Toon posts:

Online een spel spelen via netwerk

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb thuis internet gedeeld via sygate en dat gaat perfect, alleen als ik wil online game met me broertjes kunnen we niet tergelijk in een game. Waar kan dit aan liggen en hoe moet je dit voor komen? Ik denk zelf dat het komt door dat het spel maar 1 IP ziet (die van de server).

• Weppel
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-08 17:43
Welke game, wat is de error, etc.. need more info please

Verwijderd

Da's het goede antwoord. Je netwerk heeft alleen interne adressen (192.168.x.x) en om online te gamen heb je maar 1 IP adres. Dus 1 computer waarmee je online kan gamen.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2002 19:59 . Reden: uitgebreider antwoord ]

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat om nu even om "the moon project" maar ook met veel ander spellen.
wat er gebeurd is verschillend, de ene keer kan ik me broertje niet zien in het spel, een spel dat gehost wordt door ons ziet niemand en nog veel meer van die dingen.

Verwijderd

Topicstarter
dus als ik het goed begrijp kun je niet met meer via netwerk online gamen? of is daar een oplossing voor?

• Weppel
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-08 17:43
Verwijderd schreef op 18 augustus 2002 @ 19:59:
Het gaat om nu even om "the moon project" maar ook met veel ander spellen.
wat er gebeurd is verschillend, de ene keer kan ik me broertje niet zien in het spel, een spel dat gehost wordt door ons ziet niemand en nog veel meer van die dingen.
Dat laatste is, omdat je via een server gaat (neem ik aan, ik heb nog steeds te weinig info).
Je host de game bijvoorbeeld op een pc in het netwerk (bijv ip 10.0.0.10 op poort 1337). Men connect dan naar de server (bijv ip 213.131.131.131) op poort 1337. De server weeet niet wat hij met deze poort moet doen (weet hij veel dat jij een game in zn netwerk host), en geeft dus een mooie Connection Denied terug.
Om dit op te lossen, moet je de porten forwarden van de gameserver (dus aangeven dat poortje 1337 moet worden doorverwezen in het netwerk nar ip 10.0.0.10).

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

1 IP ziet (die van de server).
bedoel je met server:
De bak die i-net deelt of
een publieke gameserver die in JOU lan staat?

--> 1 is dat bij alle spellen zo?
--> 2 zie antwoord Weppel !

You don't need eyes to see, you need vision

Verwijderd

Topicstarter
Met sever bedoel ik het bakkie dat internet deeld, dat doe ik met sygate.
het besturings systeem is windows 2000

Dat vehaal van die poorten, waar geef ik dat op? en hoe?

Met ouder spellen heb ik er geen last van.

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem doet zich voor als meerdere mensen van uit het netwerk, achter de server die internet deelt, het zelfde spel via internet willen spelen. Hoe kan je dit oplossen? :?

Ik weet nu dat het spel alleen het IP adres van de server ziet. 8)7

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-08 22:18

ThaHandy

Discovery Channel

hmzz ik zie zoniet wat het probleem kan zijn..
et zou eigenlijk gewoon moeten werken

gebruik je proxy/NAT?

Verwijderd

Topicstarter
ThaHandy schreef op 18 augustus 2002 @ 21:09:

gebruik je proxy/NAT?
Geen idee, ik gebruik sygate en heb geen idee waar die mee werken veder heb ik tcp/ip protocol

Verwijderd

Topicstarter
ThaHandy schreef op 18 augustus 2002 @ 21:09:

gebruik je proxy/NAT?
Geen idee, ik gebruik sygate en heb geen idee waar die mee werken veder heb ik tcp/ip protocol

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:42

Predator

Suffers from split brain

Therapy:
Gebruik de edit knop ipv onnodig je topic omhoog de schoppen en dubbele post te maken.

-> Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Portmappen is hoogtwaarschijnlijk niet nodig, mischien kan je hier de foutmelding achterlaten?

You don't need eyes to see, you need vision

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-06 11:13

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

en zeggen met welke games je der last van hebt

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

Verwijderd

Topicstarter
De spellen geven geen fout meldingen maar het is meer van ghosten, mensen zien jou wel maar de anders uit het netwerk niet en van als de 1 in een spel zit of maakt kan de ander niet joinen.

De spellen waar dit mee is? uhmmm dat zijn er heel wat. De spelen die ik het laatst heb gespeelt en waar ik het me kan van herinneren zijn: The moon project, Nfs 4, Doom 2, Interstate 82, Age Of Empire 2, Ghost Recon, Mobiel Forche.

:'(

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

meerdere mensen willen hetzelfde spel spelen achter een nat router

is volgens mij onmogelijk de game server commmuniceert alles naar 1 ip adres, de router

je krijgt dus meerder gebruikers op 1 adres voor spel (die allemaal naar dezlfde port luisteren) .. nee de meeste spelen ondersteunen dat niet zover ik weet

wat je wel kunt doen is de router/gateway als gameserver draaien dat moet werken omdat deze server geen omgeNATte ipadressen krijgt
(elk adres is uniek dan) ............

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
fish schreef op 19 augustus 2002 @ 00:19:
meerdere mensen willen hetzelfde spel spelen achter een nat router

is volgens mij onmogelijk de game server commmuniceert alles naar 1 ip adres, de router

je krijgt dus meerder gebruikers op 1 adres voor spel (die allemaal naar dezlfde port luisteren) .. nee de meeste spelen ondersteunen dat niet zover ik weet

wat je wel kunt doen is de router/gateway als gameserver draaien dat moet werken omdat deze server geen omgeNATte ipadressen krijgt
(elk adres is uniek dan) ............
Oke bedankt _/-\o_

................................ :?

En hoe doe je dat?

Verwijderd

Je netwerk heeft alleen interne adressen (192.168.x.x) en om online te gamen heb je maar 1 IP adres. Dus 1 computer waarmee je online kan gamen.
Kan iemand mij uitleggen waarom ik dan (tot vóór mijn router) via Sygate probleemloos met 3 man kon UO, UT, CS, DoD enz enz enz kon spelen.... volgens mij had ik niks moeilijks ingesteld... gewoon oud bakje met Sygate ... dus volgens mij moet het wel gewoon kunnen

<edit> en met mijn router exact hetzelfde... uit de doos... routing table aangegeven zoals in de "quickstart guide" stond.. en gaan met 3 PC's en op lanparty's met tientallen... probleemloos</edit>

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2002 01:10 . Reden: niet goed uitgelegt ]

Verwijderd

Topicstarter
Predator schreef op 18 augustus 2002 @ 22:06:
Therapy:
Gebruik de edit knop ipv onnodig je topic omhoog de schoppen en dubbele post te maken.

-> [afbeelding]
Jaja ik weet het, had wat last van de warmte en drukte 2x op het knopje.

Verwijderd

nieuwe generatie spellen zoals warcraft 3 hebben hier support voor gemaakt zodat je een port kan instellen en hierdoor via netwerk met ze 2'en online kan maar bijvoorbeeld met Counter-Strike heb je port 27015 en als je dan allebei daar naartoe connect krijg je dat 1 dropt?? dan moet de ander maar een server vinden op port 27016+ :o

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-06 11:13

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

mja daarom vroeg ik ook wat voor spellen idd tis heel vreemd bij sommige routers werkt het wel gewoon allemaal en de meeste software routers werkt dat ook maar bij andere routers lukt het gewoon niet om met 2 pc's online te spelen met zelfde game

(cs is trouwens leuk voorbeeld wat je daar aan haalt bij vele routers werkt dat gewoon 2 pc's naar 1 serv maar bij bv vigor router laaste firmware dus ineens weer niet, nu kan je wel +clientport 27004 en +clientport 27005 achter je snelkoppeling zeten maar toch blijft het vreemd)

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

nat is in staat om het (http) verkeer van meerde pc's naar het zelfde doel adres/poort te scheiden te scheiden aan de hand van de packetsequence(nummering) o.i.d.

michien doet de cs server ook zoiets maar dan binnekomend . .. zou wel intelligent wezen

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
wat ik er uit op maak is dat er niet een echt oplossing is hier voor is, of is dat er wel maar het is niet bekent?

Wat moet ik nou toch doen..........

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

probeer eerst je router pc als server op te zetten... dat zal waarchijnlijk wel werken

(sommige gameservers letten op het serienummer/cd key die je hebt gebruikt en laten die maar 1 keer toe! )

van wie is dat spel ? .. url ?

Iperf

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:52
Eea hangt van het spel af. Games met een fatsoenlijke netwerk engine (o.a. UT, Q3, enz) kan je zonder problemen met meerdere mensen achter een NAT router spelen. Je wordt door die servers geidentificeerd met een een IP adres en een poortnummer, en dat poortnummer wisselt per sessie. Voor de server is de ene speler dan bv x.x.x.x:2234 en de andere speler x.x.x.x:4532. Een goede NAT implementatie zorgt er voor dat dit zelfs als het poortnummer op jullie PC's hetzelfde zou zijn, dit naar buiten toe toch anders is, dus:

10.0.0.2:1060 -> x.x.x.x:1060
10.0.0.3:1060 -> x.x.x.x:1061

Dit staat geheel los van het destination poort nummer, dus y.y.y.y:27015 (oid). Al zou je daar 100 sessies naar toe willen hebben, als aan bovenstaande wordt voldaan, en de gameserver kan er mee overweg (wat 'ie kan, als 'ie iets waard is), dan is dat geen probleem.

Problemen ontstaan pas als de server een bepaald source poortnummer verwacht, of als de server data terug wil sturen op een andere poort. In dat geval moet je met portmappings gaan werken, en ben je beperkt tot 1 speler.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Verwijderd

Topicstarter
De Url van "The Moon Project" is www.moon-project.com

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een paar gegevens gekregen van iemand die het spel ook speelt, hoe stel je die in onder Sygate (software router)?

Dit zijn de gegevens:
Poort 2300 - 2400 vrijstellen en dan poort 47624
netserver.earth2150.com => 212.78.110.18
Pagina: 1