Webserver

Pagina: 1
Acties:
  • 174 views sinds 30-01-2008

• Struet
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-09-2002

Struet

StreutWebdesign

Topicstarter
Wij hebben thuis een netwerk van 4 pc's en een laptop, 1 pc deelt het kabel-internet, die pc is: Pentium III 800Mhz, 256Mb ram, 60gb harddisk, en die wil ik dus gaan gebruiken als webserver, dat heb ik nu gedaan met Analogx Simple Webserver, is dit veilig???? Kunnen ze niet zomaar in mijn harddisk komen???

PIII, 800Mhz, 256Mb ram, 20+60gb harddisk, Geforce2 mx400 64m tv-out, Lite-on 16x dvd, Lite-on 40 x cd-rw. StreutWebdesign Windows Longhorn: www.streutjes.nl

• Sequence
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-05-2024

Sequence

Online marketing

ik gebruik zelf apache, erg makkelijk en met firewall ernaast is het veilig :)

• Struet

Struet

StreutWebdesign

Topicstarter
Ik heb mijn pc zo ingesteld: Ik heb Windows XP, 2 netwerkkaarten, 1 voor kabel internet, en een voor het thuisnetwerk op een switch, mappen gedeeld, ZoneAlarm 3.0 erop draaien, en Analogx Simple Webserver, is dat zo veilig, en kunnen hackers niet in die gedeelde mappen komen??

PIII, 800Mhz, 256Mb ram, 20+60gb harddisk, Geforce2 mx400 64m tv-out, Lite-on 16x dvd, Lite-on 40 x cd-rw. StreutWebdesign Windows Longhorn: www.streutjes.nl

• Struet

Struet

StreutWebdesign

Topicstarter
Is apache makkelijk intestellen, en moet ik niks intypen?? Gewoon instaleren WWW map toewijzen en klaar of??

• HielkeJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ze zullen er wel bij kunnen komen, maar waarom zouden ze dat willen??

• Struet

Struet

StreutWebdesign

Topicstarter
Maar als ik die webserver weg zou denken, kunnen ze er dan nog bijkomen??

Verwijderd

Struet schreef op 18 augustus 2002 @ 18:35:
Maar als ik die webserver weg zou denken, kunnen ze er dan nog bijkomen??
Licht eraan of je alles goed configureert

• Struet

Struet

StreutWebdesign

Topicstarter
Wat bedoel je met configureert, je kunt iets alleen delen of niet!

• eghie
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

eghie

Spoken words!

ik zou als ik jou was gewoon apache nemen.
ik ken dat analog x simple server programma wel en heb het ook gebruikt, maar je kunt haast niks instellen en je ziet geen info over je bezoekers.
bij apache zie je dat wel en apache is ook niet moeilijk in te stellen hoor.
edit:

sorry je 2e post niet goed gelezen. 8)7 8)7 |:(

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:52

Pogostokje

* twiet *

Struet schreef op 18 augustus 2002 @ 18:37:
Wat bedoel je met configureert, je kunt iets alleen delen of niet!
Mja, maar mensen met kwade bedoelingen gaan echt niet af op datgene wat jij deelt of niet deelt. Dat maakt in zo'n geval toch niks uit, niet?

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

Verwijderd

Superveilig is anders, in theorie behoort een web- of ftpserver of iets dergelijks natuurlijk in een zogenaamde demiliterized zone.

Hier heeft je firewall dus 3 netwerkkaarten voor nodig waaraan het modem hangt met internet, de webserver met eigen ip-range en het huisnetwerk met een andere ip-range. Dan nog de routertables goed zetten zodat je niet van de webserver ip-range op de huis ip-range kan komen.

Maar wellicht dat dit wat ingewikkeld (en kostbaar) wordt. Zolang je de rechten goed instelt en er niet al te grote lekken in of XP, Zonealarm of Analogx Simple Webserver zitten ben je 'veilig'.

• Novah
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-08 13:47
Ik gebruik ook simple server, hoe zit dat met appache?
Simpleserver dan selecteer je een map en druk je op start webserver en heb je een webserver, hoe zit dat met appache? :?

• Struet

Struet

StreutWebdesign

Topicstarter
Nee, smoothwall werkt niet onder windows, dat is linux!!!

• Struet

Struet

StreutWebdesign

Topicstarter
Ik heb op die pc waar ik internet mee deel, een webserver tooltje opstaan, dus geen aparte server.

• eghie
  • Niet online

eghie

Spoken words!

Novah schreef op 18 augustus 2002 @ 18:40:
Ik gebruik ook simple server, hoe zit dat met appache?
Simpleserver dan selecteer je een map en druk je op start webserver en heb je een webserver, hoe zit dat met appache? :?
met appache gaat dat iets ingewikkelder, daar mot je nog eerst verschillende dingen instellen voordat je hem kunt gebruiken, maar het instellen is niet echt moeilijk. en je kunt apache samen met mysql en php installeren en dat wil volgens mij niet bij simple server van analog x (correct me if i'm wrong).
je kunt apache altijd proberen en bevalt het je niet dan gooi je het er weer af.

• Struet

Struet

StreutWebdesign

Topicstarter
Op http://217.121.9.3/netwerk.JPG staat hoe het netwerk eruit ziet.

Op pc 1 deeld hij internet naar die switch dus die 4 andere pc's, en die pc 1 dient als webserver met Simple Webserver, is dat veilig??

• Novah
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-08 13:47
Veilig?

Nee, als er iemand een brandbom door je raam gooit is alles naar de kloten, dan kan je 100 'firewalls' installen. Waarom wil je weten of dit veilig is? Ik bedoel... wie wil jou nou hekken? En instal gewoon wat firewalls dan is het altijd goed.

• Struet

Struet

StreutWebdesign

Topicstarter
Maar Apache is wel even veilig als Simple Webserver of zie ik dat fout??

• Struet

Struet

StreutWebdesign

Topicstarter
Is er een website waarop je kunt chekken als je pc "waterdicht" dicht is??

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Apache is zo ongeveer de veiligste zeg maar, dwz er zullen het minste bugs inzitten simpelweg omdat ie gewoon het meest gebruikt wordt, en zodra er een bug ontdekt wordt, wordt er gewoon snel een nieuwe versie gemaakt :)
als je dus genoeg update, is ie zeker veilig

en een website waar je kunt checken of je pc waterdicht is, is er zeker.

http://scan.sygate.com
www.grc.com

verder vind ik dit een ERG warrig topic... maar dat kan aan mij liggen..

Verwijderd

Je hoeft heus niet zo snel achter elkaar te reageren hoor, Struet. Dat wekt alleen irritatie op, bovendien is daar ook de 'edit' knop voor uitgevonden.

• veldmuis
  • Niet online
Struet schreef op 18 augustus 2002 @ 18:40:
Nee, smoothwall werkt niet onder windows, dat is linux!!!
mja die snap ik dus niet :?

- bedankt voor de mededeling.. :?
- Smoothwall is geen webserver verder, maar gewoon een complete linuxdistro om je internet te delen, en er zit geloof ik ook standaard apache bij.. :)

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Struet schreef op 18 augustus 2002 @ 18:56:
Maar Apache is wel even veilig als Simple Webserver of zie ik dat fout??
met apache heb je het voordeel dat, mocht er een bug inzitten, dat er snel een patch voor is, aangezien heel veel websites op apache draaien, met die simple webserver is dat niet zo, mocht daar een bug inzitten, kan het veel langer duren eer er een patch is, maar de naam zecht het zelf al he? Simple Webserver...

Wil je toch een makkelijkere server dan apache (hoewel die eigenlijk niet eens zo moeilijk is, tis meer even de documentatie doorlezen) dan zou je ook voor bijvoorbeeld Xitami kunnen kiezen, deze heeft meer mogelijkheden dan die van AnalogX, maar het grote voordeel van deze tenopzichte van Simple Webserver is de logfunctie (net als Apache die heeft) daarmee kan je altijd zien wie wat heeft gedaan op je server.

• Struet

Struet

StreutWebdesign

Topicstarter
Waar kan xitima downloaden??? En kan een pc er tegen om 24 uur 7 dagen per week aan testaan??? Kan daardoor niet de cpu of de voeding door kapot gaan??
Poort 80 is open, maar das normaal als je een webserver hebt ofniet??

• eghie
  • Niet online

eghie

Spoken words!

veldmuis schreef op 18 augustus 2002 @ 19:09:
[...]

mja die snap ik dus niet :?

- bedankt voor de mededeling.. :?
- Smoothwall is geen webserver verder, maar gewoon een complete linuxdistro om je internet te delen, en er zit geloof ik ook standaard apache bij.. :)
hij reageerde op mijn vraag, ik vroeg namelijk of smoothwall ook onder windows kon draaien, maar ik heb die vraag al weer weggehaald, omdat ik het al weer wist en omdat hij al een firewall heeft.
ik stelde hem namelijk een paar firewalls voor waardoor hij veilig is met z'n servertje.

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Struet schreef op 18 augustus 2002 @ 19:26:
Waar kan xitima downloaden??? En kan een pc er tegen om 24 uur 7 dagen per week aan testaan??? Kan daardoor niet de cpu of de voeding door kapot gaan??
ff zoeken naar xitami en je was er achtergekomen: http://www.xitami.com/download.htm

weet je hoeveel servers er 24x7 aanstaan? als je koeling goed is is er niets aan de hand. http gaat meestal via tcp poort 80 ja.

edit:

leffe_blond twee seconden :? eerder 7 min :P of denk jij niet zo snel >:) :+

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Struet schreef op 18 augustus 2002 @ 19:26:
1 tucows??? google??? ..
2 waarom zou dat niet kunnen? cpu wordt niet warm van 3 requests per dag, en het is zonde van een PIII om die alleen maar te gebruiken als homeservertje (P133 met NT4 is meer dan genoeg)
3 een webserver heeft meestal poort 80 open ja, maar ook dat kan je manueel instellen in de meeste software..

edit: lol ff 2 seconden je over je post denken en het antwoord wordt al door iemand anders gegeven, naja je kan niet klagen dat je niet geholpen wordt...

You don't need eyes to see, you need vision

• Sn3akz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-01 20:37
Struet: Je stel wel erg veel (heeele basic) vragen. Kan je niet beter even door leren voordat je een eigen domein begint?

NoFI

• veldmuis
  • Niet online
Sn3akz schreef op 19 augustus 2002 @ 13:19:
Struet: Je stel wel erg veel (heeele basic) vragen. Kan je niet beter even door leren voordat je een eigen domein begint?

NoFI
Ben ik het helemaal mee eens...eigelijk had je alles wat hier staat zelf uit kunnen zoeken/zelf bedenken

denk je bijvoorbeeld dat de t.net servers 's nachts uitgaan ofzow? :)

een gemiddelde serveruptime zal zo'n 50 dagen zijn gok ik...met linux dan ;)
windows geen idee eerlijk gezegd. :)

dus
doe es wat moeite, als je het zelf voor elkaar hebt gekregen is het ook allemaal veel leuker...van alles voorgekauwd krijgen leer je weinig van :)

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-08 22:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

apache: http://www.apache.org
Xitami http://www.xitami.com/download.htm

Als men het over webserver heeft, hoor je over het algemeen elke keer 2 pakket namen: apach en IIS.
IIS zie je regelmatig in het nieuws omtrent buxs en exploits , en vervolgens dat deze abused zijn (dit omdat 9 v/d 10 keer de beheerders/users ervan te dom,achterlijk en lui zijn om te patchen).
Apache zie je ook vaak, en met een beetje logisch zoekwerk was je er zo achter dat zo'n beetje alle t.net servers op Apache draaien.

Doe nou eens een gok, een simpel gratis programmatje genaamd xitami wat je bijna nergens tegenkomt en zo goed als geen configuratie kent; en aan de andere kant de door de halve wereld gebruikte Apache ...
Welke zal er sneller/stabieler/veiliger zijn :?
En als jij een lek OS zonder firewall hebt, dan maakt een webserver die rot gepatched is ook nix meer uit hoor ;)

En idd, gelieve in het vervolg even google als je een antwoord niet helemaal begrijpt.

Braaikamer - Smoke&BBQ

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.