[KDE] KDE 3.0.3 released

Pagina: 1
Acties:
  • 167 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zojuist is KDE 3.0.3 op de ftp-server van kde gezet. De smaken lijken:
- source
- RedHat (unoff)
- Slackware (unoff)
- Conectiva
- Mandrake
- Tru64
- SuSE
te zijn. Op dit moment zie ik nog geen changelog of announcement op de KDE site. Als ik die vind zal ik mm wel posten.
ftp://ftp.kde.org/pub/kde/stable/3.0.3/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AVL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-09-2022

AVL

OHMSS

Zo gauw ze klaar zijn, verschijnen FreeBSD packages op http://mango.firepipe.net http://mango.fruitsalad.org

ff kijken: Ja, ze staan er al.
3.0.3-1
4-STABLE (Posted Wed Aug 21 01:18:15 UTC 2002)

"I'd rather have a bottle in front of me than a frontal lobotomy."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Draai al 3 dagen deze packages, ze stonden al lang en breed klaar als release op anoncvs.kde.org
Ding compileert goed met GCC-3.1.1, maar zoals gewoonlijk krijgt kdemultimedia een inline assembly error. Moet je de "rgb2yuv16.cpp" en "rgb2yuv32.cpp" ff uit de CVS tree van KDE 3.1 vissen, daarmee doet ie het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cold
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
het neerlaten is begonnen.
>:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Verwijderd schreef op 19 augustus 2002 @ 01:16:
Op dit moment zie ik nog geen changelog of announcement op de KDE site. Als ik die vind zal ik mm wel posten.
Et voila:
http://www.kde.org/announcements/announce-3.0.3.html
http://www.kde.org/announ...hangelog3_0_2to3_0_3.html

:)

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-09 15:29

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Woeii..
Op de frontpage stond laatst een bericht dat konqueror eenzelfde ssl bug had als in Internet Explorer. Dit artikel dus
Deze is in 3.0.3 in ieder geval gefixed.

Voor het gemak..!! ;)
KDE 3.0.3 primarily provides stability enhancements over KDE 3.0.2, which shipped in eary July 2002, and also contains a security correction for SSL (Internet security) certificate handling. For a list of some changes since KDE 3.0.2, please see the change log, and for additional information about the SSL certificate handling, please see the separate security advisory.

"KDE 3.0.3 contains an important fix for handling SSL certificates," explained Waldo Bastian, the KDE developer responsible for implementing a fix shortly after the KDE Project became aware of the issue. "Anyone who uses Konqueror for secure transactions on the Internet is strongly urged to upgrade. Users of Internet Explorer, which suffers from the same problem but which does not yet have a fix available, are also encouraged to switch to KDE 3.0.3."
lees vooral het bolde gedeelte.. ROFLMAO

[ Voor 0% gewijzigd door Equator op 19-08-2002 12:24 . Reden: artikel bijgevoegd.. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intoxicated
  • Niet online

intoxicated

CyberJ schreef op 19 augustus 2002 @ 12:21:
lees vooral het bolde gedeelte.. ROFLMAO
Whehe, cool :)

Maar goed, MS gebruikt ook minor bugs in Linux in hun propaganda, dus ik vind dit wel cool bedacht van de KDE Developers :)

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Nu online
Nog meer mensen die kdepim niet kunnen compileren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Nog meer mensen die kdepim niet kunnen compileren?
Ja, ik niet, maar dat heeft meer te maken met het feit dat ik op een Windows 2000 bak werk. ;)
Sorry, ik kon het niet laten.. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen problemen met kdepim . Die is netjes gecompileerd hier. Ik gebruik qt-3.0.5 en gcc-2.95.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Nu online
Ik snap al waar het probleem zit:
KDE 3.0.3 is nog geleverd met de debian buildscripts van 3.0.2. Als je dan debs gaat maken van een release waarbij libical gemerged is met kdepim, gaat ie dus zoeken om ical.h, vindt ie niet omdat de debian pkg scripts daar geen rekening mee houden.
* _JGC_ heeft het al opgelost: gewoon ical.h ergens uit de obj-i386-linux wegvissen en in de libical/src/libical dir gooien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:57

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Als het goed is zit de Debian-versie morgen in incoming...er zijn dus wel al buildscripts voor 3.0.3 geschreven.

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebas
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-09 12:51
SuSE heeft hem helaas nog niet in YOU, hopen dat het niet lang gaat duren aangezien kmail echt enorm brak is hier.

Everyone complains of his memory, no one of his judgement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaDude
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:06

ThaDude

Hang Loose

Sebas schreef op 19 augustus 2002 @ 15:47:
SuSE heeft hem helaas nog niet in YOU, hopen dat het niet lang gaat duren aangezien kmail echt enorm brak is hier.
Je kan hem gewoon downen voor suse hoor! zie ftp://ftp.kde.org/pub/kde/stable/3.0.3/SuSE/

Ik heb hem voor SuSe 8.0 gedownt maar krijg het volgende:
Rob:/home/rob/downloads/KDE303 # rpm -Uvh *.rpm
error: failed dependencies:
qt3 = 3.0.4 is needed by qt3-postgresql-3.0.4-30
qt3 = 3.0.4 is needed by qt3-unixODBC-3.0.4-30
Rob:/home/rob/downloads/KDE303 # mc

Snapnog niet hoe ik dit oplos

edit:
Nu opgelost heb de bovenstaande verwijdert en en draait 3.0.3 als een trein..

We're machines just like everything else in nature. (gasloos sinds 01-10-2020, WP: SW75YAA/ERSD-VM2D, DJG WPS 300, 18 hp CPC, 8820 wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KDE 3.03 voor SuSE 8.0 heeft de pakketten qt3 geupdate naar 3.05. Bij jouw is qt 3.04 geinstalleerd. Je hebt ook qt3-postgresql-3.0.4 en qt3-unixODBC geinstalleerd. Van deze laatste 2 pakketten is geen geupdate versie aanwezig, en dus zeut rpm over die dependencies.

Probeer eens KDE 3.0.3 te installeren zonder qt3 te updaten, dus alle pakketten die beginnen met qt3 niet installeren.

Als dat niet werkt moet je od de laatste twee pakketten deinstalleren (rpm -e ... ), je hebt ze niet perse nodig tenzij je postgresql of ODBC database koppelingen in kde gebruikt .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben makkelijk, dus ik pak de RedHat RPMs. krijg ik de volgende melding:

kdebase-3.0.3-0.7 vereist kdelibs >= 3.0.3.10 8)7

Afbreken/negeren/doorgaan? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intoxicated
  • Niet online

intoxicated

Verwijderd schreef op 19 augustus 2002 @ 23:27:
Ik ben makkelijk, dus ik pak de RedHat RPMs. krijg ik de volgende melding:
kdebase-3.0.3-0.7 vereist kdelibs >= 3.0.3.10 8)7
Afbreken/negeren/doorgaan? O-)
Wat dacht je van: kdelibs 3.0.3.10 of hoger installeren? :+

- Pastor Richards @ VCPR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

intoxicated schreef op 19 augustus 2002 @ 23:32:
[...]
Wat dacht je van: kdelibs 3.0.3.10 of hoger installeren? :+
Grapje zeker? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Noop, de eerste RPM die je voor KDE moet installeren is de kdelibs, dus begin daar eens mee. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de RPM voor kdelibs heet anders gewoon kdelibs-3.0.3-0.7...

En daar zitten de kdelibs met versie nummer 3.0.3-10 in? Niet gevonden bij het onderzoeken, maar misschien zoek ik niet goed. :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 augustus 2002 @ 09:29:
de RPM voor kdelibs heet anders gewoon kdelibs-3.0.3-0.7...
En daar zitten de kdelibs met versie nummer 3.0.3-10 in?
Nu je die info geeft wordt het natuurlijk anders. Als je ze tenminste uit dezelfde ftp dir gehaald hebt. Vreemde nummering trouwens, de 0.7 op het eind geeft aan dat het een cvs versie van 3.0.3 is, een 1 op het eind zou de final 3.0.3 aangeven. En een .10 op het eind...
Ik zou de blinde gok doen dan de dependency in de rpm niet goed gezet is, gewoon een typo. Ik zou hem dan met --nodeps installeren, en kijken of hij daarna werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik was al zoiets van plan.
Zogauw ik hiervoor de tijd heb, doe ik het en dan laat ik weten of het werkt.

Terug naar de Gnome kan altijd nog, immers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rb338
  • Laatst online: 05-01 12:58
Hmm kheb net maar eens apt-get update en upgrade gedaan, krijg wel Qt 3.0.5 maar KDE 3.0.3 zit er nog niet in blijkbaar.

Of zit die nu in experimental? Ik draai unstable...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theguide
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-06 11:48
Wat zijn de ervaringen met QT 3.0.5 ?
Ik heb het idee dat het net iets trager is dan 3.0.4.
Iemand dezelfde ervaringen? Of zie ik gewoon spoken 8)7

Fuck me if I'm wrong, but isn't your name Gretchen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik had qt-3.0.5 al een paar dagen geleden geupgrade naar 3.0.5 en ik kan niet echt veel verschil in performance merken. Objectief bewijs heb ik daar niet voor. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Theguide schreef op 20 augustus 2002 @ 16:36:
Wat zijn de ervaringen met QT 3.0.5 ?
Ik heb het idee dat het net iets trager is dan 3.0.4.
Iemand dezelfde ervaringen? Of zie ik gewoon spoken 8)7
Mischien anders gecompileerd? Eerst met en daarna zonder optimalisaties oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iemand al 3.0.6 draaind ? (3.1)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• a casema user
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:00
Verwijderd schreef op 20 augustus 2002 @ 18:30:
iemand al 3.0.6 draaind ? (3.1)
3.0.6 :?

Taaaa taa taa taaaa taa taa ta taaataaaaa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja dat staat er toch ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arioch
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-12-2024

Arioch

<geek>

Dit is misschien niet echt een geschikte plaats, maar ik vind het een klein beetje zinloos om hier voor een nieuwe topic te plaatsen:
Ik heb vanmorgen kde3.0.3 gecompiled, alles werkt vlekkeloos. GDM geeft netjes de juiste versie van kde aan, maar KDM zegt dat ik nog 3.0.2 draai :/

Iemand een idee om dit op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yup, hoewel ik de CVS gebruik. Ehrm.. oeps.. is 3.0.7....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hier is kdm keurig van dezelfde compiledatum dan de rest van kde. Waarschijnlijk iets fout gegaan met updaten/installeren ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yup, ik heb KDE3.0.3-7 draaiend op RedHat7.3.

Ziet er netjes uit, op de dependency errors na een vlekkeloze install. Loopt goed, lijkt goed configureerbaar.

Enige minpunt tot nu toe: de toepassingsbalk reageerde na de configuratie van de desktop niet meer in mijn root-account. Ik kreeg wel een melding, bij het toepassen, maar daar heb ik doorheen geklikt. Ik ga zo proberen opnieuw in te loggen als root, kijken of het vanzelf oplost.

Mijn GoT, wat een boel applicatie's. Hij heeft ook de Gnome applicatie's overgenomen in een apart menu'tje in het menu. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, hij doet 't weer. :*)

Nou, ik ben er zo best wel tevreden over.

Alleen jammer dat Konqueror geen tabbladen gebruikt. Of zoek ik fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [J.d.I.] Exploder
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 07-04 22:26
Tabbladen zitten pas in KDE 3.1 (die nog niet uit is). Het zit wel al in de huidige CVS versie (3.0.7 (KDE 3.1 beta 1)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tabbladen openen in Konqueror (de CVS versie dus) doe je (bijvoorbeeld) door rechts te klikken op een link, en dan 'Open in New Tab' te kiezen... voila.. tabbladje erbij.. Tabblad wissen of bewerken, oid: even rechtsklikken op het tabje bovenin, en voila.. menuutje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infern0
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-06 15:59

Infern0

Hou die ontzettende rust!!

Werkt Konquer net zo vlot als galeon?? Vindt het hier (athlon 1200) nog best traag reageren, galeon renderd veel sneller en tabbladen openen gaat veel sneller.

http://www.bsdfreaks.nl Home site: http://rob.lensen.nu /me was RobL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat ligt er helemaal aan hoe je het gecompileerd hebt (of hoe het voor je gecompileerd is). Ik heb wat zitten frotten met die combreloc enzo en het draait op mijn laptoppie (P!!! 500) helemaal niet gek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intoxicated
  • Niet online

intoxicated

De Gentoo-ebuilds zijn er :)

'k Moest even lachen om de announcement op de Gentoo-site, er zit vaak van die droge humor in hun verhaaltjes, zo ook hier, bij de reactie op alle aanmoedigingen van de KDE-developers:
Dan Armak, our KDE developer writes: "I've committed ebuilds for KDE 3.0.3. It's a bugfix release which will replace your installed KDE 3.0.x. There's also kdevelop-2.1.3, a bugfix release that comes with kde 3.0.3. kde-i18n ebuilds will follow in a few hours." From the official kde.org announcement:

"KDE 3.0.3 contains an important fix for handling SSL certificates. Anyone who uses Konqueror for secure transactions on the Internet is strongly urged to upgrade. Users of Internet Explorer, which suffers from the same problem but which does not yet have a fix available, are also encouraged to switch to KDE 3.0.3." Since kde.org appears to be in an encouraging mood, you're hereby encouraged to run KDE 3.0.3 on Gentoo Linux. Not like you needed any encouragement ;)

- Pastor Richards @ VCPR

Pagina: 1