[mod] compaq 425 hulp nodig

Pagina: 1
Acties:

• Petergr
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-04-2021

Petergr

beroeps prutser

Topicstarter
ik wil een compaq 425 (mbo en monitor in 1) gaan modden door het standaard mbo te vervangen door een via eden, nu ben ik een paar problemen tegen gekomen,

1. voeding, de voeding is een peciale voeding die ook de monitor voedt, maar is op te lossen door een atx voeding in te bouwen maast het mbo (ruimte genoeg).

2. vga aansluiting, de vga aansluiting gaat via een speciale conector ik zie wel de groen+ gnd rood+ gnd blauw+gnd zitten, maar ben nog opzoek naar de v, en de h, sync.

voor de rest voorzie ik weinig problemen

pics komen zodra me pa terig is van vakantie, die heeft een 4.0 megapixel digicam en crappy webcam pics kan ik julie niet aandoen

www.wardrivers.be/ nee, ik ben geen belg :p maar verder niets mis met belgen.

Verwijderd

Petergr schreef op 18 augustus 2002 @ 20:57:
ik wil een compaq 425 (mbo en monitor in 1) gaan modden door het standaard mbo te vervangen door een via eden, nu ben ik een paar problemen tegen gekomen,

1. voeding, de voeding is een peciale voeding die ook de monitor voedt, maar is op te lossen door een atx voeding in te bouwen maast het mbo (ruimte genoeg).

2. vga aansluiting, de vga aansluiting gaat via een speciale conector ik zie wel de groen+ gnd rood+ gnd blauw+gnd zitten, maar ben nog opzoek naar de v, en de h, sync.

voor de rest voorzie ik weinig problemen

pics komen zodra me pa terig is van vakantie, die heeft een 4.0 megapixel digicam en crappy webcam pics kan ik julie niet aandoen
meten en weten of je er een standaard scherm in kan bouwen (8>

• Petergr

Petergr

beroeps prutser

Topicstarter
Verwijderd schreef op 18 augustus 2002 @ 21:05:
[...]

meten en weten of je er een standaard scherm in kan bouwen (8>
volgens mij snap jij mijn bedoeling niet

Verwijderd

wel een vet idee, alleen t is wel verneukt dat die monitor geen standaard stekker gebruikt. ben benieuwd of het lukt :) veel succes

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

er zijn toch van die VGA->tulpstekker kabels?
moet wel lukken denk ik.
en anders (als het mislukt) een TFT erin knuppen.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Petergr

Petergr

beroeps prutser

Topicstarter
maar kan niemand me vertellen of ik ook aleen de r, g, en b kan aansluiten, of zijn de vsync en de hsync verplicht?

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Petergr schreef op 18 augustus 2002 @ 22:43:
maar kan niemand me vertellen of ik ook aleen de r, g, en b kan aansluiten, of zijn de vsync en de hsync verplicht?
daar zijn speciale kabels voor.
neem aan dat je zo'n tulpstekker (4 of 5 stuks) in je scherm moet doen.
dat heet een VGA-RGB kabel.
dus dan maakt et toch niet uit.
gewoon inpluggen
werkt wel

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Metten
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 24-06 09:52

Metten

ik hou het graag simpel

FireWurX schreef op 18 augustus 2002 @ 22:46:
[...]

daar zijn speciale kabels voor.
neem aan dat je zo'n tulpstekker (4 of 5 stuks) in je scherm moet doen.
dat heet een VGA-RGB kabel.
dus dan maakt et toch niet uit.
gewoon inpluggen
werkt wel
De Compaq 425 is een alles-in-een ontwerp en de monitor zit dus hoogstwaarschijnlijk met een flatcable-achtig-iets aan het moederbord vast. Heeft dus verder nix met BNC connectors te maken O-)

Verwijderd

Dit is allemaal heel boeiend maar ik zie niet echt in waarom je dit topic opent. En het is heel fijn dat je vader een 4.0 megapixel heeft, maar het is zielig voor jou dat jij er geen hebt en het boeit ons eigenlijk helemaal nix. Maar de h-sync en de v-sync zijn zeker verplicht. Als je ff wat meer info geeft zoals hoeveel kabels er van de monitor naar het mobo lopen. En volgens mij is de Via eden niet ATX maar micro-ITX... Dus een ATX voeding inbouwen is lekker nuttig.... kan je beter een micro-ITX voeding pakken, of een micro-ATX (makkelijker aan te komen) scheelt stroom en ruimte.

• Petergr

Petergr

beroeps prutser

Topicstarter
Verwijderd schreef op 19 augustus 2002 @ 01:30:
Dit is allemaal heel boeiend maar ik zie niet echt in waarom je dit topic opent. En het is heel fijn dat je vader een 4.0 megapixel heeft, maar het is zielig voor jou dat jij er geen hebt en het boeit ons eigenlijk helemaal nix. Maar de h-sync en de v-sync zijn zeker verplicht. Als je ff wat meer info geeft zoals hoeveel kabels er van de monitor naar het mobo lopen. En volgens mij is de Via eden niet ATX maar micro-ITX... Dus een ATX voeding inbouwen is lekker nuttig.... kan je beter een micro-ITX voeding pakken, of een micro-ATX (makkelijker aan te komen) scheelt stroom en ruimte.
offtopic:
ik ga echt geen digicam koopen voor die 5 pic's die ik per jaar maak, dus mondhouden.

• Petergr

Petergr

beroeps prutser

Topicstarter
Metten schreef op 18 augustus 2002 @ 22:51:
[...]

De Compaq 425 is een alles-in-een ontwerp en de monitor zit dus hoogstwaarschijnlijk met een flatcable-achtig-iets aan het moederbord vast. Heeft dus verder nix met BNC connectors te maken O-)
bijna goed, maar je kan ipv een flatcable de draaden gewoon zien zitten, dus de r,g en b en een aantal andere, hier een crappy webcam pic Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ptrgr/crappy.jpg

Verwijderd

Ok, het ging er niet om dat je zei dat je vader een digicam heeft, maar het ging erom dat je 4.0 megapixel erbij zegt. Dat noemen wij hier opscheppen.
Ik kan op het plaatje niet goed zien hoeveel connectors het zijn en welke kleuren ze hebben.

En zoals ik dus zei, een micro-atx of itx voeding kan je beter pakken, scheelt een hoop.

Het is wel aangeraden alle kabels weer op de goede manier te verbinden, het verkeerd aansluiten van kabels kan leiden tot kapotte hardware (zowel de monitor als de vidkaart/mobo) het niet aansluiten van kabels kan leiden tot een verkeerde werking van de monitor en ook hieraan kan de monitor kapot gaan.

Staan er geen dingen bij de kabeltjes (bij de monitor of bij het mobo) dingen als sense1 of sync gnd ofzo?

Verwijderd

Zullen we het een beetje vriendelijk houden?

En Petergr: leer eens normaal Nederlands tiepen. Dat is ook wel makkelijk.

• Petergr

Petergr

beroeps prutser

Topicstarter
Verwijderd schreef op 19 augustus 2002 @ 15:55:
Zullen we het een beetje vriendelijk houden?

En Petergr: leer eens normaal Nederlands tiepen. Dat is ook wel makkelijk.
Mijn ecsuses voor eventueel ongemak, let niet teveel op spelfouten, ik ben 2 talig opgevoed en ben daardoor slecht in nederlands schrijven.

• Petergr

Petergr

beroeps prutser

Topicstarter
ik denk dat ik het video probleem heb gevonden, (vsync en hsync).
er zijn totaal 3 kabels die naar de connector gaan, 1 met dr r,g en b aansluiting, 1 met de voeding van mbo etc, en 1 (hoop in tenminste) met de vsync en de hsync,

ik ga zometeen proberen om alles netjes los te solderen en proberen op een vga kabel aan te sluiten.

kan het trowens kwaad ans de vsync en de hsync omgedraaid zitten?

• Petergr

Petergr

beroeps prutser

Topicstarter
ik heb het scherm aan de praat, hier volgen een paar pics (scherm was aangesloten op me koffer mod)
Pic 1:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ptrgr/compaq_mod/scherm.JPG
de resolutie op het moment van testen was 800x600@60Hz hooger durfte ik niet aan, maar zoals je ziet werkt het.

Pic 2:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ptrgr/compaq_mod/binnenkant.JPG
zie hier de tijdelijke aansluiting, ben nu bezig met alles netjes aan te sluiten en af te werken met krinpkous.

binnenkort meer pics met mbo en voeding op de oude mbo tray, komt wel het nodige zaag werk bij kijken.

Verwijderd

Zoals ik dus zei, het is wel aangeraden om alle kabels op de juiste manier te verbinden, anders kan het zijn dat de monitor niet goed werkt. In ieder geval de aarde goed verbinden, en ook de aarde draden van de rood, de groen en de blauw. Vsync en Hsync moeten ook aangesloten worden. Maar ook belangrijk is de TTL ground, bij mij was dat de zwarte kabel. De zilvere kabel (bij mij was dat een mantel) moet aan de ground van de videokaart worden verbonden.
Pagina: 1