Toon posts:

Asus GF4 TI4400 128mb - Geen beeld

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

gister heb ik een Asus GF4 TI 4400 128mb gekocht, ik dus helemaal happy en meteen geinstalleerd toen ik thuis kwam.

Ik had eerst ff de handleiding door genomen...

Ik heb een dell dimension 8200, ik weet niet wat voor moederbord erin zit :/
cpu: P4 1.6

m'n huidige video kaart is een GF2 MX 400 32mb

dus na het lezen ff geplaatst en computer gestart, alles werkte fan ging draaien, geen melding van 'Check Signal Input' van de monitor. maar dan krijg ik gewoon geen beeld, helemaal niks, het power lichtje van de monitor blijft oranje kleurig, ipv groen, zoals het hoort te zijn....

Daarna een aantal keer ff opnieuw erin gezet en nog niks, ik heb ook bios ge-update van m'n moederbord, chipset ook ge-update en nog steeds geen beeld.

Daarna heb ik die GF4 in de comp van m'n pa gezet en daar werkt ie gewoon...
In die van m'n pa zit een Leadtek GF3 TI200, die heb ik ff in mijn comp gezet en die werkt wel goed. geen problemen mee...

Weet iemand misschien wat er fout is? en hopelijk een oplossing weet...

Verwijderd

voeding???

Verwijderd

hoe veel watt is je voeding

Verwijderd

heb ie eerst die gf2 uninstalled??

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Die gf2 uninstallen is het probleem niet, want dan zou de pc wel beeld moeten geven tijdens het booten. Ik denk eigenlijk ook wel aan de voeding. Trek de HD er eens uit en kijk of de pc dan wel beeld geeft :)

En Lemorne007.. er is je al vaker iets gezegd over de editknop..

Verwijderd

Topicstarter
m'n voeding is 250 watt, ik had dat ook al gedaan, die gf2 uninstallen en dan doe gf4 erin, maar werkt niet

ik heb aan de achterkant, zo'n rood schakelaartje, en die staat nu op 230 watt

die 230 watt moet volt zijn :/

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:23

Maximus

PhD i.o.

de echte GF4-tjes zijn voedings vreeters. misschien heeft je pa wel een 300watt?
update zei dat een 300 beter was voor een GF4 + CPU + Mobo en de rest

You know what, Stewie, if you don’t like it, go on the Internet and complain.

Verwijderd

Topicstarter
ja m'n pa heeft een 300 watt voeding, ik heb ook naar dell een mail gestuurd met m'n probleem, maar moet ik nog ff afwachten op antwoord

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Trek dan ff de stroomkabel uit je hd en kijk of je pc dan wel beeld geeft. Zo ja dan is het 90% zeker een te zwakke voeding :)

Verwijderd

Topicstarter
ok heb ik gedaan, maar m'n monitor geeft nog steeds geen beeld :'(

• glashio
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-08 08:20

glashio

C64 > AMIGA > PC

Ik had het zelfde probleem 1.5 jaar geleden.. met Asus TNT2 Ultra met een Dell Dimension 500 (PIII)... De combinatie Asus<->Dell ging niet werken ;( Zelfs de 'Dell Support' ( wel enorme goeie service by the way :) ) kon het probleem niet oplossen voor me... daarna andere videokaart gekocht,...

> Google Certified Searcher
> Make users so committed to Google that it would be painful to leave
> C64 Gospel
> [SjoQ] = SjoQing

Verwijderd

Topicstarter
:( shit...... dus als ik een leadtek haal dan zou die wel moeten werken

• glashio
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-08 08:20

glashio

C64 > AMIGA > PC

Hoogwaarschijnlijk wel... Ik had daarna een Diamond Viper TNT2 Ultra no problemo :D ... geeft die dell wel beepjes -> 'videocard not present' dee die bij mij wel

> Google Certified Searcher
> Make users so committed to Google that it would be painful to leave
> C64 Gospel
> [SjoQ] = SjoQing

Verwijderd

Topicstarter
die dell heeft aan de achterkant wel van die diagnose lichtjes

a/b/c/d.... a en c zijn oranjekleurig en c en d groen

http://docs.euro.dell.com...dim8200/codes.htm#1101572
^^ hier zie je waar dat voor staat....

ik krijg geen 1 beep....

Verwijderd

heb ik ook al voorgehad, met een msik7t266 en gf2mx, verklaring: geen, nix noppes, nooit gevonde, zelfs naar winkel gedaan (wa ik echt nie graag doe), die vonden ook totaal nix.... het rare is dan, alles uit elkaar gehaald, herinstalleren, en werkte als bij wonder....
en kweet nog altijd nie aan wa het lag

dus mijn tip, mss alles es uit elkaaar draaien, zien dat er totaal nerges kortsluiting kan zijn, desnoods deel van pc samenstellen op een houten tafel ofzo, en teste

Verwijderd

Ik heb ook zelf een deel gehad, en eens van een nvidia riva 128 4 md :) naar een geforce 2 gts gegaan.

Inderdaar geen beeld :(, HELL gebeld. zij zeiden dat mijn monitor de signalen (21 van dell zelf) niet goed konden berijken als er niet van te voren genoeg spanning was in de monintoer :?, maar goed nu doet het alles naar behoren, omdat ik een nieuwe bios heb geinstaleert. (en natuurlijk wat met het kaartje in het agp slot vrikken ;) )

• .Frank
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-08 11:19

.Frank

Frank.

Ik had zo'n probleem een tijdje terug exact hetzelfde, en bij mij lag het eraan dat ik mijn werkgeheugen in de verkeerde sloten had gestoken (in 3 ipv in 1, schaam schaam). Maar jij hebt je geheugen niet verplaatst, of wel?

Dutch StarCraft League | Campzone Tapijtrugby-kampioen (I've got the scars to prove it)

Verwijderd

Topicstarter
hmm, ik heb mijn geheugen niet verplaatst of vervangen dus dat zit goed,

en om alles ff uit elkaar te schroeven voel ik ook niet veel voor :S hij zou het gewoon moeten doen.... :'(

Verwijderd

Misschien een domme vraag, maar zit ie diep genoeg in het slot. Ik heb weleens het metaal van een grafische kaart licht moeten buigen om 'm diep genoeg in het slot te krijgen! Als de PC verder gewoon boot, maar geen beeld geeft doet me dit erg daar aan denken! suc6

• AJ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-05 21:12

AJ

Net een 3D Prophet 8500 in een Dimension gezet en ik moest wel eerst de oude drivers eraf gooien vóór de installatie anders ging-ie niet werken.

Is dat ook het probleem niet dan is het wel interessant om te weten wat voor kaart eruit kwam.

• basset
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-08 13:20
Ehh, wat ik had is dat mn agp op 2x stond met mijn radeon8500, toen starte mn PC ook niet op. Oude kaart erin AGP op 4x en toen werkte ie wel.

Misschien heeft deze kaart ook minimaal AGP 4x nodig.

Nu ik lees dat ie in je pa's PC wel werkt denk ik dat het idd het agp verhaal is wat ik zei, probeer het maar en laat het weten, ik ben heel benieuwd

Hop,hop,hop!

Verwijderd

Topicstarter
de kaart zit er goed in, anders kan ik de klem niet dicht doen die al m'n kaarten vastzet.

De drivers van de GF2 mx heb ik ook verwijdert, ik heb gewoon de standaard vga drivers geinstalleerd.

m'n bios layout is wat anders, dus ik weet niet echt hoe ik de agp op 2x of 4x moet zetten.
http://docs.euro.dell.com...8200/syssetup.htm#1097056
M'n bios layout ziet er zo uit ^^....

misschien dat iemand weet hoe dat moet (agp 2x / 4x) :)

ik zal straks als ik terug ben van m'n werk toch maar ff alles loskoppelen en dan 1 voor 1 terug zetten en telkens na elk teruggeplaatst onderdeel kijken of ie dan werkt...

Verwijderd

Misschien zoveel mogelijk apparaten loskoppelen en dan nog eens proberen te booten, misschien krijgt de gf 4 dan wel genoeg watt.

Dan weet je ook meteen dat het aan je voeding ligt.

• basset
gewoon Dell ff bellen, die willen wel helpen hoor bet je bios.
Dell heeft nou eenmaal stomme biossen.

Hop,hop,hop!

Verwijderd

basset schreef op 19 augustus 2002 @ 13:41:
Dell heeft nou eenmaal stomme biossen.
Dat zie je in mijn ogen verkeerd, Dell's opzet is om kant en klare pc's te maken voor particulieren en bedrijven, waar niets aan gedaan hoeft te worden.
Ga jij echt extreme dingen doen, zoals hardware vervangen, dan is het een "stomme" bios.
Maar zolang je er bij blijft waar het voor bedoeld is, heb je er geen last van.
Koop dan gewoon een echte pc, als je die instellingen nodig hebt.

• basset
Blijft een stomme bios. Een videokaart vervangen is nou niet echt een extreem iets hoor!

Hop,hop,hop!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 augustus 2002 @ 13:53:
[...]

Dat zie je in mijn ogen verkeerd, Dell's opzet is om kant en klare pc's te maken voor particulieren en bedrijven, waar niets aan gedaan hoeft te worden.
Ga jij echt extreme dingen doen, zoals hardware vervangen, dan is het een "stomme" bios.
Maar zolang je er bij blijft waar het voor bedoeld is, heb je er geen last van.
Koop dan gewoon een echte pc, als je die instellingen nodig hebt.
dat zal ie vanaf nu ook wel gaan doen :)
Je kunt proberen er een nieuw bios in te flashen, misschien dat er ook gewone biossen op de Dell site wordn aangeboden. Anders sowieso de nieuwste erin flashen.

Verwijderd

basset schreef op 19 augustus 2002 @ 14:28:
Blijft een stomme bios. Een videokaart vervangen is nou niet echt een extreem iets hoor!
Wel als je afhankelijk bent van AGP agerperture size, of 2x/4x modus.
Maar goed, ik ga ff zoeken.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 18 augustus 2002 @ 19:30:
Daarna een aantal keer ff opnieuw erin gezet en nog niks, ik heb ook bios ge-update van m'n moederbord, chipset ook ge-update en nog steeds geen beeld.
ik heb m'n bios al geflasht met de nieuwste versie.....

Verwijderd

Topicstarter
hmm... ik heb alles losgekoppeld en opnieuw geplaatst :/ nog steeds niks
echt wazig en van dell heb ik ook nog geen antwoord gekregen, morgen ff de support bellen :(

en btw dell gebruikt eigen moederborden, dus niet eentje van asus,msi etc

• basset
Vraag hoe je die AGP kunt omzetten. Heb je misschien een jumper op je videokaart waarbij je wellicht kan kiezen tussen 2x of 4x. (Tenzij de kaart 4x only is) kwa snelheid maakt het nagenoeg geen donder uit

Hop,hop,hop!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb die asus terug gebracht, en vandaag een leadtek gf4 ti4200 gekocht
deze doet het wel....

:D

• AJ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-05 21:12

AJ

moest niet mogen; als je aan de specs van Asus voldoet had hij moeten werken.
Pagina: 1