[psu] 2 voedingen aan een systeem bouwen?

Pagina: 1
Acties:

• FiXeL
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-02 18:22
ik heb in de search 1 relevante topic gevonden, en die geeft me niet echt een duidelijk antwoord. ik wil graag een extra psu aansluiten omdat de oude (een 200-230 Watt) bijna op zn limiet zit. kan ik een oude AT voeding gebruiken om b.v. mijn
cd-rom/dvd-rom drives + evt. een paar hdd's te voeden? :? aan en uitschakelen is niet echt een topic hier, het systeem draait toch 24/7 :)
wie heeft dit al eens eerder gedaan?
of, zou ik dan toch moeten investeren in een 400 Watt ATX psu?

hier mijn systeem specs:

psu 200-230 Watt OEM (ben niet zeker over wattage)
P3 600 Mhz slot1
384 Mb Ram
2x 10/100 Mbit nic
1x Abit Siluro T400 + tv-out 64Mb
1x Sb Live 1024
2x Maxtor 60 Gb @ 7200 Rpm
1x Maxtor 120 Gb @ 7200 Rpm

ik wil de Sb Live dumpen en daar een Promise ATA 133 controller indrukken, en zet de 120 Gb drive erop + nog zo'n 120 Gb drive :) de vrijgekomen ide kabel wil ik mijn DVD-rom drive weer op gooien.

alvast bedankt! _/-\o_

Mn 3D printer blogje..

Verwijderd

Als je rekent dat een 400 Watt voeding weinig kost tegenwoordig,.. 550 Watt zelfs ook weinig (check de Qtec 550Watt prijzen maar eens),.. zou ik gewoon een nieuwe voeding kopen...

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-08 19:19

job

het is niet aan te raden om bijvoorbeeld ide apparaten te voeden, terwijl deze weer verbonden zijn met het mobo als het mobo wordt gevoed door een andere voeding. dit in verband met spannings verschillen. 2 voedingen geven nooit exact de zelfde voltages af. kans om onderdelen te mollen

je kan de 2e voeding alleen gebruiken voor bijvoorbeeld casefans, waterkoeling, peltier....enz..

gewoon een goede nieuwe voeding kopen.

• glashio
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:20

glashio

C64 > AMIGA > PC

Tuurlijk alleen ff 'AARDE' doorlussen naar 2 voedingen en GAAN! Spreek uit ervaring :)

> Google Certified Searcher
> Make users so committed to Google that it would be painful to leave
> C64 Gospel
> [SjoQ] = SjoQing

• FiXeL
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-02 18:22
hmm.. ik had me wat geld willen besparen door wat te knutselen met voedingen.. maar als ik dit zo bekijk kan ik beter een 400 Watt psu gaan halen geloof ik :/
jammer, wat dat systeem staat genomineerd op de "dump" lijst. ik ben nu met een ander systeem bezig, dat wordt mijn game pc, en als die af is ga ik een vette fileserver bouwen (daar zou die voeding dan ook nog inkunnen dan) :)
magoed, bedankt voor het advies! 8)

Mn 3D printer blogje..

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Geen probleem.
Van beide de zwarte draden (aarde) met elkaar verbinden om dezelfde 0 te hebben, en de AT-voeding gebruiken, in volgorde van wenselijkheid :
- fans
- CD's/floppies
- harddisks.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-08 19:19

job

mvdejong schreef op 18 augustus 2002 @ 17:32:
Geen probleem.
Van beide de zwarte draden (aarde) met elkaar verbinden om dezelfde 0 te hebben, en de AT-voeding gebruiken, in volgorde van wenselijkheid :
- fans
- CD's/floppies
- harddisks.
ja, oke, het kan misschien wel. maar dan wel in die volgorde. vriend van mij had het ook en het is lang goedgegaan. maar dat van die zwarte draden dat wist ik en hij niet.
Pagina: 1