Toon posts:

Gewone IDE HDD in Laptop... kan dat?

Pagina: 1
Acties:
  • 159 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een oude laptop, een Digital HiNote P120 en ik wil een gewone IDE Harddisk aan dat moederbord aansluiten.
Het is wel mogelijk om met een converter een laptop HD in een gewone computer te hangen, maar die converter mag je andersom niet gebruiken, want dan werkt het niet.
Hoe kan het dan wel? Waarom kan dit niet?
Laptop HDD is 44 pins, gewoon IDE is 40 pins. Die extra 4 zijn alleen maar voeding en ground enzo. Is een laptopvoeding niet sterk genoeg voor een gewone disk ofzo?

• Metten
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 15:25

Metten

ik hou het graag simpel

een gewone disk zal ook niet in de doorsnee laptop passen denk ik zo :z

Verwijderd

Zoek maar eens op amiga 1200 internal hd, als je goed zoekt vind je éen schema waar je dat mee doen kunt.(heb het zelf nl ook altijd gehad en is allemaal hetzelfde
(in sommige gevallen wil alleen de master maar werken en niet de slave, denk daar aan!!)

Die 4 extra draaden zijn idd +12 en +5 en 0V, maar die kun je dan denk ik beter van de floppy drive afpakken, is nl makkelijker

Succes!!

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
een laptop HD is een 2.5"schijf. Dus dat gaat al niet passen. Tevens zijn laptop hd's gebouwd om schokken op te vangen. Probeer dat dus nooit met een gewone HD

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat er niet om dat het niet past. Ik ga alleen het moederbord gebruiken voor een mod, dus er komt een zelfgemaakte case omheen.

Verwijderd

voor alle duidelijkheid, het is dus gewoon weer een 1 op 1 verbinding, niks bijzonders, zolang je de goede maar aan elkaar verbind.

Waarom het niet gebruikt word?(behalve bij amiga 600/1220)
1. Hd is veel groter
2. Hd neemt meer stroom en heeft je accu dus sneller leeg

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 18 augustus 2002 @ 17:51:
voor alle duidelijkheid, het is dus gewoon weer een 1 op 1 verbinding, niks bijzonders, zolang je de goede maar aan elkaar verbind.

Waarom het niet gebruikt word?(behalve bij amiga 600/1220)
1. Hd is veel groter
2. Hd neemt meer stroom en heeft je accu dus sneller leeg
1. Boeit niet, want ik klus een custom case om die laptop heen
2. De accu is toch al dood. Hij doet het alleen maar met netspanning

Dus als ik een kabel vind/klus die 40 pins 1 op 1 verbindt en van die extra 4 een molex connector dan moet het werken?

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-03 16:12
* DJSmiley gaat zoiets ook doen..

20-40 gig normaal IDE in laptop douwen...
Heb namelijk een oude laptop (p2-400) die van een trap gepleurd is op de kop getikt...
hd is (dus) gecrashed. Ik wil er een normale schijf in/bij/aan tweaken, ideaal voor in de auto!

Kwa pinnetjes en techniek moet het gewoon kunnen, moet alleen ff 12V hebben, dat heeft een laptop hd niet.

Verwijderd

Topicstarter
Nou zie ik het inderdaad bij de ATA 44 specs. Daar zit alleen +5V op pin 41 en 42, maar een gewone disk heeft +12V nodig.

/me heeft het licht eindelijk gezien!

Die laptop moet toch wel ergens +12V hebben denk ik... es kijken :-)

• Vorlon
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 20-03 01:06
Hmm, ik had ooit een digital multia systeempje die ook zo'n laptop hd aansluiting gebruikte. Het systeem is nu pleite maar die converter heb ik nog wel :)

"You are not ready for immortality yet" - Kosh Nararek

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-03 08:51

FastBunny

Give it the Works !

DJSmiley schreef op 18 augustus 2002 @ 18:14:
* DJSmiley gaat zoiets ook doen..

20-40 gig normaal IDE in laptop douwen...
Heb namelijk een oude laptop (p2-400) die van een trap gepleurd is op de kop getikt...
hd is (dus) gecrashed. Ik wil er een normale schijf in/bij/aan tweaken, ideaal voor in de auto!

Kwa pinnetjes en techniek moet het gewoon kunnen, moet alleen ff 12V hebben, dat heeft een laptop hd niet.
Kijk je uit met een normale harddisk in de auto, daar zijn die dingen niet voor gemaakt. Te veel schokken tijdens het werken.

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Verwijderd

Topicstarter
Vorlon schreef op 18 augustus 2002 @ 19:49:
Hmm, ik had ooit een digital multia systeempje die ook zo'n laptop hd aansluiting gebruikte. Het systeem is nu pleite maar die converter heb ik nog wel :)
Hoe veel moet je er voor hebben? E-mail: darthelvis@hotmail.com
Pagina: 1