Toon posts:

Chieftec DX-01B-D of Colorcase Neon Light

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zit nu al een weekje te twijfelen tussen de 2 cases genoemd in deze topic.
Ik weet dat veel mensen een chieftec dragon series hebben dus die zal wel goed zijn. Maar eerlijk gezegd vind ik die colorcase neon light mooier qua design maar design zegt niet alles!

Wie kan mij een definitief antwoord geven op welke case ik nou moet halen?
Heb gelezen op de chieftec website dat je in de dragon series in totaal 4 fans kan zetten. Wel leuk!
Bij de colorcase zitten wel 2 fans al ingebouwd dus.. en te switchen tussen 7 en 12 V ook wel lekker!

Grote twijfels! Wie o wie kan mij nou eens verlossen van deze twijfeligheid?
Mijn dank is groot! _/-\o_

Nog een fotootje voor degene die de case nog niet kennen

Afbeeldingslocatie: http://www.chieftec.nl/Servers/Entry_Level_Workstation/DX-01B-D-1.JPG

Afbeeldingslocatie: http://shop.wintelco.nl/shop/neonlight.jpg

• Kraanwater
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-07 15:34
Chieftec ownt voorals die kleuren kan kopen en dan zit er nog een extra fan in de zeikant :) gewoon te beterss en alles is zo makelijk erin te klicken echt TOPIE !

• Centaur
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-01 16:22

Centaur

Lieg niet,Verdraai de waarheid

Ik kan het je niet garanderen, maar ik hoor van andere mensen dat die Colorcase btje crappy is. Ik ga ook een Chieftec (Dragon) halen binnenkort..........dus lmd

Canon EOS 30d & 50d - Canon 10-22, 17-85IS, 70-200L f4 IS, 580ex2, 430ex

Verwijderd

Chieftec Defenitly.. :)

• Waterlelie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-03-2023

Waterlelie

CHTH

die prism blue owned deze kasten met gemak imo

G502_Roccat Taito_Asrock Z77 Extreme4_3770K@4.5Ghz_Samsung 750 512Gb_WD 2TBGreen_600W OCZ_MSI gtx980ti_16GB_ASUS VG278H_Philips Fidelio X2HR

• insan1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2023
Ik heb zelf een chieftec DX-01SL-D en daar ben ik heel blij mee

• nickv
  • Laatst online: 18-05 16:10
Ik denk dat over een paar maanden iedereen een chieftec kast heeft.

Leef in het heden en nooit in het verleden. Carpa diem

• O.D.Smolik
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-11-2025

O.D.Smolik

Geen dag, zonder een appel.

Nou en! Wat boeit dat iedereen op tweakers een chieftec kast heeft.
Ik zie hier in hoogeveen nog niet veel lui met een chieftec kast.

Verwijderd

Ik denk dat de Chieftec kwa kwaliteit wat beter is,maar de Colorcase is ook cool,alleen valt er minder aan te modden en is veel al gedaan.

• DjGeRo
  • Laatst online: 03-08 06:26
Verwijderd schreef op 19 augustus 2002 @ 10:41:
Ik denk dat de Chieftec kwa kwaliteit wat beter is,maar de Colorcase is ook cool,alleen valt er minder aan te modden en is veel al gedaan.
:) vind ik ook, neem de chieftech... :)

• Tribal_T
  • Laatst online: 17-04 12:42

Tribal_T

PSN ID: Tribal_T

Ik heb ook net zo een chieftec. Ben er erg tevreden mee.

Je komt overal makkelijk bij, kliksysteem roelheerst echt super.

Dus ik zou voor chieftec gaan

Anyone who takes himself too seriously always runs the risk of looking ridiculous; anyone who can consistently laugh at himself does not

• Verdicampo
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:35
Verwijderd schreef op 19 augustus 2002 @ 10:41:
Ik zou voor de Chieftec gaan. Idd, meer te modden, en ik vind dattie meer stijl/uitstaling heeft. De Colorcase ook wel, maar die is al een kermis voordat je er ook maar iets aan gemod hebt!

Verwijderd

Maja kheb zelf ook een Chieftec en ook de Zilveren, en daar zit dus die fan aan de zijkant dat is wel erg relaxt...

Dus ik zou zeggen, go for the chieftec

• Ligone
  • Laatst online: 07-06 15:08

Ligone

Moeha!

Chieftec ruled natuurlijk boven alles, maar die colorcases zijn zeker niet "crappy", zijn eveneens enorm degelijk, handig in gebruik enz... maar ja :) tov een chieftec :D ... daar kan geen enkele case aan hé :)

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-08 23:05
Ikzelf vind de Chieftec eigenlijk veel mooier.
Ik zou voor de chieftec gaan. :)

• NLuna
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-06-2023
Ik zit nu dus ook steeds te twijfelen over de Chieftec DA-01BD Black en die andere design kast. Alleen die Chieftec heeft idd 4 van die paarse Fan Holders waar je ze heel simpel in kan klikken en de overige hardware zoals de HDD(s) en de CD-Rom drive(s) etc... kan je er ook simpel in klikken. En je krijgt er Chieftec extra Low-Noise 340 watt voeding bij. Dus ik denk dat ik voor de Chieftec ga. Weet iemand waar ik deze case het beste kan gaan kopen :?

Specs | P5Q-E P45| C2D E8400 E0 @4.0GHz | Scythe Mugen | TWIN2X4096-8500C5DF | GTX260-216 Black Edition | Dell UltraSharp 2209WAf

• Tribal_T
  • Laatst online: 17-04 12:42

Tribal_T

PSN ID: Tribal_T

NeoGames.nl schreef op 19 augustus 2002 @ 11:13:
Ik zit nu dus ook steeds te twijfelen over de Chieftec DA-01BD Black en die andere design kast. Alleen die Chieftec heeft idd 4 van die paarse Fan Holders waar je ze heel simpel in kan klikken en de overige hardware zoals de HDD(s) en de CD-Rom drive(s) etc... kan je er ook simpel in klikken. En je krijgt er Chieftec extra Low-Noise 340 watt voeding bij. Dus ik denk dat ik voor de Chieftec ga. Weet iemand waar ik deze case het beste kan gaan kopen :?
Pricewatch?B)

Anyone who takes himself too seriously always runs the risk of looking ridiculous; anyone who can consistently laugh at himself does not

• O.D.Smolik

O.D.Smolik

www.tweakshop.nl
www.freezinghardware.nl
www.informatique.nl
www.xxlcases.nl

Om maar es maar paar op te noemen.
Ik heb vooral goede ervaringen met tweakshop.nl

Verwijderd

Ik raad je echt aan om voor de chieftec te gaan, zelf heb ik deze:

topic 477336

Je zal merken dat de chieftec héél mooi afgewerkt is, en het zou me verbazen als die andere ook zo was...

Verwijderd

ik heb zelf een Colorcase Noblesse enne deze is zeer mooi en goed afgewerkt(alles zit achter een deurtje)....Doe eens een keer anders als iedereen....stand out in the crowd

Mvg Mw O ude-taart

Verwijderd

Topicstarter
Thx for the input! Chieftec staat er met een kop bovenuit! Die kasten komen toch zonder een voeding? Maar op de chieftec site staat bij de specs: 1 x 340 W. Ik wil wel een kast die een beetje te modden valt, ik heb begrepen dat dat bij de chieftec goed kan?

• Trek Y11
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-07 14:55

Trek Y11

Eat my shorts

Mijn Chieftec kwam met voeding, ik wilde zonder (had net een Enermax) heb hem verkocht. Blijkt ie nog stiller als mijn Enermaxje :(

Kast is verder top, handige brackets en erg stevig, temps zijn laag en je kan erg veel fans inbouwen.

Let wel er op dat je er een koopt met de nieuwe achterplaat voor je voeding.

Anders staat je voeding verticaal.

What if this weren't a hypothetical question?

Verwijderd

Heb vorige week ook een Chieftec gekocht (AH-01SL), aluminium dus. Ik ben er erg tevreden over, kwaliteit is gewoon dik in orde. Naast dat er genoeg fans ingebouwd kunnen worden laat aluminium ook nog eens warmte drie keer eerder vrij. :)

Ik heb bewust een chieftec-model zonder deurtje genomen, het leek mij irritant om die elke keer te openen.

Afbeeldingslocatie: http://www.pcworld.no/dataguiden/images/tester/chieftec_alu_side.jpg

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2002 22:04 . Reden: Plaatje erbij ]

Verwijderd

Ik neem deze: :)

Afbeeldingslocatie: http://www.thermaltake.com/images/products/cases/6000/Case6000.gif

• Burning_acid
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Burning_acid

Brandend_zuur :?

juist ik twijfel tussen die en de : design line prism silver (kan geen plaatje vinden :( kan iemand er een posten?)
maar als ik jullie zo hoor zou ik er dan beter aan doen de Xaser 6000 te kopen? (gewoon een chieftec)

een leven? kewl.... waar kan ik dat downloaden? | specs:http://specs.tweak.to/4608

• merijnen
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-09-2025

merijnen

Beam Me Up Scotty!

maar die is wel wat duurder....

Verwijderd

merijnen schreef op 19 augustus 2002 @ 22:01:
[...]

maar die is wel wat duurder....
Dies ook aluminium...
De Xaser 5000 is gewoon 'staal'

Verwijderd

Topicstarter
Hey die van gladiatior lijkt me ook wel goed. Ik vind het ook niet zo geweldig om de hele tijd een deurtje te openen om bij mij cd rom te komen. Vooral bij het branden beetje irri. maar dat is een minor puntje! Chieftec it is denk ik!

//edit
is het zo dat de mid-tower van chieftec hoger is dan een normale mid-tower?

gladiator waar heb jij die AH versie van jouw? Ik zie hem namelijk niet op de chieftec site?!

• PhatFish
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-01 16:01

PhatFish

and, uhm......Moo

* PhatFish is over 2,5 week €100 rijker ivm jaardag - Gaat dan ook zekers voor een Xaser, maar dan de zwarte >:) >:) >:) :9~ :9~ :9~

Maar anders zou ik de Chieftec nemen, die is lekker te modden.

...

• Centaur
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-01 16:22

Centaur

Lieg niet,Verdraai de waarheid

Verwijderd schreef op 19 augustus 2002 @ 21:42:
Heb vorige week ook een Chieftec gekocht (AH-01SL), aluminium dus. Ik ben er erg tevreden over, kwaliteit is gewoon dik in orde. Naast dat er genoeg fans ingebouwd kunnen worden laat aluminium ook nog eens warmte drie keer eerder vrij. :)

Ik heb bewust een chieftec-model zonder deurtje genomen, het leek mij irritant om die elke keer te openen.
Zijn al die Chieftec Dragon kasten ook van aluminium gemaakt ?

Canon EOS 30d & 50d - Canon 10-22, 17-85IS, 70-200L f4 IS, 580ex2, 430ex

Verwijderd

nee staal, ze zijn loodzwaar (19 kilo oid) heb er zelf een ;) maar heb nog geen spijt van deze kast, als iemand zou zeggen : ruilen, dan alleen voor coolermaster of Lian-li :D

• mjhzenden
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-02-2025

mjhzenden

... vooral stilte ...

Centaur schreef op 20 augustus 2002 @ 15:31:
[...]

Zijn al die Chieftec Dragon kasten ook van aluminium gemaakt ?
Nee, maar er zijn nieuwe types die wel uit aluminium zijn.. deze zijn uiteraard dan wel ietje duurder ;)

Kijk eens op eerder genoemde shops.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 augustus 2002 @ 23:16:
Hey die van gladiatior lijkt me ook wel goed. Ik vind het ook niet zo geweldig om de hele tijd een deurtje te openen om bij mij cd rom te komen. Vooral bij het branden beetje irri. maar dat is een minor puntje! Chieftec it is denk ik!

//edit
is het zo dat de mid-tower van chieftec hoger is dan een normale mid-tower?

gladiator waar heb jij die AH versie van jouw? Ik zie hem namelijk niet op de chieftec site?!
In de aanbieding gekocht bij Progress voor €130.

In antwoord op een andere reply, mijn kast is niet zo hoog als de Chieftecs met deurtje. Hij is ongeveer 43 cm hoog, en dat is voor mij voldoende want ik stop er slechts 1 CD-RW en floppy-station in. Ik meen dat de modellen met deurtje rond de 52 cm zijn.

• EricHuyn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-04 08:28
die neon light heeft ook wel wat plus hij heeft een opening voor een 12cm frontfan misschien dat je dat interesseert?

Verwijderd

Topicstarter
Ok Colorcase is dus out of the picture maar nu zit ik te twijfelen tussen een alu case of niet. Alu kost wel 199 Euro! Terwijl ik met een normale rond de 149 Euro zit.

Zijn alu kasten veel beter? Als het niet zo gek veel scheelt heb ik niet zo een zin om 50 pleuro's extra te tellen.

Scheelt warmte en gewicht veel?

• O.D.Smolik

O.D.Smolik

Ze zeggen dat aluminium voor beter koeling zorgt. Misschien is dat hooguit 1 á 2 graden tov normale casetemp.
Maar het gewicht van die alu kast is veel lichter iets van 5kg, terwijl staal bijna 20kg weegt.
Een beetje tweaker kan die kast wel gemakkelijk verplaatsen, maar als je echt veel naar lanparty's gaat is het wel handig om die alu te hebben.

Verwijderd

Topicstarter
Als het 1 a 2 graden scheelt is het niet veel! Ik ga zo heel af en toe naar een lan party maar dan kan ik wel ff mijn rug voor belasten. Bedankt voor de replies!!

Verwijderd

Burning_acid schreef op 19 augustus 2002 @ 21:53:
[...]

juist ik twijfel tussen die en de : design line prism silver (kan geen plaatje vinden :( kan iemand er een posten?)
maar als ik jullie zo hoor zou ik er dan beter aan doen de Xaser 6000 te kopen? (gewoon een chieftec)
Asl je dat gedrocht mooi vindt....

Verwijderd

Topicstarter
Nog een laatste vraagje. is de voeding van een chieftec goed? Vooral stil moet ie zijn. Anders koop ik em zonder voeding en haal ik een enermax in huis

Verwijderd

De voeding is stil. Hij is stiller dan mijn 8 cm coolermaster casefans.

• SileX
  • Niet online
heb zelf ook die Chieftec...

Toen was die Alu nog niet uit, anders had ik die wel gekocht...
Niet alleen om de hitte, maar ook het gewicht...

Ik best vaak naar LAN parties.... enne die stalen chieftec met al je sjit erin is behoorlijk zwaar !

kast alleen weegt zo'n 13 kilo..... en dan nog je spullen erin...

Iemand was laatst op een party, en die had de alu - scheelt ECHT in gewicht.

Verwijderd

Ik heb ook een "gemodde" chieftec.
klik hier voor pics!

Ik ben zeer tevreden over deze Case, goede kwaliteit en makkelijk in en uitbouwen van hardware!

met name het kliksysteem ruled _/-\o_

Mijn keuze: absoluut voor de chieftec gaan o-) chieftech is king

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-08 13:46
Ik heb dan de metallic blauwe chieftec de DX01-BL-D dies idd 52 cm hoog en heb ik bij Progress besteld en voor €135,66 hebbie m thuis staan.
En zoals iedereen al zegt al die kliksystemen _/-\o_

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

• Looki
  • Laatst online: 04-03 14:43

Looki

Als je zoekt dan zul je vinden

TrekY11 schreef op 19 augustus 2002 @ 21:33:
Let wel er op dat je er een koopt met de nieuwe achterplaat voor je voeding.

Anders staat je voeding verticaal.
ik heb de voeding midden in gemaakt. mijn radiator zit op die achterplaat :) de voeding staat achter de radiator. nu ben ik bezig met een fanduct naar de buitenkant! en ik ben bezig met een eensluiting voor de voeding aan de buiten kant.. nu moet ik de deur open doen om de stekker erin te stoppen. maar morgen niet meer! :) maar Chieftec rules wel! ben nog bezig met een 55 kanaals vu in de gaatjes aan de buitenkant .. maar daar moet ik een aparte voeing voor gebruiken :( zijn 430 gaatjes.. dus 430 ledjes ... ik kwam uit op 4,3 amp. op 5 volt :(.. maar ik ga het wel proberen :)

Hieronder had ik iets leuks kunnen neerzetten... Maar waarom mensen hiermee vervelen....

• Looki
  • Laatst online: 04-03 14:43

Looki

Als je zoekt dan zul je vinden

ik vind die ruit in de boven kant mooi (ga ik ook is ff voor kijken :) ) of schent ik nu je copyright :P

Hieronder had ik iets leuks kunnen neerzetten... Maar waarom mensen hiermee vervelen....

Pagina: 1