Toon posts:

3Com Superstack II voeding stuk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heeft iemand de layout van de voeding aansluitingen van een Superstack II 12prt 10/100 hub, mijn voeding is stuk en ik heb wel een andere swaardere voeding, met +12V -12V en 5V maar die kleuren van de connector komen niet overeen met die van de oude voeding, als ik die layout heb kan ik deze weer inbouwen. :P

de connector van die nieuwe voeding past op het mb van de Hub, echter ben ik bang dat als ik em aansluit, de rest ook er uit fikt :(

PS. ik kan het niet meer meten van de oude voeding, omdat ie kapot is :(

en op GoT heb ik geen antwoord via search kunnen vinden, bij 3Com geven ze geen schemas, dus mischien is er hier iemand die dezelfde Hub heeft, en al eens de aansluit volgorde heeft gemeten :P

• gjs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-07 22:58

gjs

Scoobydoobydoo

Volgens mij zit daar levenslang garantie op, alleen zijn ze bij 3com niet zo snel met die dual speed hubs, ik heb er bijna 3 maanden op moeten wachten :(
Ik zou als ik jou was even beginnen met de elco's te testen, dat is meestal het probleem.

GA-Z68X-UD3H-B3 I7-2600K@4.4GHz 24Gb Ram 7Tb HDD

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al een clame gedaan bij 3Com maar ze geven 0 op rekest :(

En ik heb de voeding eruit op 220V gezet en gemeten , maar alles is dood bij het trafootje, dus ik denk dat die trafo stuk is :(

die voeding die ik hier nu heb, past in de kast en is iets zwaarder, aleen die aansluitvolgorde please :)

• gjs

gjs

Scoobydoobydoo

Ik heb hier geen 3com bij de hand, op m'n werk wel, maar ik heb nu vakantie :+
Trafootje meten zal je niet lukken, dit zijn geschakelde voedinkjes. Dus pas op waar je meet >:)
Oja en een geschakelde voeding werkt meestal niet onbelast !

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet dat het een geschakelde voeding is, de open spanning is dan hoger onbelast , kan bij sommige wel 140 V zijn, die is wel te meten na de eerste trap, maar na het trafootje houd het op :(, een visueele inspectie van de elco's leverd nix op, ook meten van die dingen niet, ze zijn denk ik wel ok, ik denk dat het in een van die IC's (spannings regelaars zit) ik had een poosje geleden ook zo een ding, die had een 7812 stuk, dat wat een stuk gemakkelijker, die doet het weer :) maar deze is een stukkie moeilijker :(

• gjs

gjs

Scoobydoobydoo

7812 in een geschakelde voeding:? tsja het kan, niet echt voor de hand liggend...
Maar goed ik kan je verder niet helpen, het is dat ik vakantie heb nu, anders had ik morgen wel ff voor je willen meten wat de spanningen zijn in zo'n 3com hub

Verwijderd

Topicstarter
Thanx anyway, Ik wacht wel tot er iemand is die op deze topic reageerd, er zal toch wel iemand zijn die hier een antwoord op weet? ik heb geen haast, omdat het een spare is die ik goedkoop heb gekocht dus....maar het zal wel leuk zijn als ik em aan de praat kan krijgen :)

• rambo-2001
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-01-2024

rambo-2001

be anonymous

gjs schreef op 18 augustus 2002 @ 23:21:
7812 in een geschakelde voeding:? tsja het kan, niet echt voor de hand liggend...
Maar goed ik kan je verder niet helpen, het is dat ik vakantie heb nu, anders had ik morgen wel ff voor je willen meten wat de spanningen zijn in zo'n 3com hub
7812 ligt redelijk voor de hand bij een geschakelde voeding standaard comp voeding heeft die dingen vast ook.
7812 is een spanningsrichter voor 12 volt voor zover ik weet.
7805 = 5 volt (laatste deel geeft de spanning aan)

cs skill - making a desert eagle out of tooth picks

• QBiT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-06 21:32
Volgensmij kwam ik laatst op 2dehands.nl iets tegen over een voeding voor een 3com voor een kapotte superstack. misschien daar ff loeren ?

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

staat er niks achter op je adaptor? .... dat moet haast wel ..

Iperf

• Leon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-04 09:12

Leon

Rise Of The Robots

gjs schreef op 18 augustus 2002 @ 22:52:
Volgens mij zit daar levenslang garantie op, alleen zijn ze bij 3com niet zo snel met die dual speed hubs, ik heb er bijna 3 maanden op moeten wachten :(
Ik zou als ik jou was even beginnen met de elco's te testen, dat is meestal het probleem.
Bij ons met een superstack II 3300 16 poorts switch hadden we via "advanced hardware replacement" binnen 4 tot 5 dagen een gloednieuwe switch hier liggen :?

ik zou in ieder geval niet zelf aan zo'n ding kloten omdat je dan naar je garantie kan fluiten en daar later heel veel gezeik over hebt.

Eeuwige n00b

• mcdroos
  • Laatst online: 03-08 15:06
De spanningen staan aangegeven op het PCB van de hub zelf. Of anders op die van de voeding, maar ik dacht toch op die van de hub. Het is iig. 1 van de 2, maar ik heb geen zin om mijn hub weer open te schroeven.

Verwijderd

Topicstarter
Er staat nix op de kast of PCB van de hub selluf :( maar er is toech wel iemand die mij echt kan helpen?

Verwijderd

Topicstarter
QBiT schreef op 19 augustus 2002 @ 00:15:
Volgensmij kwam ik laatst op 2dehands.nl iets tegen over een voeding voor een 3com voor een kapotte superstack. misschien daar ff loeren ?
tjah da was er een die een voeding wilde kopen voor Euro 50, nie wat ik wil weten.

Als ie em nou te koop aanbood??? :(

Verwijderd

Leon schreef op 19 augustus 2002 @ 00:40:
[...]

Bij ons met een superstack II 3300 16 poorts switch hadden we via "advanced hardware replacement" binnen 4 tot 5 dagen een gloednieuwe switch hier liggen :?

ik zou in ieder geval niet zelf aan zo'n ding kloten omdat je dan naar je garantie kan fluiten en daar later heel veel gezeik over hebt.
Een 3300 met 16 poorten, ik dacht dattie altijd 24 prts waren !!!

• mcdroos
  • Laatst online: 03-08 15:06
precies wat ik dacht, de spanningen staan gewoon aangegeven op het PCB van de voeding. SSII DS 500. O ja, nou zie ik het weer, je hebt een voeding met 3.3V nodig.

• Diamon
  • Laatst online: 01-07 09:01

Diamon

The Weird One

Als je de voeding aanzet, er vanuit gaand dat er geen zekering door gebrandt is, en je meet geen uitgaande spanning, maar wel ingaande spanning, dan schakeld de voeding niet meer.
Het probleem zal dan ook logischerwijs gezien na de trafo te zitten.
Zoals iemand hierboven al zei, (heel) waarschijnlijk is er een elco die sluiting veroorzaakt (meestal in de buurt van een 8 pin's SMPS Controller ic-tje (bv 3842).
Denk niet dat het een grote elco voor afvlakking van de -/+12V & -/+5V zal zijn, zoek dus naar een kleintje (of gooi een foto-tje online).

T'sja, mocht 3Com toch nog enige vorm van garantie willen/kunnen verlenen, dan moet je dat natuurlijk doen.
Anders es gaan kijken of je een andere voeding kunt vinden, of de oude voeding (laten) fixen.
Sindskort leg ik een verzameling kleine voedingkjes aan, gebeurt op het werk nogal es dat er een hubje springt. Ze kunnen niet zo goed tegen het uit en gelijk weer aanzetten.
Mochten de kosten onverhoopt te hoog worden, dan druk ik er wel een andere voeding in.

And The Only One

Verwijderd

Topicstarter
Aan het einde van de print zitten 4 Elcos de eerste is 10uF 60V de twede en 3e zijn 680uF en 16V en de 4e is 100uF 35V, volgens jou moet dan die 1e (kleinste ) stuk zijn?

En inderdaad meet ik geen spanning na de trafo, wel voor net na de (brug schakeling) 110V ook de grote Elco van 68uF 400V heeft een spanning van 110V, ik zal wel morgen ff een foto posten, dan word het wel duidelijker :)

• Diamon

Diamon

The Weird One

Gooi dan effe een foto van de bovenkant en onderkant online.
Op de onderkant van de print, zal duidelijk de scheiding te zien zijn van de ingaande en de uitgaande spanning.
Er zal o.a. een Opto-tje tussen de ingaande en de uitgaande zitten.
Hoeveel eloc's en welke zitten allemaal na de uitgaande spanning.

And The Only One

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 02-08 23:12

DDX

wij hebben hier ook een 3com SSII (3900 met 36 poorten) gehad waarvan voeding kapot was, helaas zit daar maar 1 jaar garantie op, dus 3com bellen
reparatie: standaardprijs, 900 dollar ofzo (weet het niet meer precies)
en nee losse voeding was niet te koop (we kregen toevallig wel type nummer en prijs door van 1 medewerker, maar dat mocht hij eigenlijk niet zeggen, was rond de 20 euro ofzo...)

dus bellen met lion (leverancier van die voeding), type nummer doorgeven, nee dat mogen we niet leveren, leveren we alleen aan 3com......

uiteindelijk bedrijf in uk gevonden die zo'n voeding kon leveren
ik zal even gaan zoeken naar adres e.d.

https://www.strava.com/athletes/2323035

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 02-08 23:12

DDX

ok net met collega gesproken die gebeld had met 3com
ik had het niet helemaal goed, bedrijven die hij had gebeld in uk mochten de powersupply ook niet leveren van 3com
toen heeft hij alsmaar gebeld met 3com uk, en uiteindelijk heeft hij een manager te pakken gekregen die hem een powersupply heeft opgestuurd
uiteindelijk heeft het (behalve tijd/telefoontjes) niets gekost....

prijs die 3com officieel wou rekenen was 1100 dollar (20% nieuwprijs)

oja: het was een man die het uiteindelijk voor hem geregeld had
de manager van de support afdeling was een vrouw, en die wou hem totaal niet helpen..

gewoon bellen met 3com, en niet opgeven dus...

https://www.strava.com/athletes/2323035

• Leon
  • Laatst online: 10-04 09:12

Leon

Rise Of The Robots

Verwijderd schreef op 19 augustus 2002 @ 17:12:
[...]

Een 3300 met 16 poorten, ik dacht dattie altijd 24 prts waren !!!
Alzheimer he.... :+

Het was idd een 24 poorts switch.. |:( :)

Eeuwige n00b

• Dangerous_Dave
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-02-2023
Je moet je hub altijd registreren dat scheel heel veel wachttijd!!
Bij 3com heeft de ventilator geen levenlange garantie.

Verwijderd

Topicstarter
Nou er zit ff een kink in de kabel, figuurlijk bedoeld, mijn digicamera heeft ook ff problems :( , maar die heeft gelukkig wel garantie, das een ander verhaal, ik ga ff vanavond met de polaroid 2 fotos maken, die moet ik ff scanne op mijn werk morgen, dan kan ik ze morgen avond posten, sorry voor het ongemak.

• Diamon

Diamon

The Weird One

Verwijderd schreef op 21 augustus 2002 @ 19:48:
Nou er zit ff een kink in de kabel, figuurlijk bedoeld, mijn digicamera heeft ook ff problems :( , maar die heeft gelukkig wel garantie, das een ander verhaal, ik ga ff vanavond met de polaroid 2 fotos maken, die moet ik ff scanne op mijn werk morgen, dan kan ik ze morgen avond posten, sorry voor het ongemak.
Mmmmm, die heb ik de afgelopen 2 dagen te vaak gehoord.
De kornuiten van de Spoorwegen :(

And The Only One

• Diamon

Diamon

The Weird One

Verwijderd schreef op 21 augustus 2002 @ 19:48:
Mmmmm, die heb ik de afgelopen 2 dagen te vaak gehoord.
De kornuiten van de Spoorwegen :(

And The Only One

Verwijderd

Topicstarter
Aaaaggh het zit echt niet mee :( die fotos zijn niet echt goed :(

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~venemamj/pic/print.jpg

dus doen ik het wel ff over morgen....:(
Pagina: 1