Toon posts:

Asus A7V333 probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb laatst een asus a7v333 met athlon xp 2000 en 512 mb ddr geheugen gekocht. Zelf had ik nog een wd 120 gb, wd 60 gb en een ibm18 gb. Nou heb ikalles in mekaar gestoken maar nou heb ik steeds hetzelfde probleem. als die fasttrack bios je devices gaat scannen krijg ik deze melding:

Waring - Fasttrack does not detect proper interrupts, Please check your PCI IRQ setup, and make sure the PCI slot support BusMaster operations

Wat moet ik hier aan doen want ik kan zo niet in windows komen.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Steek de FastTrack kaartje in een PCI slot zonder IRQ deling en laad de defaults in de BIOS van de A7V333. In de handleiding van je moederbord staat vast en zeker beschreven welke PCI slots de IRQ's delen. Anyway, eigenlijk zou de IRQ deling bij kaarten die aan de PCI 2.1 spec voldoen, zoals die Promise, helemaal geen problemen moeten opleveren. Waarschijnlijk heb je dus een ander PCI kaartje in je computer zitten die helemaal geen IRQ's wil delen en ondervindt de Promise daar dus hinder van :)

Verwijderd

Topicstarter
Ja maar ik had alle pci kaarten eruit gehaald dus er zit helemaal geen pci kaart meer in, daar kan het dan niet aan liggen dat er een inzit die niet wil sharen, er zit nu alleen een agp videokaart in

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Had je hem wel in verschillende PCI sloten geprobeerd :?

Overigens, AGP deelt altijd met PCI1, maar ik ken eigenlijk geen enkel AGP videokaart die niet aan de PCI2.1 spec voldoet :)

• apa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11-08 09:42

apa

Run Forest, ruuuuuuuuuunnnnn!!

Nooit in het eerste slot onder je AGP en best ook niet in het laatste PCI slot (wat vaak boven een CNR of whatever-cheap-slot steekt). De andere slots zouden ok moeten zijn. Je kan meestal ook de IRQ-instellingen van je sloten aanpassen bij ASUS borden... Althans: dat is bij mij toch zo.

PC: R5-2600X | X370-Pro | 2x8GB | 960Pro 512GB | WD 4TB | GTX 660 | Eizo CX240 | Steinberg UR22MkII | JBL LSR305

• BenJoep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:08
Niet het eerste maar het tweede pci-slot word gedeeld met je agp met een a7v333

| I've got permission to color outside the lines |

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Dat bord heeft de fasttrack controller on board.

Als je dat probleem nog steeds ziet met alle pci kaarten eruit dan moet je eens je bios resetten dmv jumper.

De videokaart kan niet in de weg zitten, die kan nooit de promise irq afnemen omdat dat slot op een heel andere plek zit. tenzij je in de bios dat hard toewijst.

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:56

Valkyre

Kitesurf FTW!

sowieso ff de nieuwste bios downen dat is 1011, en het pci slot dat min of meer in het verlengde zit van je floppy aansluiting deelt GEEN IRQ met iets anders dus je zou hem daar in proberen te steken.

edit:

ik heb eigenlijk geen flauw idee wat een fasttrack is :? :'(

iRacing Profiel

• BenJoep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:08
Gohan-san schreef op 18 augustus 2002 @ 19:08:

edit:

ik heb eigenlijk geen flauw idee wat een fasttrack is :? :'(
Raid-controller die optioneel is ;) :P.

| I've got permission to color outside the lines |

Verwijderd

Topicstarter
Ja die controller zit inderdaad onboard. Dus het enige wat dan zou helpen is een biosupdate?

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Fairy schreef op 18 augustus 2002 @ 17:53:
Dat bord heeft de fasttrack controller on board.
Je hebt gelijk. Ik dacht meteen aan een losse controller, omdat ik nergens 'RAID' in de type aanduiding van de moederbord zag staan. Maar dat geldt eigenlijk niet voor een Asus.. :o

In dit geval is er hoogstwaarschijnlijk iets mis in de BIOS. Heb je al geprobeerd de BIOS te resetten en eventueel opnieuw te flashen, zoals eerder gesuggereerd. Als je er dan toch nog niet uit komt, dan zou ik de moederbord maar terugsturen.
Pagina: 1