Hmm doe ook es seachen, zijn superveel topics over geweest, pas ook nog 1.
Maardat loopt altijd uit op niks, hebt voorstanders en tegenstanders.
Al denk ik wel dat de mensen die TFT gwend zijn erge voorstanders zijn opeens, want 't valt echt 100% mee met 'n goeie TFT.
Had eerst ook die zorgen, kan je mijn eigen ervaring zeggen:
+ Suuuperscherp beeld op aanbevolen resolutie, kan ik niet meer zonder nu.
+ Rustig beeld, ook fijn voor je ogen.
+ Lekker plat, weinig ruimte, ziet gewoon 1337 uit.
+ Weinig stroomverbruik.
+ 100% vlak beeld
+ Weinig last van reflectie erin
+ Totaal geen last van ghosting, echt NIKS dus. Gewoon niet te zien.
+ Spelletjes op iets lagere resolutie dan aanbevolen heeft als voordeel dat TFT dan wat 'waziger is', is niet irritant maar heeft 'n beetje anti-aliasing effect, dus ik vind spelletjes vaak mooier nu.
- Windows etc. op niet aanbevolen resolutie is wazig, lijkt of lettertjes er op geplakt zijn ofzo. Maar niet hinderlijk als je normaal op aanbevolen resolutie draait.
- Is soms zelfs zo scherp dat je goed ziet dat foto's niet al te goeie kwaliteit zijn. Dus hebt breedband nodig om mooie pics te kijken

- Duur.
Vooral het laatste. Want ik heb 2 maanden gezocht naar een TFT en heel wat erge dingen gezien hoor. 15" is bijna altijd goed nu, maar ik zocht 17" en daar is veel verschil tussen.
Sommigen hebben echt zo'n lelijke kleuren, wit lijkt gelig, veel veel ghosting, niet goed verdeelde backlights dus helft van 't scherm is lichter ofzo.
Als je 'n TFT koop, koop dan 'n goede en geef nu iets meer geld uit dan dat je spijt krijgt van 'n goedkope.
Bekijk ze ook eens IRL. Let vooral op response time van
<25ms en op de helderheid en contrast.
Ow en als je 15" TFT koopt met 'n aanbevolen resolutie van 1024x768 is hoger dus niet mogelijk in games ofzo, maar heb je toch niet nodig meestal. Hoef je weer niet zo'n dure videokaart
en DVI zie ik niet veel nutvan, is amper verschil te zien hoor, koop liever een goeie TFT zonder DVI dan een mindere met. Geen DVI is goedkoper en nog niemand heeft me iets kunnen laten zien waavan ik zeg ik zie verschil in beeldkwaliteit.
Heb zelf 'n Samsung SyncMaster 171B een paar maanden. Toen €1050 zonder energiepremie aftrek. Reken ook maar op minimaal €900 voor 'n goeie 17".
15" weet ik niet. Meeste 15" zijn meestal ok met goede response time. Hoe groter de TFT hoe hoger response time meestal, maar sommige schermen zijn beter uit met 40ms dan 'n goedkope met 35.
Ligt er een beetje aan, ga iig niet op specs af maar kijk zelf en/of lees reviews!