[CSS] IE 5.0 bug? Tekst onder floating image

Pagina: 1
Acties:

• WouZz
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

WouZz

Elvis is alive!

Topicstarter
Ik heb een probleem met m'n layout in IE 5.0

In m'n "main" layer van mn pagina lijn in m'n paragrafen uit met text-align:justify. Dit gaat goed, maar zodra ik er een drijvende afbeelding inzet dan verdwijnt de tekst gedeeltelijk onder die afbeelding ipv mooi er omheen:

Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/j.westendorp/iebug.jpg

Een vereenvoudigde versie van mn html kun je hier vinden...

Dit probleem doet zich voor zover ik weet alleen voor in IE 5.0. In alle andere browsers waarmee ik getest heb niet. Ik heb een beetje lopen spelen in mn HTML en dat ene regeltje CSS en het blijkt dat alleen als ik position:absolute; uit mn CSS sloop dat ie het dan wel netjes doet... :? Maar dan heb ik alleen een ander probleem want dan klopt mn layout al helemaal niet meer :)

Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen? Of dat dit een bekend probleem is? Ik heb namelijk al lopen googelen, maar kon er niet echt iets over vinden..

On track

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Het zou inderdaad wel eens een bugje kunnen zijn. Probeer het eens met een geneste div (een div in een absoluut gepositioneerde div).

Intentionally left blank

• WouZz
  • Niet online

WouZz

Elvis is alive!

Topicstarter
Neej.. helaas.. helpt ook niet.. :(

En nog een div eromheen ofzo ook niet.. Ik heb echt al van alles geprobeerd, maar zonder die properties van de #main layer aan te passen lukt het niet op een nette manier..

Bdw, hier kan je zien op wat voor een 'vage' manier de tekst door gaat. Probeer het maar eens te lezen..
Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/j.westendorp/iebug2.jpg

On track

• Grom
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-11-2024

Grom

lief hè!

Kun je dat niet met float:right oplossen?

Verwijderd

Dit is volgens mij helemaal geen bug. Als je position: absolute; gebruikt, dan til je de div uit de flow van de layout, dus de rest van de HTML stroomt er onderdoor. Dat is correct gedrag. De juiste oplossing is inderdaad float: right;

• Booster
  • Laatst online: 27-08 22:11

Booster

Superuser

Verwijderd schreef op 19 augustus 2002 @ 11:19:
Dit is volgens mij helemaal geen bug. Als je position: absolute; gebruikt, dan til je de div uit de flow van de layout, dus de rest van de HTML stroomt er onderdoor.
Daarin heb je gelijk, alleen de tekst onder het plaatje is nogal vreemd. Soort van echo van de tekst die ernaast staan.

De tekst loopt dus niet gewoon netjes door onder het plaatje.

The cake is a lie | The Borealis awaits...

Verwijderd

Booster schreef op 19 augustus 2002 @ 11:45:

Daarin heb je gelijk, alleen de tekst onder het plaatje is nogal vreemd. Soort van echo van de tekst die ernaast staan.

De tekst loopt dus niet gewoon netjes door onder het plaatje.

Dat had ik inderdaad niet gezien. Op het eerste gezicht lijkt het ook gewoon door te lopen :)
Dit is erg wazig inderdaad, het moet wel een bug zijn.
Maar dát de tekst onder het plaatje doorloopt is geen bug. De bug is dat sommige dingen gewoon herhaald worden.
"current and future" staat er wel 3 keer :P

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Dit is volgens mij helemaal geen bug. Als je position: absolute; gebruikt, dan til je de div uit de flow van de layout, dus de rest van de HTML stroomt er onderdoor. Dat is correct gedrag. De juiste oplossing is inderdaad float: right;
Maar het plaatje staat in een div, en de gehele div inclusief text en plaatje is absoluut gepositioneerd; niet het plaatje zelf.
IE5.5 en IE6 laten het goed zien. Uiteraard is dit ook met een float op te lossen, maar dit effect is wel heel erg raar in IE5.0 :)

Intentionally left blank

• WouZz
  • Niet online

WouZz

Elvis is alive!

Topicstarter
Een float:right; helpt ook niet. En dat de tekst onder het plaatje doorloopt is volgens mij wel een bug.. Of het moet een bug in alle andere browsers zijn dat die dat niet doen.. :) Met float:right; of align="right" maak je er gewoon een drijvend object van. En er is volgens mij geen verschil in effect tussen die twee notaties. Maar de tekst hoort er wel omheen te lopen.

On track

Pagina: 1