Toon posts:

[PHP] includes in een php script

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nog steeds bezig met een script en ik wil dus 2 bestanden invoegen... het gaat om meerdere files die ik kwa mogelijkheden en instellingen met 1 file kan aanpassen....

nu heb ik dit:

include($codes . 'codes.inc');

en op de plaats waar de data hoort te staan staat nu $codes

en het uiteindelijke resultaat is:

$message = str_replace (":)","", $message); $message = str_replace (":-)","", $message); $message = str_replace (";)","", $message); $message = str_replace (";-)","", $message); $message = str_replace (":(","", $message); $message = str_replace (":-(","", $message); $message = str_replace (":p","", $message); $message = str_replace (":P","", $message); $message = str_replace (":d","", $message); $message = str_replace (":D","", $message); $message = str_replace (":frusty:","", $message); $message = str_replace (":middlefinger:","", $message); $message = str_replace (":bash:","", $message); $message = str_replace (":knife:","", $message); $message = str_replace (":frag:","", $message); $message = str_replace (":heart:","", $message); $message = str_replace (":beer:","", $message); $message = str_replace (";dj;","", $message); $message = str_replace (":evil:","", $message); $message = str_replace (":rambo:","", $message); $message = str_replace (":rotate:","", $message); $message = stripslashes ($message); $message = str_replace ("|","|", $message); $message = str_replace ("\r\n","
", $message); $site_title = stripslashes ($site_title); $site_title = str_replace ("|","|", $site_title); $person = stripslashes ($person); $person = str_replace ("|","|", $person); $email = stripslashes ($email); $email = str_replace ("|"," ", $email); $site_address = stripslashes ($site_address); $site_address = str_replace ("|"," ", $site_address); $icq = stripslashes ($icq); $icq = str_replace ("|"," ", $icq); $where_from = stripslashes ($where_from); $where_from = str_replace ("|","|", $where_from); $message = str_replace (":)","

wat doe ik fout of wat moet ik veranderen om deze zooi niet in beeld te krijgen??

ik kom er nu even niet meer uit

Verwijderd

Topicstarter
voor als je wil zien hoe het er nu voor staat: www.nxshardcore.com/gbook/test/index.php3

• Tha_LeX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-05 06:46
je moet bij de include ff <? neerzetten
want een include is standaard geen php

Roses are red, violets are blue, God made me beautiful, but what the FUCK happened to you?

Verwijderd

Topicstarter
// codes file

// the date output
$date_output = date("n/j/y h:i:s A");

// number to archive by
$perPage = 25;

// Enter the font tag you want for the guestbook entries.
$fontTag = "<font size=\"-1\" face\"arial\" color=\"white\">";

// what you want to use as a divider
$divider = "<br>";

########## END! now on to the code... ##########

// debug all the forms
$codes

Zo is ie nu... hoe bedoel je met <?

• Tha_LeX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-05 06:46
Verwijderd schreef op 18 augustus 2002 @ 23:59:
// codes file

// the date output
$date_output = date("n/j/y h:i:s A");

// number to archive by
$perPage = 25;

// Enter the font tag you want for the guestbook entries.
$fontTag = "<font size=\"-1\" face\"arial\" color=\"white\">";

$divider = "<br>";

// debug all the forms
$codes

Zo is ie nu... hoe bedoel je met <?
Het php gedeelte moet je ff aanroepen door er "<?" bij te zette boven het php gedeelte en "?>" aan het eind van het php gedeelte

Roses are red, violets are blue, God made me beautiful, but what the FUCK happened to you?

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Plaats je code es netjes en leesbaar tussen de [php]-tags.

Vergeet niet uit te leggen wat je problemen zijn, want "wat doe ik fout" is geen probleembeschrijving.

En leren php-programmeren is wel zo handig, check www.php.net/include es, voor je hier nog verder vragen denkt te moeten stellen :)

Verwijderd

Topicstarter
ten eerste heb ik uitgelegd wat de problemen zijn. check de eerste post maar. en ten tweede. ik ben php wel aan het leren maar het is niet zo dat ik het op school leer ofzo..

• Glimi
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
Verwijderd schreef op 19 augustus 2002 @ 12:04:
ten eerste heb ik uitgelegd wat de problemen zijn. check de eerste post maar.
Heb ik gedaan. Wat wel mist is: wat heb je geprobeerd en hoe ging dat. Anders gaan wij ladingen zut opnoemen waar je niets aan hebt.
en ten tweede. ik ben php wel aan het leren maar het is niet zo dat ik het op school leer ofzo..
Tja en? Ik snap dat punt niet helemaal

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Verwijderd schreef op 19 augustus 2002 @ 12:04:
ten eerste heb ik uitgelegd wat de problemen zijn. check de eerste post maar.
Niet duidelijk genoeg dus blijkbaar en er staat ook al een antwoord die je in de goede richting duwt. Lees die door, snap je hem niet, lees hem nog es door etc... Totdat je het wel snapt, want dat is zeer waarschijnlijk precies de oplossing.
en ten tweede. ik ben php wel aan het leren maar het is niet zo dat ik het op school leer ofzo..

Ik heb het mezelf ook aangeleerd en ik gok dat bijna iedereen die hier php kan dat gedaan heeft.

Verwijderd

Nog even een tipje, als je een include file hebt, is het verstandig om deze een php extensie te geven, en boven in de file <? en onderaan de file ?> te zetten. Zeker van belang als er informatie in staat die niet iedereen zou moeten weten. Hierdoor wordt de include file door php geparsed als iemand in zou typen:
www.url.nl/includeFile.inc.php
anders wordt de inhoud gewoon weergegeven

Verwijderd

Topicstarter
moet ik de <? en ?> ook gebruiken dan als het in een php gedeelte zelf zit?

en de php extentie heb ik ook geprobeerd nadat ik dat hier had gezien en toch blijft de inhoud van het bestand zichtbaar :(

Tja wat heb ik geprobeerd: ten eerste heb ik wat afgekeken van een forum script en dat uitgeprobeerd maar dat werkte niet. dat gaf dezelfde resultaat als alle andere dingen die ik heb geprobeerd met de includes functie.
Ik heb dus ook het bestand codes.inc veranderd in codes.php
De inhoud van codes.php is gewoon iets wat voor alle newsgroups hetzelfde moet zijn dus dat als ik een nieuwe woord voor de woord filter heb of een nieuwe smiley wil toevoegen dat ik dan bijv niet 20 scripts hoef te openen en veranderen en te uloaden dus dat ik gewoon 1 bestandje aanpas en upload...
tja...

En ik zit nu ook nog met een ander probleem... ik weet niet of jullie dat erg vinden maar als ik em nu open krijg ik keurig een formulier en de berichten in 1 scherm zoals ik dat hebben wou. ik vul mijn naam in en een bericht en druk op submit en dan komt het bericht keurig in de lijst te staan maar het formulier wordt niet ge reset. Hoe kan ik dat oplossen? formulier is gewoon in php en is naast het eerste deel van het script 1 van de 2 delen die in php zijn. het eerste deel is oa de HEAD, BODY etc.. oftewel het uiterlijk van de newsgroup.

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Verwijderd schreef op 19 augustus 2002 @ 14:06:
moet ik de <? en ?> ook gebruiken dan als het in een php gedeelte zelf zit?

Als het in de manual staat en 2 mensen hier dat ook roepen... Zou je het dan niet es uitproberen?

Verwijderd

Topicstarter
Dat <? ?> verhaal heb ik nu gedaan en krijg een foutmelding in regel 54

$divider = "<br>";

// debug all the forms
<? include 'codes.php'; ?>

?>

<small><center><table><tr><td><?php echo $fontTag; ?>
<form action="index.php3" method="post">
Your Name:<br><input type="text" name="person" size="50" style="BACKGROUND: none transparent scroll repeat 0% 0%; COLOR: rgb(255,255,255); FONT-FAMILY: Tahoma; FONT-SIZE: 8pt" value="<?php echo $person; ?>" maxlength="50"><br>
<p>Comments:<br><textarea name="message" rows="5" cols="50" style="BACKGROUND: none transparent scroll repeat 0% 0%; COLOR: rgb(255,255,255); FONT-FAMILY: Tahoma; FONT-SIZE: 8pt"><?php echo $message; ?></textarea><br><br>
<center>
<input type="submit" name="action" value="Submit" style="background-color: #222222; color: rgb(255,255,255)"> <button name="knoppie" onClick="javascript:window.location.reload()" style="background-color: #222222; color: rgb(255,255,255)">Reload</button></center>
</form>
</font></td></tr></table></center></small>

<center><b>[<a href="admin.php3">Login</a>]</center></b><br>

<?php
// submitted and written to file
if($action=="Submit") {

// checks if forms are filled out, if not then give error
if(empty($message)
|| empty($person)
|| $rate_site == "x") { $error="yes"; }

// if there is an error then find out what it is and print message

hier kun je aan het script wel zien wat php is en waar de html begint etc etc....

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Lees de quickstart nog maar es door.

Want je helpt ons echt niet jou te helpen en dan zul je het toch echt zelf moeten oplossen.
Je krijgt een foutmelding, leuk... welke?
Waar? Enig idee waarom?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het eerst verkeerd begrepen sorry..... maar nu werkt het includes verhaal.... en daar ben ik wel blij om nu :)

maar nu mijn andere probleempje....

Probeer maar een post achter te laten in mijn newsgroup dan zie je wel wat er gebeurd.
Je bericht komt weer tevoorschijn als je op submit hebt gedrukt maar dan in html.
Ik wil een blanco formulier hebben als de page opnieuw inlaad.
Als ik dat nu zou doen vraagt ie om opnieuw te laden ja of nee en als je ja doet dan post ie dezelfde bericht nog een keer.

Verwijderd

Topicstarter
ik zal de url even geven: www.nxshardcore.com/gbook/test/index.php3

mischien dat je dan weet wat ik bedoel?

Verwijderd

Topicstarter
kan ik een commando geven om de formulieren te resetten voordat ie met het script overnieuw begint?
Ik heb het wel geprobeerd op te zoeken op die php page maar kon niet echt ets vinden.. :-(

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 augustus 2002 @ 14:28:
kan ik een commando geven om de formulieren te resetten voordat ie met het script opnieuw begint?
Ik heb het wel geprobeerd op te zoeken op die php page maar kon niet echt ets vinden.. :-(
Dat doe je namelijk met HTML, heeft niet zo gek veel met PHP te maken... Hier staat wel ergens hoe dat moet...
edit:
Bij nader inzien zal je aan mij post ook wel niks hebben, ik dacht even te snappen wat je bedoelt...
Pagina: 1