HDD Lampje seint *S.O.S*

Pagina: 1
Acties:

• TheBoneCollector
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-08-2025
Maxtor 40gb 7200 op pri master

Vertoont opeens kuren, als ik explorer open slaat ie vast (kan dus inhoud hdd niet bekijken). Ditzelfde doet ie als ik My Computer open.

Kan eigenlijk helemaal nix alleen Opera werkt. Als ik ook maar iets anders doe dan hangt ie.

Maxtor Powermax geeft geen foutmeldingen of bad sectors oid.

Me HDD lampje knippert aan en uit (ook bij geen HDD activiteit), S.O.S - signaal :?

Wat kan ik nog proberen :?

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
S.M.A.R.T.?

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• TheBoneCollector
enabled

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• TheBoneCollector
start prima op...zowel Win98 SE als Linux

Programma's in system-tray starten ook gewoon op...

• frankvdtillaart
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-08-2025
Proberen in veilige modus op te starten ?
Alle processen niet automatisch laten starten, dan een voor een weer starten, kijken of een proces moeilijk doet?

Start ook Linux probleemloos op? Maar daarna wel problemen?

Happy Blessings <3

Verwijderd

kun je niet scandisk runnen? onder windows of vanuit bootdisk/cd

• TheBoneCollector
toen ik reset knopje indrukte en comp herstartte begon ie paniekerig te piepen..

uit/aan gezet en toen in veilige modus opgestart...onder veilige modus kan ik alles doen, ook explorer en my computer.

Nu weer gewoon, als ik explorer/my comp opstart slaat ie vast....HDD led seint weer :r

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:04

Klippy

Still Game

Als 't in veilige modus wel kan is iig niet je HD kapot, eerder iets met software.

Misschien brak progje dat naar je HD schrijft of gewoon een virus.
Al eens een scan gedaan naar virussen?

Anders ff scandisken als je 't nog niet gedaan hebt, kan ook zijn dat je 'n corrupte file hebt staan waar je HD niet wijs uit komt.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

• TheBoneCollector
heb net scandisk gerunt en die heeft wat gefixed maar probleem blijft.....ook weer knipperende HDD-led....

Een eventueel virus is niet gevonden...

Backuppen onder safe-mode en dan maar een image terugzetten met Ghost bootflop :?

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:04

Klippy

Still Game

TheBoneCollector schreef op 19 augustus 2002 @ 03:41:
heb net scandisk gerunt en die heeft wat gefixed maar probleem blijft.....ook weer knipperende HDD-led....

Een eventueel virus is niet gevonden...

Backuppen onder safe-mode en dan maar een image terugzetten met Ghost bootflop :?
Lijkt me verstandig ja.
Als die image schoon is weet je iig dat 't niet aan je software ligt mocht dat het probleem niet verhelpen. Scheelt hoop zoekwerk.

Heb je btw niet zo'n progje draaien die je HD checkt en nu dus zegt dat wat mis is en het waarschijnlijk fout heeft?

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

• frankvdtillaart
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-08-2025
toen ik reset knopje indrukte en comp herstartte begon ie paniekerig te piepen..
Er zit niet toevallig een toets vast op je toetsenbord ... (dat had ik een van de keren)

Misschien in de kast even alles los trekken, kan zijn dat er een kabeltje los is geschoten ... (dus dat wat blijft zitten (koelers/HDD/CD) even goed aandrukken.

Happy Blessings <3

• TheBoneCollector
Als die image schoon is weet je iig dat 't niet aan je software ligt mocht dat het probleem niet verhelpen. Scheelt hoop zoekwerk
Yep heb een schone die ik gemaakt had toen ik alle basis dingen (drivers enzo) erop had staan er verder niets.
Image erop gezet nu en......alles werkt weer normaal.....
Heb je btw niet zo'n progje draaien die je HD checkt en nu dus zegt dat wat mis is en het waarschijnlijk fout heeft
HD progje (Maxtor Powermax) zei juist dat alles goed was

Okee alles doet het weer en nu dus weer ff alles opnieuw gaan installen enzo...

Bedankt voor de hulp
Pagina: 1