Pentium 3 kan sneller!?

Pagina: 1
Acties:

• savale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-09 08:20
Ik heb een pentium III 733EB en ik wil deze gaan overklokken, alleen heb ik geen idee hoe ik dat moet doen. Want in de bios kun je nix instellen... En ik heb geen boekje van mijn MB (het is een houston mb van een Packard Bell Comp).. Wie kan me helpen?

Thanx -Sander-

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 04-09 14:14
Het is al een 133 MHz FSB proc. en de multiplier is locked.
De enige manier van oc-en is de FSB nog hoger dan 133 (buiten de specs dus).
Moet je ff zoeken in de BIOS, of in je boekje van je mobo, maar als je een Packard Bell hebt, dan denk ik dat je nix kan :(

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• KingNothing
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-01-2024
De meeste merkcomputers zoals Packard Bell, Compaq laten zich nu eenmaal niet overklokken omdat er de meeste tijd gewoon een waardeloos moederbord in zit. Toen ik mijn allereerste pc kocht had ik er nauwelijks verstand van. Was een P2-400MHz, een beetje het krachtigste wat er was op dat moment. Wat ik dus niet wist was dat het moederbord gewoon brak was EN dat een AGP poort ontbrak omdat VGA en geluid onboard zaten...wil je gaan overklokken zul je echt een ander moederbord aan moeten schaffen en dan nog zal het het niet waard zijn want je hebt een cpu die al op een 133MHz fsb loopt en die laten zich nu eenmaal niet zo ver meer overklokken. Het beste is zelf een pc samenstellen.

Die-hard Brexiteer

• savale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-09 08:20
Ok thanx... Ik heb trouwens wel al een online versie van het MB boekje gevonden, alleen kan ik deze nog niet zien, ik zit nu namelijk niet thuis, maar op een NT, dus kan ik het weer niet lezen... :-(