• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
ik ben sinds een week de gelukkige eigenaar van een fuji finepix 2800Zoom :9 en heb daar al heel wat leuke plaatjes mee geschoten natuurlijk :)

nu vroeg ik mij af of er programma'tjes zijn die in één keer een zooitje foto's tegelijk kunnen resizen .. want om nou telkens met photoshop elk plaatje afzonderlijk te moeten resizen kost me erg veel tijd ..

dan nog een vraagje, de hond van mijn vriendin sprong met zijn natte neus lekker tegen de lens van mijn camera.. hoe maken de tweakers met digicam hun lens schoon..? gewoon met katoenen doek of met speciale lenzenvloeistof ofzo? ik wil natuurlijk niet het risico lopen mijn lens te beschadigen :(

Verwijderd

Lensjes maak je schoon met zo'n brilleglaasdoekje. Daar heb je ook eenmalige wegwerp verpakkingen van Swirl.
Deze zijn te krijgen bij Blokker maar andere winkels zullen ook wel zoiets dergelijks hebben.

• MR_VIPER
  • Laatst online: 04-03 13:00

MR_VIPER

Ik ben niet te ondertitelen!

Pas op met vochtige brilleglasdoekjes. Die kunnen ontspiegeling en andere beschermlagen van je lens weghalen. Doen ze ook bij brillen.... Beste lens schoonmaken met klein beetje wasbenzine vermengd met veel water (Tip van mijn opticien) en een droog brillendoekje die je bij de opticien kunt krijgen.

*empty*

• Luuk
  • Niet online
brillendoekjes kan ik es proberen ja..

heb de lens nu schoongemaakt met een katoenen doekje.. maar als je de lens op een bepaalde manier in het licht houd zie je toch nogsteeds zo'n vettige waas eroverheen..

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
plaatjes resizen kan met Irfanview. In het programma kiezen voor Batch conversion oid..

• Bitbull
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:52
G-PHREAK schreef op 18 augustus 2002 @ 20:33:
hoe maken de tweakers met digicam hun lens schoon..? gewoon met katoenen doek of met speciale lenzenvloeistof ofzo? ik wil natuurlijk niet het risico lopen mijn lens te beschadigen :(
Bij de fotograaf lensdoekjes halen. Speciaal voor het reinigen van de lens dus :+ . Het is vezelvrij, en veroorzaakt geen krassen. Ook erg handig is de "lens-pen" van Hama. Aan de ene kant een stofkwastje voor zand of stofjes, de andere kant heeft onder een dop een speciaal padje waarmee je alle vlekjes voorzichtig wegpoetst. Erg handig ook om het oculair schoon te maken.
Pagina: 1