Ik zit met een probleempje wat ik niet zo makkelijk op weet te lossen vandaar dat ik hier wat post 
het is als volgt: Ik schrijf kleine programmatjes als bijdrage aan m'n batchprogrammatje omdat batch zo weinig functionaliteit heeft. (so far so good)
Had ik een programmatje geschreven van ruwweg 25 regels groot in C.
Maar dan ook echt 16bit dos based C want het moet zonder windows werken.
wach ff, dan post ik het
Maar als die execute klaar is en ik ga dan in dos om te controleren offie in de set variabele lijst staat dan staatie er niet bij. Hij is weer weg!
Iemand een idee hoe ik dit op moet lossen?
(Let op, er mogen geen extra bestanden aangemaakt worden, zoals tijdelijk wegschrijven in een batch-bestand want het programma wordt op een CD gebruikt)
TnX
het is als volgt: Ik schrijf kleine programmatjes als bijdrage aan m'n batchprogrammatje omdat batch zo weinig functionaliteit heeft. (so far so good)
Had ik een programmatje geschreven van ruwweg 25 regels groot in C.
Maar dan ook echt 16bit dos based C want het moet zonder windows werken.
wach ff, dan post ik het
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
| #include <stdio.h>
#include <process.h>
#include <string.h>
#define MAXSTRING 300
int main( int argc, char *argv[] )
{
char string[300];
if( argc <= 2 )
{
printf("%s <Question> <BatchVariable>", argv[0]);
return 254;
}
printf("%s",argv[1]);
gets(string);
execlp("set %s=%s",argv[2],string);
printf("set %s=%s",argv[2],string); //controle
return 0;
} |
Maar als die execute klaar is en ik ga dan in dos om te controleren offie in de set variabele lijst staat dan staatie er niet bij. Hij is weer weg!
Iemand een idee hoe ik dit op moet lossen?
(Let op, er mogen geen extra bestanden aangemaakt worden, zoals tijdelijk wegschrijven in een batch-bestand want het programma wordt op een CD gebruikt)
TnX
One ring to rule them all, one ring to find them, one ring to bring them all, and in darkness bind them...