Losse DTS decoder

Pagina: 1
Acties:
  • 163 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• C4M1
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-02-2022

C4M1

3x Denken, 1x Doen

Topicstarter
Ik heb een Harman Kardon AVI 150 versterker. Deze heeft alleen Pro Logic en ook geen sub-out :'( . Ik zit erover te denken om m te vervangen voor een DTS versterker, maar dat zou ik toch wel een beetje zonde vinden van deze bak. Ik heb nu al gekeken naar losse DTS decoders. Ik geloof dat Technics en Yamaha er zowiezo alle2 wel 1 hebben. Deze kosten al gauw €400,- :( Heeft iemand een goedkopere oplossing?

Orange & Red

Verwijderd

Ja, nieuwe receiver :)
Voor 400 euro heb je hele mooie receivers, en tegenwoordig is DTS toch standaard...
/me heeft een leuke Kenwood KRF-V5050D-S gekocht voor 269 euro *D
Stassen:
DENON AVR 1801: 399 euro
ONKYO TX DS 484: 407 euro

:)

Verwijderd

Nou, losse DTS-processors bestaan wel, alleen ik ben ook nog geen goedkope tegengekomen... Ik heb wel een losse Dolby Digital en een losse Dolby Pro-Logic-processor. Je ziet ze niet veel, maar je kan ze(zoals ik) tegen het lijf lopen.

>en tegenwoordig is DTS toch standaard...

Hier ben ik het niet mee eens, DTS is niks meer standaard dan de andere surroundformaten. Als een DVD een surroundtrack heeft, dan is het ten eerste een Dolby Digital-soundtrack, eventueel daarnaast een DTS of exotische varianten als EX/ES 6.1 of zelfs 7.1...

Even on topic, je hebt losse processors, alleen kosten die (vaak om onduidelijke redenen) veel geld. Rotel heeft er een paar en Harman Kardon heeft er ook wel een zover ik weet. Trouwens om een processor te kunnen gebruiken moet 'die bak' van je wel '5.1 external inputs' hebben, een processor doet niks meer dan het digitale signaal naar analoge signalen omzetten en die moet je dan wel kunnen versterken... Het klinkt misschien gek maar een nieuwe receiver is nog één van de goedkoopste processor-oplossingen.

Succes!

By the way, zelf heb ik een Yamaha DDP-2 dolby digital processor, gekocht voor Fl 200,- (nieuw) in 1999... ;) Ze wisten bij Correct niet wat het was, werd steeds teruggebracht...

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 augustus 2002 @ 04:57:
>en tegenwoordig is DTS toch standaard...

Hier ben ik het niet mee eens, DTS is niks meer standaard dan de andere surroundformaten. Als een DVD een surroundtrack heeft, dan is het ten eerste een Dolby Digital-soundtrack, eventueel daarnaast een DTS of exotische varianten als EX/ES 6.1 of zelfs 7.1...
Standaard op nieuwe receivers bedoelde ik: elke zichzelf respecterende receiver die Dolby Digital ondersteunt heeft nu ook support voor DTS :)
</offtopic>

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:20

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

2Dehands DD decoders zijn er wel.. rond de 50~90 euro.. even via google 2dehands hifi zaken zoeken, zo vond ik ze ook.

Succes!

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – Kophi E18 - keuzestress door regeerakkoord, de checklist van links & meer!

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07-2025

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Verwijderd schreef op 19 augustus 2002 @ 00:37:
Ja, nieuwe receiver :)
Voor 400 euro heb je hele mooie receivers, en tegenwoordig is DTS toch standaard...
/me heeft een leuke Kenwood KRF-V5050D-S gekocht voor 269 euro *D
:)
Waar komt die extra -S toevoeging vandaan? Ik heb ook V5050D die over 1 optical ingang beschikt (mooie versterker, met subwoofer en 4 speakers al veel kabaal in huis)

Verwijderd

Misschien is dit wat.

Technics SH-AC500D:

Afbeeldingslocatie: http://dvdmedia.ign.com/media/hardware/image/shac500d.jpg

Specs:

Uitgangsvoltage/impedantie = 2V (0db)/1Kohm
Ingangsimpedantie Line = 22Kohm
Coaxiaal = 75ohm
Frequentiebereik Front L/R = +- 1db (20Hz-20Khz)
Center = +- 1db (20Hz-20Khz)
Surround = +- 1db (20Hz-20Khz)
Vertragingstijd
DTS/AC3 = Center = 0-5mS
Surround L/R = 0-15mS
Dolby Prologic = Surround L/R = 15-30 mS
Totaal harmonische vervorming Front L/R = 0,007% (1kHz, 0db, PCM)
Dynamisch bereik = 96 db
S/R verhouding = 100 db (IHF-A
Load impedantie = .10kohm
Afmetingen (bxhxd) mm = 430x69,4x301.4
Gewicht (kg) = 2,6

Ik geloof dat de adviesprijs rond de 500,00- euro ligt.
Maar als je een beetje goed rond kijkt kan dat veel lager (ik denk dat je de decoder wel voor 300,00- euro kan krijgen)

• C4M1

C4M1

3x Denken, 1x Doen

Topicstarter
Die bedoelde ik ja. Ik zit trouwes net te kijken naar mn versterker, volgens mij heb ik helemaal geen aansluiting voor een DTS decoder :(
http://manuals.harman.com...%20Manual/AVI150%20om.pdf
Op pagina 7/18 zie je de aansluitingen die ik heb. Ik denk dat ik deze bak toch maar ga verkopen voor een nieuwere Harman, of een Onkyo ofzo. Echt haast heeft het niet, want ik kijk vooral DivX en daar staat toch geen DTS op, te groot...

Orange & Red

• NaWA
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-02 21:51

NaWA

Hai, I Copy desu!

MrDummy schreef op 19 augustus 2002 @ 13:23:
[...]

Waar komt die extra -S toevoeging vandaan? Ik heb ook V5050D die over 1 optical ingang beschikt (mooie versterker, met subwoofer en 4 speakers al veel kabaal in huis)
Was dat niet een zilveren uitvoering (s voor silver) van deze versterker?

Mja dat was het volgens mij.

FFXIV: NA: Flandre Scarlet' @Sargatanas - FFXIV Collect & EU: Brynhildr Herja @Lich - FFXIV Collect

Verwijderd

MrDummy schreef op 19 augustus 2002 @ 13:23:
[...]

KRF-V5050D
Afbeeldingslocatie: http://www.kenwood.nl/grafika/products/home-audio/velike/krf-v5050d-x.jpg

KRF-V5050D-S
Afbeeldingslocatie: http://www.kenwood.nl/grafika/products/home-audio/velike/krf-v5050d-s-x.jpg

Zoek de verschillen :P
hint: zilver begint met een S :+

edit:

hmm NaWA was me voor :o
stomme plaatjes ook altijd :P

Verwijderd

Wat denk je van een dvdspeler met dts decoder? Die sub sluit je gewoon rechstreeks aan op de subuitgang van de discrete uitgangen.

• C4M1

C4M1

3x Denken, 1x Doen

Topicstarter
Ik heb op mn versterker geen digitale ingangen(coax/optisch). Als je die dvd met tulp aansluit heb je volgens mij gewoon stereo,wat eventueel weer in Pro Logic omgezet kan worden.Of maakt dat niet uit als het geluid al DTS gedecodeerd is?

Orange & Red

• ritsjoena
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-06-2024
C@m!k@z3 schreef op 20 augustus 2002 @ 11:14:
Ik heb op mn versterker geen digitale ingangen(coax/optisch). Als je die dvd met tulp aansluit heb je volgens mij gewoon stereo,wat eventueel weer in Pro Logic omgezet kan worden.Of maakt dat niet uit als het geluid al DTS gedecodeerd is?
Stereo uit van je dvd geeft je alleen de stereo kanalen van DTS (of dolby) de rest van de signalen laat hij met rust. Je hebt dus alleen stereo en kan daarmee omgaan zoals elke stereobron.

Ik ken je probleem. Ik heb hetzelfde met mijn Pioneer versterker. Die heeft alleen pro logic en genoeg boxen, maar geen digitale of meer-kanaals-analoog ingangen. Ik heb daarom een aparte decoder-versterker+boxen aan mijn pc = DVD +TV +PC hangen.
Pagina: 1