ik heb dus een win2k server draaien die voor een aantal dingen zorgt.
Dit zijn:
website
ftp server
wat irc botjes
ICS
en als opslag voor intern netwerk
het probleem heeft zich nu dus voor gedaan dat ik vanaf men "workstation" niet meer op de netwerkschijven mag komen.
Dit heeft echter het afgelopen half jaar prima gewerkt en nooit problemen mee gehad.
Ik kan met men workstation echter wel internet op via de server, en de server is ook gewoon te pingen.
De connectie tussen server en workstation is tcp/ip en ze zien elkaar ook.
alleen als ik op de server op een gesharede schijf wil komen krijg ik de volgende melding:
\\server is niet toegankelijk
Aanmeldingsfout: de gebruiker heeft geen toestemming gekregen het aangevraagde aanmeldingstype te gebruiken op deze computer
Dit is op een op de andere dag gebeurt, ik ben al bezig geweest met de accounts maar dat is em niet.
wat dit betreft ben ik et spoor bijster ( en ja de drives zijn geshared)
server specs:
p1 200mhz 212mbram
win2k sp2
tussen pc en server zit een 10/100mbit switch
Dit zijn:
website
ftp server
wat irc botjes
ICS
en als opslag voor intern netwerk
het probleem heeft zich nu dus voor gedaan dat ik vanaf men "workstation" niet meer op de netwerkschijven mag komen.
Dit heeft echter het afgelopen half jaar prima gewerkt en nooit problemen mee gehad.
Ik kan met men workstation echter wel internet op via de server, en de server is ook gewoon te pingen.
De connectie tussen server en workstation is tcp/ip en ze zien elkaar ook.
alleen als ik op de server op een gesharede schijf wil komen krijg ik de volgende melding:
\\server is niet toegankelijk
Aanmeldingsfout: de gebruiker heeft geen toestemming gekregen het aangevraagde aanmeldingstype te gebruiken op deze computer
Dit is op een op de andere dag gebeurt, ik ben al bezig geweest met de accounts maar dat is em niet.
wat dit betreft ben ik et spoor bijster ( en ja de drives zijn geshared)
server specs:
p1 200mhz 212mbram
win2k sp2
tussen pc en server zit een 10/100mbit switch
omdat het kan!