[JavaScript] Extern JS + Opera = No go?

Pagina: 1
Acties:

• ^Mo^
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-11-2025
Hoi,

Ik ben even bezig geweest met een countdown script wat ik vervolgens in een div tag laat zien. Nu werkte dit niet met opera (lack of DOM support) en dacht ik, ik ga het voor opera dan in een form doen. Alles leuk en aardig, totdat ik er achter kom dat Opera kennelijk geen externe javascripts ondersteund :? Ik roep het aan als:
code:
1
<SCRIPT LANGUAGE="JavaScript" TYPE="text/javascript" SRC="JavaScripts/Countdown.js"></SCRIPT>

en gebruik vervolgens gewoon functies daaruit; werkt dus lekker niet :(
Als ik de inhoud van Countdown.js regelrecht tussen script tags in het document zet, werkt het wel. |:(

Het gaat hier trouwens om Opera 6.05. Doe ik het nou fout, of doet Opera het fout :? Via google ben ik erachter gekomen dat de support voor externe scripts wel moet bestaan... Onder mozilla en IE werkt het trouwens allemaal prima. Kent iemand dit probleem? Zou enige hulp erg op prijs stellen 8)7

"There are 10 kinds of people in the world, those who understand binary and those who don't" | Werkbak specs

• SchizoDuckie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-02-2025

SchizoDuckie

Kwaak

edit:
lezen voor je blaat

Stop uploading passwords to Github!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Opera ondersteund gewoon externe javascripts hoor, dus ik denk dat er iets anders fout gaat. Het is echter moeilijk te beoordelen wat precies zonder linkje.
Wel 2 dingen om rekening mee te houden:
1) Let op gebruik hoofd/kleine letters in je link; de meeste webservers zijn case-sensitive (bij voorkeur alles met kleine letters doen)
2) Gebruik in je externe JS geen <script> tag

Intentionally left blank

• ^Mo^
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-11-2025
Ik weet niet wat het nou was. Is het mogelijk dat Opera externe javascripts cached ofzo? Ten tijde dat ik dit postte toen werkte het herhaaldelijk niet. Verder niks meer veranderd, net weer bekeken of ik misschien een error kreeg en nu werkt het wel :?:?:? Ik vat 'm niet, begreep al niet waarom het niet werkte :/ Maarja, kennelijk heeft het probleem zichzelf opgelost 8)7

"There are 10 kinds of people in the world, those who understand binary and those who don't" | Werkbak specs

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

_Mo_ schreef op 19 augustus 2002 @ 00:57:
Ik weet niet wat het nou was. Is het mogelijk dat Opera externe javascripts cached ofzo? Ten tijde dat ik dit postte toen werkte het herhaaldelijk niet. Verder niks meer veranderd, net weer bekeken of ik misschien een error kreeg en nu werkt het wel :?:?:? Ik vat 'm niet, begreep al niet waarom het niet werkte :/ Maarja, kennelijk heeft het probleem zichzelf opgelost 8)7
Ja, Opera heeft een iets andere manier van cachen vergeleken met IE; het kan daardoor sneller zijn, maar soms krijg je dan van dit soort geintjes.
Het eerste wat ik (ongeacht de browser) bij dit soort vage problemen doe is meestal eerst mijn cache legen.

Intentionally left blank