Toon posts:

[Lifetec] Meerdere probleempjes met de Lifetec Laptop P2 366

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Nu weet ik niet zeker of dit topic in OH hoort, want ik heb meerdere vragen te stellen.

1. Sound card drivers onder win XP. Ik draai er op het moment win XP op. Had geheugen uitgebreid met 128MB naar 192MB. Nu heb ik allerlei drivers geprobeerd. Van al die sites in de FAQ, op medion.de. Geen van alle werken. Ook de search is geraadpleegd, niks dat me uit de brand kon helpen. Volgens de handleiding is de geluidskaart een 16 bit die compatible met Creative Soundblaster normen. Welke te gebruiken ???

2. De laptop, of notebook (denk het laatste vanwege warmte ontwikkeling aan de onderkant) kan niet zonder netvoeding. dwz, dat zodra ik em uit het stopcontact haal hij nog maar 2 minuten draait, dan uitschakeld na een waarschuwing dat de batterij bijna leeg is. Dit zelfs nadat hij een aantal uur op netvoeding zit.

Nu kan het zo zijn dat het door de extra RAM komt, want hij word wel een heel stuk warmer. Maar ik vind dit nogal curieus, aangezien het toch moet kunnen ?? bedoel het slotje was gewoon leeg :/

Misschien dan toch windows 98 gebruiken ??

Dus samenvattend:
1. welke drivers voor de geluidskaart onder windows XP
2. Wat te doen aan het ik-ben-geen-batterij batterij probleem

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:20

YellowCube

Wait...what?

kun je misschien het exacte type van je Lifetec notebook geven. Zoek ook eens in Google op dat type. Misschien kun je er achter komen welke chipset er in het ding zit of welk merk geluidskaart (bijv SiS).
Deed de batterij het wel goed voordat je er meer geheugen instopte en XP ging draaien ? Het lijkt mij namelijk dat de batterij gewoon naar z'n grootje is. Meer of minder warmte-ontwikkeling heeft in principe niet zo drastisch veel invloed op de batterij-duur als dat jij hier beschrijft. Ik heb zelf ook extra geheugen bijgeprikt maar het maakt voor de batterij-duur nauwelijks verschil.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

• koos.d
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:03
1. Sound card drivers onder win XP. Ik draai er op het moment win XP op. Had geheugen uitgebreid met 128MB naar 192MB. Nu heb ik allerlei drivers geprobeerd. Van al die sites in de FAQ, op medion.de. Geen van alle werken. Ook de search is geraadpleegd, niks dat me uit de brand kon helpen. Volgens de handleiding is de geluidskaart een 16 bit die compatible met Creative Soundblaster normen. Welke te gebruiken ???
Ik heb een lifetec P2 233mhz laptop. Daar zit een recovery cd bij, waar de nodige drivers opzetten. Waarschijnlijk heb jij die ook.
2. De laptop, of notebook (denk het laatste vanwege warmte ontwikkeling aan de onderkant) kan niet zonder netvoeding. dwz, dat zodra ik em uit het stopcontact haal hij nog maar 2 minuten draait, dan uitschakeld na een waarschuwing dat de batterij bijna leeg is. Dit zelfs nadat hij een aantal uur op netvoeding zit.
Dat is waarschijnlijk een kapotte batterij. De laptop wordt bij mij ook erg warm aan de onderkant, maar houd het wel een paar uurtjes vol.

Je kan ook even contact opnemen met Lifetec Nederland. De service is daar goed.

• ahbart
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
In het bios van mijn lifetec notebook (p3 600) zit een battery tool ingebouwd, waarmee de batterij ontladen en opnieuw geladen wordt. Deze tool staat als het goed is ook op de cdrom van medion. Anders even van de website halen.
Misschien dat je daar iets mee kan doen.
Wat geluid betreft, weet je nog welke chip het was? toen windows 98 er op stond?
Kijk anders even welke driver op de medion cd meegeleverd wordt, dat verduidelijkt misschien je zoektocht naar de xp dirver. laat even horen hoe en wat.

Verwijderd

Topicstarter
Codey schreef op 19 augustus 2002 @ 09:42:
[...]

Ik heb een lifetec P2 233mhz laptop. Daar zit een recovery cd bij, waar de nodige drivers opzetten. Waarschijnlijk heb jij die ook.

[...]

Dat is waarschijnlijk een kapotte batterij. De laptop wordt bij mij ook erg warm aan de onderkant, maar houd het wel een paar uurtjes vol.

Je kan ook even contact opnemen met Lifetec Nederland. De service is daar goed.
ik had er geen CD bij, echter op een D partitie stonden alle drivers. Echter geen van de drivers wil werken onder winXP.

Ik denk dat ik wel lifetec nederland een berichtje stuur, ik ben nu echter bezig met het calibreren van de Batterij. Er scrolled nu al 15 minuten een lijntje: "Remaining Capacity (%): 100" over het beeldscherm....

• ahbart
  • Nu online
Ja dat calibreren kost veel tijd. Laat hem maar even draaien zou ik zeggen. baat het niet ..

• ahbart
  • Nu online
Ik heb even gezocht, maar weet je zeker dat het 366 mhz is. op www.medion.de staat deze namelijk niet! en ook bij www.lifetec.nl niet. :?

Verwijderd

Topicstarter
ja, tijdens boot-up staat er Intel Pentium II 366mHz, en ook windows geeft dat aan in System Properties.

trouwens, ik heb wel vaker gehoord dat Lifetec of Medion een verkeerde CPU in een systeem doet.

ik was van plan win98 erop te gaan zetten. Dan werken de drivers waarschijnlijk wel..... alleen toen had ie moeite met de PCMCIA netwerk kaartje (erg omslachtige installatie).

btw, hoelang kan dat calibreren duren, hij stond iets van een uurtje aan, en hij gaf nog steeds 100% charged aan, en maar scrollen....
Pagina: 1