Toon posts:

mail/web server, paar kleine vraagjes.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus alles wel aan de praat gekregen maar heb toch nog wat vraagjes :)

• Hoe kan ik er voor zorgen dat als er een user word aangemaakt, de home dir chmod 701 word ???

• Ik heb nu voor elke user de url www.domain.nl/~user , ik wil graag user.domain.nl kan dat en zo ja hoe ???

• Is er een programma dat alle linux users gelijk samba users maakt ?

• Scurra
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online
Antwoord op je tweede vraag, ervan uitgaande dat je Apache gebruikt, kan je hier vinden.

Of was dat niet wat je in gedachten had? :) Dit was wel heel makkelijk te Googlen hoor. :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 augustus 2002 @ 09:27:
Ik heb dus alles wel aan de praat gekregen maar heb toch nog wat vraagjes :)

• Hoe kan ik er voor zorgen dat als er een user word aangemaakt, de home dir chmod 701 word ???

• Ik heb nu voor elke user de url www.domain.nl/~user , ik wil graag user.domain.nl kan dat en zo ja hoe ???

• Is er een programma dat alle linux users gelijk samba users maakt ?
1: man useradd, en je ziet de verwijzing naar /etc/login.defs en /etc/default/useradd

2: Dat is een module die je bij Apache kunt meecompilen, ik dacht dat die niet in de apache-package zelf zat, moet je even op zoeken (apache modules)

3: Je kan een script laten uitvoeren dat aangeroepen wordt na het adden van een user (wederom man useradd). Ik weet niet hoe dat met wachtwoord-ingeven gaat, als die al via de command-line ingeeft lijkt het me niet zo'n moeilijk script. Misschien zijn er wel zulke scripts op het net te vinden.

Verwijderd

Topicstarter
Scurra schreef op 19 augustus 2002 @ 10:07:
Antwoord op je tweede vraag, ervan uitgaande dat je Apache gebruikt, kan je hier vinden.

Of was dat niet wat je in gedachten had? :) Dit was wel heel makkelijk te Googlen hoor. :)
nee dat gaat niet, want ik wil niet voor iedere gebruiker een virtual server maken.....
ik gebruik mod.user

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02:36
je hebt ook wel een module voor Mass-virtual hosting, heb er nooit mee gewerkt, maar gaat dynamisch met virtual hosts om, waarschijnlijk via een mysql database of iets dergelijks.

Verwijderd

_JGC_ schreef op 19 augustus 2002 @ 10:25:
je hebt ook wel een module voor Mass-virtual hosting, heb er nooit mee gewerkt, maar gaat dynamisch met virtual hosts om, waarschijnlijk via een mysql database of iets dergelijks.
Die module bedoelde ik. Die maakt gebruikt een subdomein voor alle subdirectories in een gegeven directory.

• Scurra
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online
Deze bedoelen jullie? :)

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02:36
[off-topic]
Hey -k3-, ben jij afgelopen weken ook nog in scheveningen geweest? Was wel cool daar :)
[/off-topic]
Pagina: 1