooit een foute CD (tja enkel die waar ik de verkeerde film opzetten :) |:( ;) )

• Borry

Borry

prutsen is mijn leven

Topicstarter
Ben net even bij een kennis van mij geweest, die heeft een 16/10/40, en dat gaat wel goed.
het schijfje dat ik bij hem gebakken heb kan ik hier wel lezen.
Ik heb ondertussen ook nog een paar andere brandprogjes geprobeerd maar niets werkt.
Als je bij meneer plextor vraagt krijg je een lijst met de door hun geteste cd's en daar zitten geen 8cm schijfjes tussen ook niet bij de lijst van de 16/10/40.

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:56
Borry schreef op 19 augustus 2002 @ 15:33:
Ben net even bij een kennis van mij geweest, die heeft een 16/10/40, en dat gaat wel goed.
het schijfje dat ik bij hem gebakken heb kan ik hier wel lezen.
Ik heb ondertussen ook nog een paar andere brandprogjes geprobeerd maar niets werkt.
Als je bij meneer plextor vraagt krijg je een lijst met de door hun geteste cd's en daar zitten geen 8cm schijfjes tussen ook niet bij de lijst van de 16/10/40.
test je bakker eens in een andere pc. ik heb zat 8cm cdz ermee gebrand. van freecom's tot noname cdr en cdrw's 8cm

• Borry

Borry

prutsen is mijn leven

Topicstarter
Ik zal het eens proberen..................

• Borry

Borry

prutsen is mijn leven

Topicstarter
Ik heb mijn brander in de pc van die kennis gezet, niet dus.......

Pagina: 1