Toon posts:

pc dood, voeding ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi, mijn pc is compleet dood.
Start niet meer op, doet echt helemaal niets.
Hoe groot is de kans dat het slechts de voeding is die klaar is ?
Of bestaat er een redelijke kans dat het mijn mobo is.
'k heb helaas geen andere systeem om te testen anders had ik dat zeker al geprobeert.

• Mark309
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Mark309

Ook wel Piet

Grote kans dat het alleen je voeding is... Heb ik ook eens gehad.. suc6 ermee

Productman.nl - Helpt startups in de Achterhoek en Liemers - https://www.wiegaaterverhuizen.nl - Versla de makelaar ;)

• Wolfje666
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-12-2025

Wolfje666

Shooter fanatic

Ik zou toch ff kijken of je bij een kennis of iets dergelijks een voeding kan lenen om te testen.
Of je moet gelijk een nieuwe (zwaardere) voeding willen kopen, kan ook natuurlijk.
Kun je er gelijk weer een hele tijd tegenaan met een "verse" voeding. :)

De Mazda 323F Club Holland
vanVlietDesign - Fotografie en Webdesign

Verwijderd

Als je mobo stuk was zou er nog wel 'iets' gebeuren.

Je zegt dat er niks gebeurt dus hoogstwaarschijnlijk je voeding.

Verwijderd

Topicstarter
laten we het hopen, 'k het net gister alles weer gefixed. Nieuw mobo er in gezet.

Het gebeure toen ik mijn bios aan 't instellen was. Draaide met fsb op 133 en toen ik hclk op +33 zette liep vast direct bij 'binnen komen' van xp.
Toen ik 'em wilde uitzetten reageerde hij niet meer en dat is tot op heden zo.
Volgens mij moet die instelling best kunnen, mischien vast lopen ofzo maar helemaal kapot ?

Specs

msi kt3 ultra
xp +2000
2x 256 mb corsair pc 2700 c2 heatspreader
msi geforce 4600 ti

• RiDo78
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Kijk eens of je de voeding kunt starten zonder mobo: verbind pin 7 (grijs) met 8 (zwart) en pin 14 (groen) met pin 15 (zwart).

Lukt dit niet is je voeding aan vervanging toe.

Verwijderd

Kijk, wat we dus echt willen weten is watvoor voeding je hebt.. ;)

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 16:34
kan ook zijn dat je voeding te heet is geworden
sommige schakelen dan auto uit mbv relais
duurt even en dan kun je em weer starten

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-02 17:43
Even alles van je voeding halen behalve een fan, of een CD-ROM ofzo. Kijk of het laatje open wil. Maar ik gok dus van niet, het is vast en zeker je voeding. Die gaan redelijk vaak stuk.

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Verwijderd

zeker een 100watt voeding 8)7

Verwijderd

Topicstarter
Nee het is een 300 watt voeding.

Alles doet het nu weer, 6 uur later en na 5 keer opnieuw proberen.
Ik heb ook ff alle aansluitingen van de voeding extra aangeduwd misschien was dat het.
Die tip van het te warm worden van de voeding zou ook goed kunnen, heb ik wel eens eerder gehad.

Ik koop wel gewoon een backup exemplaar voor het geval dat :)

Voorals nog ben ik weer een gelukkig man !!!!

• marsian
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:11
RiDo78 schreef op 18 augustus 2002 @ 21:33:
Kijk eens of je de voeding kunt starten zonder mobo: verbind pin 7 (grijs) met 8 (zwart) en pin 14 (groen) met pin 15 (zwart).

Lukt dit niet is je voeding aan vervanging toe.
ik heb een voeding hier die ik wil testen. Is deze methode een veilige methode, of kan ik de boel ermee opblazen?

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

marsian schreef op 19 augustus 2002 @ 14:11:
[...]

ik heb een voeding hier die ik wil testen. Is deze methode een veilige methode, of kan ik de boel ermee opblazen?
Die methode is compleet veilig, alleen moet je er rekening mee houden dat sommige voedingen (bv. Enermaxen) een minimale belasting hebben. Zijn ze onbelast en je probeert hem zo aan te zetten, dan zal dat dus niet gaan lukken, de voeding schakelt zichzelf dan uit.

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07:52
marsian schreef op 19 augustus 2002 @ 14:11:
[...]

Volgens mij moet er altijd wel wat aan de voeding hangen, zoals een HD ed. omdat hij anders er mee op kan houden.

Verwijderd

Als hij ut niet meer doet kan je ook altijd nog ff de zekering in je voeding controleren... ;)

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

Verwijderd schreef op 19 augustus 2002 @ 14:19:
Als hij ut niet meer doet kan je ook altijd nog ff de zekering in je voeding controleren... ;)
Jups... :)

Kennis van me had een "kapotte" voeding.. meteen een nieuwe gekocht en alles werktte dus weer.. Heb ik gevraagd of ik zijn kapotte voeding mocht hebben... nieuwe zekering erin en dat ding werktte weer perfect :)
Pagina: 1