Toon posts:

Beveiliging eigen audio cd's

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik maak nog wel eens cd's van lp's voor anderen, nou gaan zij ze weer ff snel branden voor verdere verspreiding.
Kan ik die nou zelf ook voorzien van een of andere beveiliging.
(alles is natuurlijk te kraken, maar het gaat even om een drempel te maken voor de simpele kopieerders)

• TRON
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:00
Dus je wilt eigenlijk een beveiliging op een door jou gemaakte illegale cd?

Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)

Verwijderd

Topicstarter
Ik vindt ze zelf niet echt illegaal, die lp's zijn voor zover ik weet nooit op cd gezet, dus ik help ze een handje.

• Fatamorgana
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-07-2025

Fatamorgana

Fietsen is gezond.

En waar is hun recht dan om een prive backupje te maken van hun CD? ;)

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Geen cd's meer verkopen aan mensen die ze doorspelen?

[edit]Onee, je moet steen en been klagen dat mensen er met je brood vandoor gaan, de prijzen omhoog doen om je gederfde inkomsten te compenseren, en rechtzaken beginnen tegen illegale sharederds. Zo was het plan dacht ik :>

Siditamentis astuentis pactum.

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-03 08:16

Crazy D

I think we should take a look.

Hehe lullig he, als bij jezelf overkomt wat zonder problemen bij anderen gedaan wordt. Dan is het opeens minder leuk, die mp3... :)

Nee je kan een cd niet beveiligen. Naja misschien kun je een deal met Sony sluiten dat je hun beveiliging mag gebruiken, mjah die was nou ook niet echt goed te noemen.

Exact expert nodig?

Verwijderd

:? is wel illigaal lijkt mij..... heeft niets met het feit te maken of het ooit wel of niet op cd is uitgekomen....

vind het maar een vaag iets, het is niet illigaal want het is nooit op cd verschenen.

je dupliceerd gegevens en dat mag niet ongeacht vanaf welk media deze afkomstig is... en je helpt ze niet want je betaal hun niet lijkt mij of wel..

Verwijderd

Durf te wedden dat op die lp's staat dat ie copyrighted is niet gekopieerd mogen worden op wat voor medium dan ook.

• Brent
  • Laatst online: 00:00
nu genoeg moraalridder gespeeld :+ het lijkt mij ook wel interessant om te weten of je idd zelf een beveiliging kan branden (zowel data als audio). stel dat je zelf nog eens muziek gaat maken :) of een proggie schijft, dan kan het handig zijn.

[ Voor 0% gewijzigd door Brent op 19-08-2002 09:23 . Reden: typos ]

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Verwijderd

Na 25 jaar ofzo vervalt een copyright van de meeste dingen wel en dan mag je ze overal voor gebruiken

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 augustus 2002 @ 09:23:
Na 25 jaar ofzo vervalt een copyright van de meeste dingen wel en dan mag je ze overal voor gebruiken
das niet altijd zo

• Fatamorgana
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-07-2025

Fatamorgana

Fietsen is gezond.

Breepee schreef op 19 augustus 2002 @ 09:22:
nu genoeg moraalridder gespeeld :+ het lijkt mij ook wel interessant om te weten of je idd zelf een beveiliging kan branden (zowel data als audio). stel dat je zelf nog eens muziek gaat maken :) of een proggie schijft, dan kan het handig zijn.
Als zeer grote bedrijven het niet voor elkaar kunnen krijgen om hun spullen afdoende te beveiligen dan lijkt het me dat het voor thuisgebruikers helemaal niet haalbaar is. Misschien dat er een paar truukjes zijn die het 'iets' lastiger maken, maar veel verwacht ik er niet van.

• drogoul
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
/ontopic:
afgezien van bovenstaande discussie: ja, er is een tooltje om een beveiliging aan te brengen op zelf samengestelde audio CD's (dus ook handig voor zelfgemaakte muziek).

CCD-Lock
http://www.burnarchive.co...i/links/detail.cgi?ID=219

Freeware. CCD LOCK is at present the probably most efficient Freeware copy protection for audio CD's. The program changes the TOC von CloneCD CloneCD-Images in such a way the fact that it prevents copies and/or rips in 95% of the time.

do not underestimate the power of a sharp mz-700

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:31
ooit eens per ongeluk een beveiliging gebrand, voor audio spelers was het geen probleem, in de pc deed ie het niet. Oftewel het advies: flink schudden met je kast tijdens het branden :D

• Brent
Fatamorgana schreef op 19 augustus 2002 @ 09:25:
[...]

Als zeer grote bedrijven het niet voor elkaar kunnen krijgen om hun spullen afdoende te beveiligen dan lijkt het me dat het voor thuisgebruikers helemaal niet haalbaar is. Misschien dat er een paar truukjes zijn die het 'iets' lastiger maken, maar veel verwacht ik er niet van.
daar gaat het me niet om. ik zou het al heel wat vinden als je het bijv. niet zomaar met nero of EZCD kan kopieren. dat je op zn minst clonecd ofzow moet gebruiken.

• Brent
ik heb al wat gevonden: http://www.burnarchive.com/CCD-Lock/

• Nefiorim
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-03 07:21
Wat een BS allemaal..
Als die LP's van jou zijn heb jij t recht om er een backup voor jezelf van te maken.
't Doorspelen naar anderen is weer een 2e, dat mag nie zomaar.
Maar goed... :)

XBO: Michaël#3318

• Brent

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 augustus 2002 @ 09:18:
:? is wel illigaal lijkt mij..... heeft niets met het feit te maken of het ooit wel of niet op cd is uitgekomen....

vind het maar een vaag iets, het is niet illigaal want het is nooit op cd verschenen.
Een LP van jezelf mag je rustig backuppen op een CD. Een LP van een ander mag je ook rustig voor die persoon op CD zetten. Zolang de LP maar van dezelfde eigenaar blijft als de CD is er niks aan de hand.

Verder dupliceren voor anderen mag vanzelfsprekend niet.
Pagina: 1