Cmos checksum error bij Abit Kr7a

Pagina: 1
Acties:

• Blaz0r
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-06 22:45
Ik heb mijn hele systeem overgezet naar een nieuwe behuizing en alles op dezelfde manier aangesloten.
Alleen als ik mijn comp nu aanzet krijg geeft hij een Cmos checksum error en staat er dat hij alles op defaults heeft geladen.
Hij draat dan op athlon 1100 ipv Xp1700+ @ 1900+ je kan dan kiezen F1 to continu en del to enter setup als ik dan in de bios alles weer goed zet en weer opstart doet hij het normaal.
Maar als ik em dan weer heb afgesloten en opnieuw opstart heb ik weer hetzelfde. Hoe los ik dit op

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Of de CMOS reset jumper staat op de verkeerde stand (check handleiding), of de BIOS batterij is leeg geraakt. Ook kan dit komen door een 'goedaardig' virusje, maar dat lijkt me sterk aangezien het alleen gebeurde nadat je systeem is overgezet :)

Verwijderd

De jumper is het niet, want als je die verkeerd zet start hij helemaal niet meer op. Heb je ook wel "save changes and exit" gekozen :?

De batterij zou op kunnen zijn, maar zelfs zonder batterij moet de zooi nog werken aangezien het moederbrod nog wel stroom heeft

• Keesk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-08 08:32
Ok even voor de duidelijkheid als je alles overzet van de ene naar de andere behuizing dan gaat dus alle stroom (220v) van het moederbord af en moet de batterij de stroomvoorziening leveren om alle bios instellingen vast te houden. Is de batterij leeg dan gaan alle (niet default) instellingen verloren. Oplossing ... koop een nieuwe batterij.

• PnD
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17:10

PnD

like in Pinda ^_^

Blaz0r: Ik zit nu op de computer van een vriend van mij :S (bios doet het nu weer wel)
maar ahum kheb een nieuw probleempje Ik ging namenlijk mijn ccfl testen en deed dit door hem aan te sluiten op de voeding terwijl hij aan stond ( stom stom stom )
toen hoorde ik opeens mijn hdd ratelen en een tik geven en de computer liep vast.
Nu vind hij de hdd nog wel in de bios maar naar verrifing pool dma data hoor je alleen nog maar een kleine ratel en dan gaat het systeem vanzelf rebooten.
Ik moet dus waarschijnlijk een nieuwe hdd kopen, wat denken jullie er van?

• Scighera
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-08 11:41

Scighera

swim-bike-run

8)7 zal wel door de hitte komen, doen we allemaal vreemde dingen

Ja. je kan een nieuwe kopen |:(

www.triathlete.nl

• PnD

PnD

like in Pinda ^_^

Hoelang zit er garantie op een Maxtor HD?

• Flake
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
3 jaar
www.maxtor.com en vul daar RMA in

• PnD

PnD

like in Pinda ^_^

Hij is al ouder dan 3 jaar.
Dus lijkt me overbodig.