[php] forms geven geen waarden meer door

Pagina: 1
Acties:

• THIJZEL
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik heb zojuist me apache en php geupdate maar nu werkt me site niet meer goed, mijn forms geven geen waarden meer door..

voorbeeld:

index.php
code:
1
2
3
4
5
6
7
<CENTER>
<FORM METHOD=POST ACTION=login.php>
   loginnaam <INPUT TYPE=TEXT NAME=loginnaam SIZE=10><BR>
   password <INPUT TYPE=Password NAME=wachtwoord SIZE=10><BR>
  <INPUT TYPE=SUBMIT VALUE=login><BR>
</FORM>
</center>

als voorbeeld:

login.php
code:
1
echo $loginnaam

dit geeft geen output, en if (isset($loginnaam)) geeft ook een false af..

hoe kan dit? heb ik iets verkeerds aangezet/uitgezet?

• Skinny
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-07 18:17

Skinny

DIRECT!

Sticky's kunnen soms best handig zijn...

[rml][ php] iets.php?blaat=blaa werkt niet meer :'([/rml]

SIZE does matter.
"You're go at throttle up!"

• THIJZEL
  • Niet online
als ik het goed begrijp kan ik php het best opnieuw bakken, anders moet ik me scripts helemaal om gaan bouwen

• ^Mo^
  • Laatst online: 04-11-2025
THIJZEL schreef op 18 augustus 2002 @ 23:40:
als ik het goed begrijp kan ik php het best opnieuw bakken, anders moet ik me scripts helemaal om gaan bouwen
Je hoeft alleen de toegang tot de variabelen te veranderen. PHP opnieuw bakken lijkt me nou niet direct de beste oplossing, als je ooit je scripts gaat verplaatsen naar een server waar je geen controle hebt over de PHP configuratie, heb je een probleem. JE kan het beter maar gewoon goed doen....

"There are 10 kinds of people in the world, those who understand binary and those who don't" | Werkbak specs

• THIJZEL
  • Niet online
_Mo_ schreef op 18 augustus 2002 @ 23:42:
[...]

Je hoeft alleen de toegang tot de variabelen te veranderen. PHP opnieuw bakken lijkt me nou niet direct de beste oplossing, als je ooit je scripts gaat verplaatsen naar een server waar je geen controle hebt over de PHP configuratie, heb je een probleem. JE kan het beter maar gewoon goed doen....
ja ok klopt,

maareeh ik krijg het nu met die forms wel goed maareeh hoe doe ik het met gewone variabelen, dat werkt niet met $HTTP_POST_VARS

dus bv:

code:
1
2
$error= 'user unknown'
(header("Location:index.php"));

index.php
code:
1
echo $error  //wat moet dit dan worden

• ^Mo^
  • Laatst online: 04-11-2025
Kan dat uberhaupt? Volgens mij niet, want je zit niet in dezelfde scope. Niet eens in hetzelfde script. Je zou het met sessies kunnen doen.

"There are 10 kinds of people in the world, those who understand binary and those who don't" | Werkbak specs

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Je zult ook $_POST moeten gebruiken, als je leest moet je wel gelijk alles lezen he? :)

Verwijderd

Of je moet je globals op on zetten in de php.ini
Pagina: 1