Monitor via webshop

Pagina: 1
Acties:

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:01
Ik ben van plan binnen een maand (of 2) een nieuwe 19" monitor te kopen, maar aangezien het hier overstroomd van de pc winkels word dat via internet bestellen.

Is dit een groot risico?

Ik vind et nl iets anders als een videokaartje...

En hoe gaat dat dan met de garantie, gaat dat via fabriek, die monitor laat halen of via webshop waar je de lompe doos weer naar terug moet sturen ?

Et gaat waarschijnlijk een Philips of Samsung monitor worden iig...

Of maakt het geen bal uit of je een pluggetje van 5 euro of een monitor van 500 euro besteld en loop ik nu maar te blaten op de zondagavond ?

Verwijderd

Ik bestel al jaren ongeveer al mijn hardware via internet. Van toetsenbord tot monitor. Mijn huidige monitor heb ik toendertijd bij MyCom.nl gekocht.

Gewoon even surfen op de pricewatch en kijken of de webwinkel goede recensies heeft. Geen probleem.

Verwijderd

Staat meestal wel op de website hoe hun het regelen, ook met garantie etc.
Heb ook mn Monitor via internet gekocht, ging prima. =)

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
ik zou maar eerst eens kijken op de pricewatch en hun policy eens nalezen.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:51

Klippy

Still Game

Heb ook 'n vrij dure TFT gekocht online, is ook wel risico met dode pixels etc. Maar gekocht bij 'n bedrijf met goeie reviews op T.net en ff de garantievoorwaarden gezlen. Zit wel goed dan hoor. Enige nadeel is meestal met webshops dat je wat moet opsturen als 't kapot is.

Had overigens perfecte service daar, goed ingepakte TFT en koerier had nog extra instructies gekregen om er voorzichtig mee te doen :)

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

• sarlo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-08 20:24
hier nog iemand via internet.
Mijn eerste was doa omdat die sukkel van de ptt de doos liet vallen 8)7
en ik melde dit ze zeiden dat ze dat met die jongen zouden regelen.

2 dagen later had ik alsnog me monitor :7

Verwijderd

Is geen enkel risico, op monitoren zit vrijwel altijd onsite service, dus gewoon online bestellen

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
zit idd ong. altijd 3 jaar onsite garantie op, dus mocht ie kapot gaan kun je gewoon de helpdesk vd fabrikant bellen en die bezorgt je een nieuwe, de kapotte wordt dan meegenomen. Heb je ook geen gedoe dat je hem eerst naar de webshop terug moet sturen en je monitor weken kwijt bent. In dat opzicht kun je een monitor nog beter online kopen dan bijv. een videokaart of harddisk.

• MBMarduk
  • Niet online

MBMarduk

BAR-baar

Ik zou dat dus echt NOOIT doen, een MONITOR via een webwinkel kopen.
De scherpte van 1 exemplaar kan best wel eens verschillen van de ander, het is net luidsprekers kopen: "horen (in dit geval zien) is weten"
Tenzij je niet zoveel geeft om de kleuren/pixelscherpte aan de randen etc. want dan zou ik zeggen "ga je gang".

Verwijderd

Ik heb ook eens een kapotte monitor uit de doos gehaald.
Even gebeld met het bedrijf en de postbode werd langs gestuurd om een nieuwe te bezorgen en de kapotte mee te nemen.
Geen problemen ondervonden dus.

Vraag het anders even als je je bestelling plaatst wat de voorwaarden zijn voor omruiling.

• pilsjesman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-07 19:51

pilsjesman

GEEN icon !

Ik heb een 19" Philips besteld, maar daar zat dus veel te veel moire op.
De garantie loopt na aankoop gewoon met philips, en die kwamen op afspraak langs.
Je krijgt een supergrote upc vrachtwagen voor de deur, en krijgt direct een nieuwe monitor en levert de oude dan weer in.
Klaar.
Geen lange reparatie tijd en gezeur.

Zeg ken jij de pilsjesman, de pilsjesman, de pilsjesman ...

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
MBMarduk schreef op 19 augustus 2002 @ 12:47:
Ik zou dat dus echt NOOIT doen, een MONITOR via een webwinkel kopen.
De scherpte van 1 exemplaar kan best wel eens verschillen van de ander, het is net luidsprekers kopen: "horen (in dit geval zien) is weten"
Tenzij je niet zoveel geeft om de kleuren/pixelscherpte aan de randen etc. want dan zou ik zeggen "ga je gang".
bij een normale winkel krijg je anders ook meestal gewoon een exemplaar uit het magazijn mee.. of dan moet je die eerst gaan uitpakken en gaan testen in de winkel. Dan heb je idd wel voordeel tov een webshop. Maar volgens mij doen de meeste mensen dat niet; CRT zijn toch wel allemaal hetzelfde. Je hebt geen dode pixels oid.

Bij een TFT is dit wel een ander verhaal, zoeen zou ik nooit kopen, maar als ik het wel deed zou ik eerst bij de winkel het exemplaar uit de doos halen en kijken of er geen dode pixels op zitten. Dat kan bij een webshop niet.. en bij een webshop zijn ze misschien wel zo dat ze juist die slechte exemplaren opsturen, zodat de klanten in de winkel die eerder zeuren wel een goede krijgen..

• Stropdas
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-07 20:06

Stropdas

Insert subtitle here

Gewone CRT's heb ik ook allemaal gekocht, op de 19" na die bij de opening van MyCom in Utrecht in de aanbieding was :P

TFT zal ik niet snel kopen omdat ik het minder fijn vind werken als een CRT (mijn ervaring met 15" TFT's is niet echt geweldig, CRT kijkt lekkerder als je het vergelijkt met goedkope TFT's)

Honda VFR800fi '99 | Volvo S60 '04

• KeRsTmAnNeKe
  • Laatst online: 16:01
Hmmzk...

word dus een 19" CRT... denk Philips 109p40 of Samsung 959NF...
gewoon via internet bestellen dus

maar welke dat zoek ik nog wel ff goed uit :)

Verwijderd

Nooit problemen gehad met online bestellen. Goede winkels met groot monitoren assotiment zijn: www.pcvergelijk.com (heel veel modellen) of bijvoorbeeld www.informatique.nl

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2002 21:51 . Reden: type fout ]

Pagina: 1