Wat doen met een projector op een Party?

Pagina: 1
Acties:
  • 215 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• DSK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06:15

DSK

boeiend...

Topicstarter
Midden augustus organiseren ik (en een paar vriend(inn)en) een fuif... Ik heb de beschikking over een projector (640x480), maar niet zoveel lichten. De zaal is niet echt groot (100 vierkante meter) en ik zou die projector willen gebruiken als soort animatie ipv gewone lichten. Ik heb ook een rookmachine, die kan eventueel helpen.

Nu was mijn vraag: Wat kan ik doen met de projector? is er een manier om visualisaties te tonen op de muur van een line-in? of andere animaties...

Alle ideën zijn welkom.

Blog (Linux-related)

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:14
zolang de projector een beetje een goede lichtopbrengst heeft kun je een pctje met een leuke winamp plugin ofzo erop draaien.

12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

• DSK

DSK

boeiend...

Topicstarter
ja, met de lichtopbrengst zit het wel goed volgens mij (ik zal morgen eens naar de specs kijken). Maar is er ergens zo'n plugin die visualisaties kan tonen op de muziek van de line-in?

Blog (Linux-related)

• Mozin
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-06-2023

Mozin

Gewoon een gamer

Veel plug-ins doen dat toch standaard? Ik herinner me wel een tweetal hele mooie plug-ins, de namen ervan zou ik even op moeten zoeken.

Verwijderd

film kijken ;)

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

--> VB :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• jopiek
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-02 18:18

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

uiteraard gebruik je zo'n ding om demo's en clips op te draaien...

Cogito Ergo Credo

Verwijderd

ik had van een gozer gehoord. die hebben op school 6 van die beamers hangen die ze gebruikte als lichteffecten. dus gewoon mooie visualisaties opzoeken en de beamer aan je laptop hangen en dan die visualisaties afspelen.

Verwijderd

Dit soort discussies horen toch echt in AV ;)
Move VB --> AV :)

• DSK

DSK

boeiend...

Topicstarter
ThX voor alle reacties ondertussen, maar welke plugins moet ik dan hebben om visualisations te draaien die reageren op de muziek van de Line-in? Ik heb laptop dus da's geen probleem.

Clipjes gaat wel, maar dan moet je er heel de tijd mee bezig zijn om clipjes te starten. Van de meeste muziek die ik draai zijn er niet echt clipjes (of toch moeilijk te vinden).

Film is ook niet echt te doen, want het is de bedoeling dat ze dansen, en niet naar een film staan te gapen.

Zou het eigenlijk mogelijk zijn de projector gewoon vooruit laten beamen zonder dat er een doek staat. Als er dan volk voor staat te dansen dat ze helemaal belicht zijn in de (eventuele) visualisations?

Blog (Linux-related)

• Wits
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 16-01-2023

Wits

fka Witsflow

Winamp icm de line-in plugin (zit er standaard bij). Vriend van me gebruikt winamp+avs regelmatig op dansfeestjes, en doet het altijd goed.

Verwijderd

Er zijn zat leuke VJ progjes te vinden, check www.audiovisualizers.com Er zitten ook een aantal leuke demo/freeware progs bij... ik zou trouwens niet de beamer rechstreeks op de people richten.. weet je hoe irritant het is om de hele avond zo'n felle "lamp" op je hoofd gericht te hebben?? Voor de meeste programma's geldt wel dat je zelf al een behoorlijke berg movies moet hebben... Als alternatief zou je voor drempels (geisswerks) of een goede winamp pluggo kunnen kiezen...

• DSK

DSK

boeiend...

Topicstarter
ik zal vanavond eens een paar dingen testen...

Waar kan ik hem dan op richten? Kheb niet echt zin om mijn supergroot projectorscherm mee te verhuizen. Volgens ik mij herinner is er een witte plafond in de zaal, misschien dat dat zou lukken. Alleen komt de straal vanuit de beamer dan niet goed uit als er rook is...

Blog (Linux-related)

Verwijderd

Een wit laken/beddegoed doet het ook vaak goed... is er trouwens nergens een mooie witte muur te vinden? Je zou ook evt wat papier aan elkaar kunnen tapen.. maatje A2 ofzo ;)

• Eraser127
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:02

Eraser127

Nijkerk

jaren 60 fuif? dan psychedelische beelden :P net als in Austin Powers :)

My Discogs

• DSK

DSK

boeiend...

Topicstarter
Ik heb nu een line-in plugin werkende en een visualisation.
Ik zou nu nog graag hebben dat winamp om de zoveel tijd een andere visualisation neemt. Weet iemand hoe ik dit kan instellen?

Blog (Linux-related)

• DSK

DSK

boeiend...

Topicstarter
Bestaat er geen sorrt Plug-in voor Windows Media player? want ik vind die visualisations en de random functie beter dan die van winamp

Blog (Linux-related)

• DSK

DSK

boeiend...

Topicstarter
Niemand?

Blog (Linux-related)

• pilo2710
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-02 10:18

pilo2710

BSD kicks..... nuts!?

Geiss 4 Winamp is echt koel.!! ZItten veel effecten in en die kan je met de F1/12 toetsen en andere shortcuts bedienen.. Weet alleen niet of tie met line-in werkt.. :)

Samen met een Grolschje aan je BSD bak sleutelen; Priceless!! :D

Pagina: 1