Hallo,
Ik heb een bestaand plaatje (title.jpg). Daar wil ik een witte tekst op hebben. Hieronder mijn script:
Ik heb al een heleboel dingen geprobeerd om de tekst wit te krijgen, maar niks lukt. Zoals het script nu is, wordt de tekst groen. Enkele van deze dingen zijn:
$wit= ImageColorAllocate($plaatje, 255, 255, 255); vervangen door:
- ImageColorResolve...
- ImageColorExact...
Volgens mij moet dit de goede manier zijn, maar het werkt niet. Ik heb het bestandje maar even geüpload naar mijn server: http://www.gamerznet.nl/plaatje.php
Ik hoop dat jullie een oplossing voor mijn probleem kunnen vinden. Ik kom er even echt niet meer uit.
Ik heb een bestaand plaatje (title.jpg). Daar wil ik een witte tekst op hebben. Hieronder mijn script:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
| <?php if ($Page == "home.php") { $text = "Home"; } // Maak een JPEG header header("Content-type: image/jpeg"); // Kopieer het plaatje van een reeds bestaand bestandje $plaatje = ImageCreateFromJPEG("img/title.jpg"); $wit= ImageColorAllocate($plaatje, 255, 255, 255); // Zoek hoe breed en hoe hoog de tekst gaat worden if (!isset($text)) $text = "GamerzNET Rulez!!"; $font = "addecrg_.ttf"; $box = ImageTTFBBox(20, 0, $font, $text); $hoogte = $box[1] - $box[7]; $breedte = $box[2] - $box[0]; // Bereken de "default" coordinaten $x_coordinaat = $box[0]; $y_coordinaat = $hoogte - $box[1]; // Bereken nu de verschuiving die nodig is om de tekst de centreren $offset_x = (int)((ImageSX($plaatje) - $breedte) / 2); $offset_y = (int)((ImageSY($plaatje) - $hoogte) / 2) - 2; $offset_y = 7; // Teken de tekst ImageTTFText($plaatje, 20, 0, $x_coordinaat + $offset_x, $y_coordinaat + $offset_y, $wit, $font, $text); // Schrijf de output weg ImageJPEG($plaatje, '', 100); ImageDestroy($plaatje); ?> |
Ik heb al een heleboel dingen geprobeerd om de tekst wit te krijgen, maar niks lukt. Zoals het script nu is, wordt de tekst groen. Enkele van deze dingen zijn:
$wit= ImageColorAllocate($plaatje, 255, 255, 255); vervangen door:
- ImageColorResolve...
- ImageColorExact...
Volgens mij moet dit de goede manier zijn, maar het werkt niet. Ik heb het bestandje maar even geüpload naar mijn server: http://www.gamerznet.nl/plaatje.php
Ik hoop dat jullie een oplossing voor mijn probleem kunnen vinden. Ik kom er even echt niet meer uit.