Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.
Verwijderd
2. Aluminium/koper. Ja
3.Warm maken en dan rustig los proberen te draaien
4.is het handigste dat ze voor de CPU aan de bovenkant zitten maar mayb is er ook een model waar dat niet zo is.
5.Met bouten en moeren
[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2002 23:27 . Reden: verkeerd gelezen ]
Verwijderd
1. Ik lees overal dat je voor een wc ook een peltier nodig hebt. Kun je ook zonder?alexandervisser schreef op 18 augustus 2002 @ 23:13:
IK ben me een beetje aan het orienteren op de WC-markt. Nu had ik een paar vraagjes vraagjes:
ja
2. Ik heb nog een oud P75 Proc met een 7,8 bij 6 cm heatsink erop. Van welk materiaal is een heatsink normaal gesproken gemaakt? En is dit geschikt om een waterjacket voor de CPU van de maken?
Alu, ja
3. Die P75 Proc zit erg vast op zijn heatsink. Iemand ideeen om deze proc eraf te slopen, zonder de heatsink te beschadigen. (de proc maakt niet uit, want die is al dood
In de vriezer leggen en dan er afbreken, eventueel met een mesje
4. Bij alle waterjackets zitten de water-intakes aan de bovenkant. Kunnen die niet aan de zijkant? Of moeten ze aan de bovenkant.
Kunnen ook aan de zijkant, als dat past op je moederbord..
(daarom zitten ze dus bovenop)
5. En tot slot, hoe kun je het beste je waterjacket aan je proc bevestigen. Mijn heatsink zit nu met zo'n proc (AMD TB 1200) klemmetje vast.
Ook gewoon met zo'n klemmetje
ALvast bedankt voor het helepen van deze n00b op het gebied van WC.
Graag gedaan..
Ja, zo'n klemmetje kan door de heatsink heen, maar niet door zo'n waterjacket. Of zijn er ook grotere klemmetjes?
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.
Verwijderd
Ja, die zijn er ook...alexandervisser schreef op 18 augustus 2002 @ 23:35:
[...]
Ja, zo'n klemmetje kan door de heatsink heen, maar niet door zo'n waterjacket. Of zijn er ook grotere klemmetjes?
Kijk eens bij één van de online OC-stores..
Met een hamer past alles, en met plakband blijft alles zitten.
HEE.. Das mijn signature...
Be original en vezin er zelf één...
[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2002 23:40 . Reden: stolen signature spotted.. ]
Ik vond deze ergens op internet, ik heb hem dus niet (direct) van jou.Verwijderd schreef op 18 augustus 2002 @ 23:38:
[...]
Met een hamer past alles, en met plakband blijft alles zitten.
HEE.. Das mijn signature...
Be original en vezin er zelf één...
[/offtopic]
Maarja, ik zal eens over een andere nadenken.
Verwijderd
Als je het goed doet wel. Met een bong koeler die groot genoeg is tenminste. Die van mij is ongeveer anderhalve meter hoog, en komt tot dik 6 graden onder de omgevingstemp zonder belasting. Als het weer goed is komt de processorwel eens op een of twee graadje lager (idle dus) dan de omgevingstemp. Met een goede sproeier haalde ik ooit 16C idle, 31 Full load met een AMD TB 1GHz @ 1,55GHz 1,85Vcore. Omgevingstemp was ongeveer 18C.Verwijderd schreef op 18 augustus 2002 @ 23:22:
1. Ja alleen krijg je dan geen temps onder kamertemp
Verwijderd
Hmmmm kVerwijderd schreef op 19 augustus 2002 @ 20:44:
[...]
Als je het goed doet wel. Met een bong koeler die groot genoeg is tenminste. Die van mij is ongeveer anderhalve meter hoog, en komt tot dik 6 graden onder de omgevingstemp zonder belasting. Als het weer goed is komt de processorwel eens op een of twee graadje lager (idle dus) dan de omgevingstemp. Met een goede sproeier haalde ik ooit 16C idle, 31 Full load met een AMD TB 1GHz @ 1,55GHz 1,85Vcore. Omgevingstemp was ongeveer 18C.
Dan heb je wel een erg grote bongVerwijderd schreef op 19 augustus 2002 @ 20:44:
Als je het goed doet wel. Met een bong koeler die groot genoeg is tenminste. Die van mij is ongeveer anderhalve meter hoog, en komt tot dik 6 graden onder de omgevingstemp zonder belasting. Als het weer goed is komt de processorwel eens op een of twee graadje lager (idle dus) dan de omgevingstemp. Met een goede sproeier haalde ik ooit 16C idle, 31 Full load met een AMD TB 1GHz @ 1,55GHz 1,85Vcore. Omgevingstemp was ongeveer 18C.
Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.
Verwijderd
Lees en zoek gewoon ff info.
Zorg dat je weet wat er in je pc zit en wat er gebeurt.
Ik ben idd nog een geweldige n00b op het gebied van WC.Verwijderd schreef op 20 augustus 2002 @ 17:19:
Zo te horen heb jij nog een erg lange weg te gaan voordat je aan waterkoeling kan beginnen.
Lees en zoek gewoon ff info.
Zorg dat je weet wat er in je pc zit en wat er gebeurt.
Ik heb al veel artikelen over WC gelezen op het www, maar ik stel deze vragen omdat ik dit niet duidelijk uit 1 van de artikelen bleek.
Ben nu op zoek naar een goede radiator. Ik denk dat ik deze week maar eens effe wat garages en sloopjes afga. Heeft iemand ervaringen met radiatoren uit auto's? Van welk merk en type werken ze goed?
Ik snap alleen niet hoe je van een heatsink van een oude P75 een waterjacket wilt maken? Die is daar toch veel te dun voor? Of gebruik je hem als bodem? Ik zou voor de cpu een kant en klare waterjacket kopen. De pomp en radiator kun je ergens anders wel goedkoper krijgen dan in de computerzaak denk ik.
Ik heb een heatsink liggen van 7,6 cm (l) bij 5,9 cm (b) bij 3 cm (h). Ik wilde dit als bodem gebruiken. En er dan allemaal aluminium omheen solderen/ kitten.BounceMeister schreef op 20 augustus 2002 @ 23:20:
[..]
Ik snap alleen niet hoe je van een heatsink van een oude P75 een waterjacket wilt maken? Die is daar toch veel te dun voor? Of gebruik je hem als bodem? Ik zou voor de cpu een kant en klare waterjacket kopen. De pomp en radiator kun je ergens anders wel goedkoper krijgen dan in de computerzaak denk ik.
Maar dan komt de grote vraag: Dat heatsink heeft vrij grote en brede koelribben. Ik wou het water dan over de breete laten stromen. De opening tussen de keoribben is dan 0,3 cm. Er zitten 9 openingen.
Kan dit? Of moet het net zoals bij de Maze-serie-waterjackets, zo zijn dat je een soort doolhof hebt? Want nu heeft het water verschillende wegen om van invoer naar uitvoer te stromen.
Als het koelribben zijn die over de hele lengte lopen zonder uitsparingen, zou je misschien om en om aan elke kant een klein stukje weg kunnen halen zodat er een zigzag in de waterstroom ontstaat wanneer de zijkanten er op zitten?