[ISDN]Lijn is bezet

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• DrJamez
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-08 11:34
Ik heb hier een Dynalink ISDN 64 PPH+. Elke keer als ik verbinding probeer te maken naar welk nummer dan ook is de lijn bezet.
Ik heb de kaart al eens opnieuw geinstalleerd. Helpt niet met nieuwe drivers, ook niet als ik de originele drivers probeer. Ik heb het protocol op DSS1:Euro-ISDN gezet (wat altijd heeft gewerkt) en beide MSN nummers ingevuld zoals het moet. Het enige wat nog zou kunnen is dat de kabel kapot is, maar hoe moet ik dat testen ? Is een ISDN kabel patch/cross/overig ?

Waar kan het probleem zitten?

Temper is the one thing you can't get rid of by losing it.

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eh!

Heb je toevallig een ISDN telefoon? Zou je de lijn kunnen testen.

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

• DrJamez
Nee, helaas heb ik er geen. Is er een andere manier om de lijn te testen?

• MadMurdock
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
isdn kabel is gewoon patch; maar wat je eens zou kunnen proberen is externe toegang verwijderen; alle isdn software verwijderen (bij dynalink meestal bestandje sweep.exe oid); externe toegang weer installeren; nieuwste drivers (voor XP de 3.7.3, en voor Win9x beter 3.6.6) installeren; en dan bidden :)

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Kabel niet kapot? Connector er nog goed aan? Telefoonnummer zonder 0 gekozen? Anders probeer je even een andere kabel?

Verwijderd

DrJamez schreef op 18 augustus 2002 @ 20:52:
Nee, helaas heb ik er geen. Is er een andere manier om de lijn te testen?
jep, vul maar een mobiel nummer in... kijken oftie over gaat

• DrJamez
Mijn topic opende ik met
DrJamez schreef op 18 augustus 2002 @ 18:07:
Ik heb hier een Dynalink ISDN 64 PPH+. Elke keer als ik verbinding probeer te maken naar welk nummer dan ook is de lijn bezet.
En toen kwam Tommy4u
Verwijderd schreef op 20 augustus 2002 @ 16:00:
[...]

jep, vul maar een mobiel nummer in... kijken oftie over gaat
Werkt niet dus :(

Verwijderd

DrJamez schreef op 20 augustus 2002 @ 17:10:
Mijn topic opende ik met

[...]

En toen kwam Tommy4u

[...]

Werkt niet dus :(
ok, wat je kunt doen is je netwer ik config panel leeg mikken, alles eruit, behalve je netwerk shit, dan herstart je je pc, vindt ie opnieuw je isdn adapter, die ff installeren, vervolgens weer naar netwerk-> kijken of er client for ms netw in staat, zo ja ok, niet ff erin mikken

dan ga je naar dun (dial up networking)
daar flikker je die verbinding eruit.
maak je een nieuwe aan, zonder netnummer alles (dat 06760 nummer) bij telnr.
vinkje weg bij kieseigenschappen gebruiken,, en het goede idsn apparaat selecteren. dat moet het werken, zo niet is je lijn gaar... dat ist een ander probleem

Verwijderd

en ja moet je een 0 kiezen voor buitenlijn, als je een quattrofux hebt hoef je dat niet d8 ik... probeer ff andere isdn kaart, zet pc ff dicht bij nt-1 kast neer en probeer het dan, andere kabel, kortom beetje creatief

• DrJamez
Ik hoef geen nul te kiezen aangezien mijn ISDN kaart rechstreeks aan de NT1 zit. Ik ga de rest van je tips ff proberen, ik laat het weten of het opgelost is.

• Oezie Woezie
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

Oezie Woezie

Pim. is de beste

Verwijderd schreef op 20 augustus 2002 @ 18:18:
en ja moet je een 0 kiezen voor buitenlijn, als je een quattrofux hebt hoef je dat niet d8 ik... probeer ff andere isdn kaart, zet pc ff dicht bij nt-1 kast neer en probeer het dan, andere kabel, kortom beetje creatief
bij een quatrofox kan je dat zelf instellen, of je wel og geen "0" wil draaien voor een buitenlijn.

een mooi Tshirt met Pim. is de beste enzo

• DrJamez
Oezie Woezie schreef op 20 augustus 2002 @ 22:51:
[...]

bij een quatrofox kan je dat zelf instellen, of je wel og geen "0" wil draaien voor een buitenlijn.
Klopt. Maar ik heb geen ruk met de Quattrovox te maken aangezien ik rechtstreeks aan de NT1 zit. Heb nog geen tijd gehad om te testen :(

Verwijderd

Wat een gekut over nullen en bellen naar een GSM... jongens, een ISDN-adapter zit rechtstreeks op de NT zoals de topicstarter al netjes heeft gedaan.

Met een ISDN adapter kun je in tegenstelling tot een analoog modem dus geen GSM nr's bellen. Dat herkent ie niet als data.

Rechtsreeks op de NT1 heeft er niks mee te maken dat je een 0 voor een buitenlijn moet kiezen.

Ik denk dat hij zijn Quattrovox eens van de lijn moet halen om te kijken of het probleem dan nog bestaat.
Tevens even kijken of je channelbundling aan hebt staan.

Laatste probeersel; NT1 vervangen.

succes

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2002 20:52 . Reden: Hoie ]

Pagina: 1