Raar probleem Compaq Evo

Pagina: 1
Acties:

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:24

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Topicstarter
Ik heb via via een Compaq Evo D300 DT op de kop kunnen tikken.
Het probleem echter is dat ik em niet geinstalleerd krijg. Er stond XP op, maar dit heb ik d'r intussen afgehaald en W2K geinstalleerd.

Het installeren gaat op zich ok, totdat ik moet rebooten.
Na de reboot gaat de monitor niet meer aan. Wat ik ook probeer. Ik heb intussen al de videokaart veranderd. Ik heb geboot zonder apparatuur (alleen hd) en na een tijdje kloten sprong de monitor weer aan..totdat, je raadt het al, er weer een reboot moet worden gedaan.

Waar kan dit aan liggen?

[ Voor 0% gewijzigd door Meelobee op 19-08-2002 09:44 . Reden: zpelling ]

@MrBee_RC

Verwijderd

is er niet een speciale versie voor compaq ofzo?? die doen met alles moeilijk... aparte cd-rom, geheugen, branders, floppy ETC.

probeer het eens met win98? misschien herkend win2k/xp de monitor ofzo niet? kun je wel in veilige modus opstarten met beeld?

Verwijderd

Mischien dat er in de BIOS een instelling verkeerd staat bij het power management ofzo.

Anders kan je eens kijken op de compaq site of er geen rompaq is die dit probleem kan verhelpen.

Meestal worden die Evo's dacht ik ook geleverd met WinXP of Win2k, dus moet kunnen met win2k erop.

• Johnny E
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:21

Johnny E

Dôh !!

(jarig!)
lijkt er op dat je monitor de refresh rate niet ondersteund die hij van de videokaart door krijgt. Ik zou zeggen, boot in VGA mode (via de Bekende F8) , zet de refresh rate bij elke resolutie op 60hz en probeer het dan nog eens.

Als dat ook niet werkt dan moet je in VGA mode in ieder geval een andere driver installen.

Specs!

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:24

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Topicstarter
Als ik een reboot doe, dan doet de pc dus helemaal nix. Nou ja, de powerled gaat aan en ik hoor de CDrom ff aan gaan en dan houdt het op.
W2K op deze machine moet zeker kunnen. Alleen vraag ik me af of het niet perse met de restore cd moet. Aangezien het een Compaq is, en zoals Joey al zei, Compaq heeft alles anders...

@MrBee_RC

• Killer
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-05 08:44

Killer

Hatseflats!

Het hoeft niet per se met een restore CD. Ik richt hier regelmatig EVOotjes in met XP of zelfs NT4 en dat werkt als een trein. Wat jij beschrijft was een bekend EVO probleem van een aantal types. Hiervoor is een update (rompaq) te downloaden op hun site: www.compaq.nl\support. suc6 |:( :7

Always be yourself! Unless you can be Batman, then always be Batman!

• [ash]
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-08 20:24

[ash]

Cookies :9

Het installeren van een ander OS op die machine mag geen probleem zijn, of het nu XP, 2000 of linux is, maakt geen bal uit.

Compaq doet wel vreemd, maar meestal met hardware en niet software.

Maar hoogstwaarschijnlijk heb je je compaq partitie van je harddisk verwijderd bij het installeren van 2000, volgens mij kan je diskettes van de COMPAQ (HP) site halen waarmee je deze partitie weer aan kan maken. Zonder deze partitie kan het zijn dat ie niet wil booten ;)

Of er is wat stuk gegaan ;)

Succes
Pagina: 1