Leadtek Winfast TV 2000.....slechte zenders ??

Pagina: 1
Acties:

• MuTTLeYs
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-11-2025
Ik heb een Leadtek Winfast TV2000 XP tv-kaartje.
Werkt allemaal prima, zelfs fm-radio.

Het probleem is eigenlijk dat niet alle zenders goed te ontvangen zijn.
Het punt waar het TV-signaal de woning binnenkomt, daar zit een splitter op.
Een nieuwe kabel gaat naar de gewone TV, en een splinternieuwe kabel gaat naar de tv-kaart.

De beelden op de tv zijn haarscherp, en storings/ruis-vrij.
Maar als ik de zender zoek met de tv-kaart, dan is lang niet alles te vinden.
En dat wat hij vindt zit vol met ruis en sneeuw.
Auto-fine-tune staat aangevinkt, dan worden de beelden al iets beter.

Maar daarna vindt hij alsnog niet alle zenders.
Zoals ook Discovery bijv. Die is helemaal niet te vinden.
Ik weet van UPC dat Discovery op frequentie 800,00 zit (gemeente Haarlem).
Met de Leadtek-software is hij dan wel te vinden handmatig, maar het beeld is niet om aan te zien. Ook de fine-tune optie helpt niet.

Zijn er meer mensen die de Leadtek TV2000 gebruiken met hetzelfde probleem van het moeilijk opzoeken van zenders ??
En balen jullie er ook van dat het niet handmatig gedaan kan worden ??
Handmatig kan overigens wel met de Leadtek-software voor de radio gedaan worden. Frequentie invoeren en....voila klaar.

Heeft iemand dit probleem ook gehad en misschien een oplossing gevonden ervoor ?? Of is er al een update uit van de leadtek software.

Verwijderd

even een schopje want ik heb (ongeveer) hetzelfde probleem.

Al heb ik alleen ned 1,2,3 (via een antenne op het dak)

alle drie de zenders zijn wel te ontvangen, maar allemaal met storing.
zou dit aan bepaalde hardware in mijn pc kunnen liggen? en zo ja wat is dan de grootste kanshebber (trust geluidskaartje, realtek netwerk kaart, geforce 4 440 mx)...

Verwijderd

Zet er een versterker tussen ipv een splitter, zo'n klein mogelijke kabel en gebruik Discaler. Dan moet je een goed beeldje hebbe

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:49
Ik heb dus precies hetzelfde probleem, wou bijna een topic openen. Met dscaler gaat alles helemaal perfect, natuurlijk wat ruis maar dat zijn de zenders die ik toch niet gebruik.
Alleen met Dscaler kan je niet ge-scheduled opnemen. Dat is nou net een functionaliteit die ik wil gebruiken, ik vraag mij dus af of er nog andere programma's zijn waar ik gescheduled mee kan opnemen en de frequentie kan intypen. Of dat er een mogelijkheid is om Winfq.cfg (dat is volgens mij het bestand waar de zenders in staan) te editten.

Verwijderd

Bij Dscaler heb ik ook slecht beeld...

Misschien toch maar een keer mijn pc bij iemand met kabel tv neerzetten en kijken wat er dan gebeurd...

of iemand moet de ultime oplossing hebben... dan houd ik me van harte aanbevolen! ;)

• JoeBlack2k
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-02 22:01

JoeBlack2k

I Love Hilary

als je met dscaler ook kut beeld hebt ligt het aan je kabel ofzo
dscaler pakt direct de hardware..

anders moet je ff 3rth party drivers proberen..
ff googelen was iets van www.tv-cards.nl weet niet moet je ff kijken

Hilary Duff 4-Life

• Archie_T
Verwijderd schreef op 06 januari 2004 @ 00:13:
Bij Dscaler heb ik ook slecht beeld...

Misschien toch maar een keer mijn pc bij iemand met kabel tv neerzetten en kijken wat er dan gebeurd...

of iemand moet de ultime oplossing hebben... dan houd ik me van harte aanbevolen! ;)
Lijkt mij toch dat dan je kabel niet helemaal ok is, Dscaler werkt bij mij helemaal prima.
Ik heb Leadtek even gemailed, en een driverupdate gedaan, zit alleen nu op mijn werk en via terminal server de TV opstarten op je computer gaat niet echt best. Vanavond post ik het resultaat.

• Troubular
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-04-2024

Troubular

The One and Only

Ik heb ook wat vreemde ervaringen met de LeadTek 2000XP (Deluxe).
Het beeld is stukken beter als ik zeg dat ik via de antenne signaal krijg dan dat ik zeg cable.

Misschien helpt dit ?

"We are what we repeatedly do. Excellence, then is not an act but a habit."

• Archie_T
Trouble schreef op 06 januari 2004 @ 15:56:
Ik heb ook wat vreemde ervaringen met de LeadTek 2000XP (Deluxe).
Het beeld is stukken beter als ik zeg dat ik via de antenne signaal krijg dan dat ik zeg cable.

Misschien helpt dit ?
Ook dit helpt niet, bovendien kan je dan volgens mij de "S" kanalen niet ontvangen. Ik heb Leadtek weer gemailed en gevraagd naar een manier van handmatig instellen. Is dus weer wachten.

Verwijderd

Ik heb ook dit kaartje.
Nieuwste drivers icm Dscaler geeft ook niet echt op en top beeld, maar wel beter dan met dat progsel wat je erbij krijgt.
Dscaler kun je ook makkelijker je zenders instellen en heeft veel meer opties.

Overigens zit ik wel zo'n 15 - 20 meter van 't versterker kastje af.
Dus daar zou het ook door kunnen komen dat ik een beetje crappy beeld heb.

Overigens, geeft dit ding geen stereo geluid, iig mijn DD5.1 setje laat alles over de center speaker eruit komen (= dus mono). MTV enzo laten niks horen bij de L&R + R L&R speakers (zou wel moeten, analoog/emulated surround). Wel vreemd want beneden bij de gewone TV is er wel surround geluid.
En de kabels zijn allemaal goed bij mijn weten want DVD's van mijn PC komen er wel netjes over alle speakers uit in DTS/DD5.1

• Archie_T
Nou ik heb nieuwe drivers geinstalleerd, en de nieuwste versie van het PVR gedownload. Ook dit bied geen resultaat. Ik heb 2,5 mtr kabel tussen het kastje en mijn computer. Op het kastje is het gesplit naar mijn TV (1 mtr kabel) en toch vind PVR zowat niets aan zenders. Ik heb Leadtek nog een keer gevraagd of je handmatig in kan stellen maar dat is niet mogelijk.
Mijn vraag dus, weet iemand nog een goed programma waar je zenders handmatig in kan zetten en gescheduled mee kan opnemen?

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Hier kan je alles handmatig instellen, frequentietabel van je kabelboer erbij en gaan met die banaan.

http://www.fh-oow.de/~schoonbe/tv/fly2000_setup236.exe
Pagina: 1