Welke laptop met welke processor

Pagina: 1
Acties:
  • 115 views sinds 30-01-2008

• Vampy719
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-08 01:04
Beste mensen ik heb een klein luxe probleem !

Ik moet heel binnen kort een nieuwe laptop gaan kopen voor school. Nu is er zo veel keus dat ik door de bomen het bos niet meer zie :? Nu is me vraag wat jullie mij aan raden uit de volgende keuzes:

Het gaat hier dan alleen effe over het merk laptop en type processor omdat de rest van de specs me wel duidelijk zijn en ervaring mee heb.

1e. Jewel Opal 4000 Intel® Pentium® 4 processor 2 GHz (512 KB L2 cache)

2e. Acer Travelmate 632lc Mobile Intel® Pentium® 4 SpeedStep processor
1.6GHz (512 KB L2 cache)

3e. ASUS L3800S Intel® Pentium® 4 2 Ghz (Socket 478 Northwood)

ps. (al prijzen zijn ongeveer het zelfte)

Met vriendelijke groet.

>:) Vampy >:)

Everything thats has a beginning has an end

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

De Acer... heeft als enige een mobile processor... Scheelt een hoop op je batterij-werktijd, en heeft 2 jaar garantie...

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

• Vampy719
Ja oke 8)7 Maar zal je hetverschil merken tussen een Mobile Intel® Pentium® 4 SpeedStep processor 1.6GHz en een normalen Intel® Pentium® 4 processor 2 GHz (512 KB L2 cache) :?

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Vampy schreef op 19 augustus 2002 @ 01:14:
Ja oke 8)7 Maar zal je hetverschil merken tussen een Mobile Intel® Pentium® 4 SpeedStep processor 1.6GHz en een normalen Intel® Pentium® 4 processor 2 GHz (512 KB L2 cache) :?
zeker weten in de batterij tijd. Die mobiel is gemaakt voor langere batterij duur

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• Snipisnap
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025
Je zegt het zelf al: het is een luxe-probleem. Die 400 extra Mhzen heb je helemaal niet nodig.
Het hangt er natuurlijk wel vanaf wat je met de laptop gaat doen...
Maar aangezien die 1.6 ook nog een mobile-processor is, lijkt het me geen onverstandige keuze.
Heb je wel processorkracht nodig en/of je hebt altijd netspanning in de buurt, ga dan voor de ASUS (CPU is het zelfde als die van de Jewel). Ik vertrouw ASUS alleen iets meer :)

"It certainly appears so..."

• frankvdtillaart
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-05 07:42
Die processorkrcht ga je voorlopig nog niet merken. (Wel als je benches draait natuurlijk, maar anders niet)

Ik zou ook voor de ACER gaan.
Destijds, toen ik van plan was een notebook te gaan kopen, was ik ZEER geinteresseerd in de Jewel-notebooks. Kwam echter een mega-cheap-ass aanbieding tegen van een ACER, dus toen maar een ACER gekocht.
Batterij gaat langer dan 3 uur mee ...
CD meegeleverd met ALLE drivers voor 2k en xp
3 talen recovery disks meegeleverd (alsof ik die ga gebruiken :S)

Bovendien idd speedstep

Normaal zou ik echt nooit voor een ACER hebben gekozen, maar nu ik deze heb (de 621XC) denk ik dat ik (ook als ik het volle pond moet betalen) toch voor de ACER ga in het vervolg.

Happy Blessings <3

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-08 08:42

The Bad Seed

Chaotic since 1983

1 en 3 zijn ws desktopvervangende laptops, dwz dat ze gemaakt zijn om aan het lichtnet gehngen te worden en occasioneel meegenomen te worden.
Als je een laptop wil gebruiken als laptop moet je de een mobile nemen, tenzij je een paar reservebatterijen wil meesleuren.
Dus het hang af van hoe je die laptop wilt gebruiken welke de beste koop is :)

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:07

Mentalist

[avdD]

Één van de dingen waar ik op zou letten is of er een beetje goed scherm aanzit, en of het toetsenbord/muis een beetje prettig werken..

En natuurlijk hoe lang de accu het doet. Voor scherm/toetsenbord/muis zou ik in de winkel kijken. Maar al heb je de snelste zuinigste laptop ter wereld, met een klotetoetsenbord en flutscherm heb je er niets aan.

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• Vampy719
Ik heb al gekeken naar de verdere specs en deze zijn alle 3 goed. Ik zelf zit dus ook een beetje aan de acer te denken :? Ik ga de lapop gebruiken voor school. Ik ga aan een HBO beginner waar een laptop verplicht is, en dus ga bruiken voor allerlij toepassingen op school en natuurlijk ook een beetje free-lance voor thuis :*)

• Vampy719
Oke geen mensen meet die even hun kennis willen delen met deze super form :r

• Majestic
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-05 20:54

Majestic

Neerlandici.

Van dichtbij weet ik dat acer lappies prima machinetjes zijn. De Asus is kwa looks de mooiste en de jewel is eigenlijk nergens echt een uitblinker in.

Heb je al naar Dell lappies gekeken ? Die maken echt de mooiste (mening!) laptops van allemaal. Ze zijn misschien wat duurder maar het is niet onverstandig voor een robuuste dell te kiezen. Zeker wanneer je trein in trein uit gaat.

Ik ben zelf nu 2e jaars student op het IIE en heb dus ook een laptop die ik elke dag 1,5 uur heen 1,5 uur terug sleep. Zeker als je in de trein nog wat wil doen is een mobile processor heel erg handig. Ik heb de fout gemaakt te kiezen voor een model ala jewel. Leuke dingen in het begin, maar ik heb reeds een batterij en een adapter moeten vervangen,, kosten 175 Euro :(

Zint eer gij begint.

Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.

• AaroN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08-2023

AaroN

JayGTeam (213177)

Ik heb zelf de Jewel Opal 4000 met pIV 1600 en 256 mb DDr, dit is echt een héél snelle laptop, batterij duur is ongeveer 3 uur, zit namelijk een zwaardere accu in.Performance is echt toppie, hij is wel een beetje groot. Heb hem nu een halfjaar en geen enkel probleem mee gehad >:)

JayGTeam (213177)

Verwijderd

Heb zelf een Asus L3800S en ben er zeer tevreden over. Vooral de snelheid van mijn videokaart ben ik zeer tevreden over.

• CookiePower
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:10

CookiePower

Heeft iemand mijn bal gezien?

Afbeeldingslocatie: http://www.aphax.nl/~immz/uhoh.jpg

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:15

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
:/ Er is al een opmerking geweest van een moderator over dit plaatje. Mijn tip: Hou hier mee op!

Ik zou persoonlijk voor de mobiele gaan, batterij verbruik is wel handig

Verwijderd

waarom geen PIII mobile die is op het moment vele malen sneller dan een PIV mobile bijv als je een 1.2 gig PIII mobile koopt loopt die even lekker als een 1.6 PIV mobile

• Majestic
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-05 20:54

Majestic

Neerlandici.

PIII mobile is wel vrij lastig leverbaar.
Vaak heb je dan ook relatief oude modellen waardoor je meer moet gaan betalen voor bv. cdrw / dvd combo, firewire, bluetooth. Als je daar niet zoveel waarde aan hecht en je kan nog een lappie vinden met pIII mobile is dat idd een slimme zet.

Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.

• Vampy719
Mensen het is de Acer Travelmate 632lc Mobile Intel® Pentium® 4 SpeedStep processor 1.6GHz (512 KB L2 cache) geworden 8)7

Voor verdere specs kan je kijken op -->

www.acer.nl/vi/page0.jsp-...3,,,0,0,3,,3537154058.htm

Mensen bedankt voor het delen van jullie kennis en ervaring.

greetz }) Vampy })

[ Voor 0% gewijzigd door Vampy719 op 25-08-2002 13:33 . Reden: De link moet je effe helemaal over nemen en openen in je explorer ]

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:18
Op slot om de bekende 'Wat moet ik nemen' reden.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.