NTFS HDD corrupt, help!

Pagina: 1
Acties:

• pSycho-Y2K
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-04-2025
Ik had problemen met Windows XP en ik ging 'm herinstalleren. Maar, nu kom ik tot m'n verbazing dat Windows XP een zeer belangrijke HDD van mij gewoon zag als een "Lokaal station".

Ik schrok en ik heb direct NTFSCHK gedraait (van het softwarepakket NTFS Professional Edition). Deze heeft grote fouten gerepareerd, maar ik ben bang dat de MFT flink te verduren heeft gekregen.

Er staat zeer belangrijke data op deze schijf (backup etc.).
Wat kan ik hieraan doen? Kan ik zomaar met een utility de MFT gaan rebuilden?

Want NTFSCHK heeft geconstateert dat de bestanden nog wel degelijk bestaan!

Graag uw hulp!! :'(

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:21
gebruik een tooltje als easy recovery pro 6 mocht je data niet meer accessible / corrupt zijn. kost je wat, maar das dan leergeld zullen we maar zeggen :)

12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

• frankvdtillaart
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-08-2025
NTFS kan niet corrupt raken. Ik herhaal, NTFS _kan_ niet corrupt raken.

Wat wel kan gebeuren is dat je bad blocks krijgt / je schrijkop of leeskop niet meer werkt ...

maar NTFS kan niet corrupt raken

Copyen naar een andere schijf wat nog te redden valt dus ...

Happy Blessings <3

• frankvdtillaart
Owh ja, als alleen je MFT kappot is .. (hmmm, ja vast) kun je dat proberen... maar ik ben bang dat *blaat*

Happy Blessings <3

• frankvdtillaart
Hmmm, oke, er is een voorwaarde dat je NTFS niet corrupt kan raken ...
Je moederbord moet na stroom-uitval / blikseminslag minimaal 1/1000 sec nog stroom vasthouden. (En dat doen ze allemaal, dus dat is geen probleem)

Happy Blessings <3

• Maurits van Baerle
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
RedSoniq heeft wel een beetje gelijk gelukkig. Met NTFS zal je niet zo snel data kwijt raken.

Probeer R-Studio, een geweldig programma waar ik al meerdere keren data van een NTFS partitie heb weten te restoren.

Het grote: DAB+ digitale radio topic / IPv6 topic / OpenWRT topic

• frankvdtillaart
Hoezo een beetje gelijk :( Ik dacht toch echt helemaal :S

Ik heb niet gezegd dat je je data niet kwijt kan raken (dat kan wel), alleen je NTFS kan niet corrupt raken (mits aan de voorwaarde in post 3 voldaan is).

Happy Blessings <3

• Maurits van Baerle
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
RedSoniq schreef op 19 augustus 2002 @ 03:00:
Hoezo een beetje gelijk :( Ik dacht toch echt helemaal :S

Ik heb niet gezegd dat je je data niet kwijt kan raken (dat kan wel), alleen je NTFS kan niet corrupt raken (mits aan de voorwaarde in post 3 voldaan is).
Het is een beetje de vraag wat precies corrupt is denk ik. :)
Als je NTFS officieel niet corrupt is maar iemand is wel data kwijt moet je hem/haar maar eens uitleggen dat hij toch niet corrupt is. ;)

Je hebt absoluut gelijk dat NTFS een heel solide FS is, bij mij komt er al jaren geen FAT meer in. :*)

Het grote: DAB+ digitale radio topic / IPv6 topic / OpenWRT topic

• frankvdtillaart
Het is een beetje de vraag wat precies corrupt is denk ik.
Ik zat toevallig net in discussie met een klasgenoot van mij (studeren Hogere Informatica) en hebben hier ooit een vak over gehad ...
Gelukkig ken ik m'n stof praktisch altijd beter dan hij, (dus heb ik gelijk ...) ik bedoel --> dus weet ik het vaak beter ...

Maar ja, ook hij heeft een andere definitie van corrupt ... (terwijl dat toch niet ter discussie staat in mijn ogen)

[ Voor 0% gewijzigd door frankvdtillaart op 19-08-2002 03:08 . Reden: dus heb ik gelijk even veranderd ]

Happy Blessings <3

• frankvdtillaart
The time to recover an ext3 file system after an unclean system shutdown does not depend on the size of the file system or the number of files; rather, it depends on the size of the "journal" used to maintain consistency. The default journal size takes about a second to recover (depending on the speed of the hardware).
Zoals gezegd, deze 'recover' zit in NTFS ingebouwd. Die klasgenoot ziet het woordje 'recover' staan en denkt dat ie gelijk heeft. Het NTFS zelf is echter niet corrupt geraakt. Alleen (misschien) de data. In plaats van *blaat* had er dus ook kunnen staan *zo werkt het beveiligingsmechanisme van NTFS*.

Happy Blessings <3

• pSycho-Y2K
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-04-2025
Goed, ik heb het met R-Studio voor elkaar gekregen om de bestanden te recoveren.
Maar, is er echt geen software tool die de MFT kan rebuilden en op die manier de bestanden te behouden (zonder ze te recoveren)?
Pagina: 1