Toon posts:

MSI KT3 Ultra-Aru, 52 graden?

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
--> MSI KT3 Ultra-Aru moederbord.

"Hardware sensors monitor" gaf donderdag een stressed temperatuur aan van mijn moederbord van 50 graden, CPU 46 graden. Zonet echter:
Idle:
Moederbord: 49 graden
CPU: 48,5
Stressed:
Moederbord: 52 graden
CPU: 52,5 graden

Is dit normaal? Ik heb een AMD Athlon XP 1800+ @ 1533 mhz.

Overige specs: http://got.duck.ath.cx/system/?usr=1996

• sarlo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-08 20:24
heyt mobo wordt wel erg warm vindt ik meestal is het mobo iets van 30 as de cpu rond de 50 graden wordt.
En hoe zit het met de airflow van de kast???
edit:
nog 11 :D

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

als je system-temp-metertje vlak bij je northbridge zit kanie wel dat soort temps aangeven.
ik heb nu (always stressed door koe) CPU 51, en SYS 44.
en dat is een Duron800 @ 896 (FSB 112x8) met 8 systems fans erin!

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Verwijderd

m'n CPU (xp 1700+) zit op 52 graad, en chassis op 50 graad, en dat met 3 casefans, en een PAL 8045 op de cpu
Vrij normaal met deze tropische temperaturen hoor. (33 graad kamertep)
Heb ook nog een TB1200 staan, en die zit op 62, maar daar zit maar een kleine (5cm) hsf op, zonder casefans; alleen dit is iets te veel vant goeie :(

Verwijderd

Topicstarter
gfo schreef op 18 augustus 2002 @ 18:40:
En hoe zit het met de airflow van de kast???
edit:
nog 11 :D
Ik heb geen systemfans erin hangen, kast zit verder altijd dicht. Ik heb verder geen verstand van airflow (:o), dus moet je meer weten?

Op dit moment heb ik m open staan en naast een open raam, hij lucht nu vrij goed door en beide zitten rond de 38 graden. Maar goed, normaal zit de kast dicht en staat ie verder naar achter en dus niet naast een (open) raam.

• SouLmaN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:04
Die temps heb ik ook (zelfde mobo en cpu) alleen mijn kast is wat koeler. Komt door het warme weer en dat je kast dicht is en geen airflow heeft. Is verder wel normaal en kan geen kwaad.

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Verwijderd schreef op 18 augustus 2002 @ 20:47:
[...]

Ik heb geen systemfans erin hangen, kast zit verder altijd dicht. Ik heb verder geen verstand van airflow (:o), dus moet je meer weten?

Op dit moment heb ik m open staan en naast een open raam, hij lucht nu vrij goed door en beide zitten rond de 38 graden. Maar goed, normaal zit de kast dicht en staat ie verder naar achter en dus niet naast een (open) raam.
airflow kan je het beste van onder naar boven laten gaan.
neem aan dat je weet dat warme lucht opstijgt (natuurkunde).
dus voor onderin een casefan die koude lucht zuigt van buiten, Op CPU hoogte een uitblazende en (als het kan) boven de voeding een uitblazende.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:18

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.